Календарне планування 1 клас

Опис документу:
Урок № 29 Тема. На балу Мета: навчальна: учити учнів співати природним звуком; засвоїти з ними поняття «менует»; ознайомити учнів з особливостями танцю менует; розвивальна: розвивати емоційну сферу учнів за допомогою емоційного змісту музики Й. С. Баха, С. Прокоф’єва;

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок № 29

Тема. На балу

Мета:

навчальна: учити учнів співати природним звуком; засвоїти з ними поняття «менует»; ознайомити учнів з особливостями танцю менует;

розвивальна: розвивати емоційну сферу учнів за допомогою емоційного змісту музики Й. С. Баха, С. Прокоф’єва;

виховна: виховувати емоційну чутливість, здатність до співпереживання, розуміння почуттів і думок, що виражені в музиці.

Музичний матеріал:С. Прокоф’єв «Вечір»; Й. С. Бах «Менует»; Н. Май «Виглядаєм сонечко»; Т. Жупаніна «Рання бджілка»; поспівка «Бом-бім».

Наочні посібники:нотна хрестоматія; А. Куїнджі «Місячна ніч на Дніпрі» (репродукція картини); малюнки — ілюстрації до музичних творів; «Музичний віночок. Робочий зошит із музичного мистецтва. 1 клас»; вірш «Зоре моя вечірняя…» Т. Шевченка.

Обладнання: дитячі музичні інструменти; СD-програвач; фонохрестоматія.

Тип уроку: комбінований урок.

Хід уроку

Учні заходять до класу під музичний супровід («Вечір» С. Прокоф’єва).

1. Організаційний момент

  • Перевірка готовності класу до уроку

  • Музичне вітання

2. Актуалізація опорних знань

  • Які танці вам відомі?

  • Що таке вокальна музика?

  • Яку музику ми називаємо інструментальною?

3. Мотивація навчальної діяльності

Після насиченого різними подіями дня — навчання у школі, спілкування з друзями, підготовки уроків, допомоги батькам удома — настає вечір. Як ви гадаєте, чи може музика зобразити цю пору? Сьогодні ми про це дізнаємося.

4. Основна частина

Слухання музики

  • Чи були ви коли-небудь на вечірній прогулянці з батьками?

  • Що ви бачили дивного?

Як чудово виглядає природа ввечері! Діти збираються в саду або на березі ставка, вдивляються в навколишній світ, услуховуються у звуки, обмінюються думками про почуття. Послухайте, як видатний український поет Т. Шевченко описав свої враження від вечірньої зорі.

Учитель декламує уривок з поеми «Княжна» Т. Шевченка «Зоре моя вечірняя...».

Які чудові поетичні слова! А ось як побачив цю картину ще один геніальний митець — художник А. Куїнджі. Роздивіться репродукцію його картини «Місячна ніч на Дніпрі».

Композитори також не залишилися байдужими до вечірньої пори, адже вони також відображають у своїх творах навколишній світ, але зображують особливо — музикою.

  • Що ми можемо почути у цій вечірній музиці?

Якщо послухаєте п’єсу «Вечір» Сергія Сергійовича Прокоф’єва, то зможете дати відповідь на це запитання.

Слухання п’єси «Вечір» С. Прокоф’єва

  • Як музика малює вечірню пору?

  • Яку картину ви змогли б намалювати?

  • Який твір С. Прокоф’єва ми вже слухали?

Музика С. Прокоф’єва змальовує дивовижну, сповнену таємниць, загадкову картину вечора. Ніжна, наспівна мелодія тихого вечора, у яку втручається густий, низький дзвін вечірнього дзвона. Послухайте ще раз цю п’єсу, і нехай ваші руки намалюють у повітрі цю вечірню мелодію, а коли ви почуєте низький дзвін дзвона — заховайте руки.

Повторне прослуховування музики з пластичним інтонуванням

Діти, ми отримали листа, у якому нас запросили на бал. А щоб туди потрапити, звернімося до музики, адже це справжня чародійка, що допоможе нам потрапити до Німеччини давніх часів. Отже, велика зала, запалені свічки, усі гості у старовинному одязі виконують старовинний танець — менует.

Менует — старовинний бальний танець, сповнений увічливих поклонів, реверансів, неспішних кроків.

Слухання фрагмента «Менуету» Й. С. Баха (робота у зошитах, с. 33)

Цю музику написав німецький композитор Йоганн Себастьян Бах. Його ім’я та його твори ви ще неодноразово почуєте на уроках музики. Прислухайтесь уважно до його музики!

  • Якими словами ви розповідатимете про музику менуету? Ця музика є плавною та спокійною чи швидкою та енергійною?

Повторне слухання «Менуету» Й. С. Баха

Вокально-хорова робота

Розучування поспівки «Бом-бім», виконання з показом рукою руху мелодії (робота у зошитах, с. 34)

Як хочеться швидше зігрітися у яскравому сонячному промінні! Навіть якщо йде короткий весняний дощ, ми виглядаємо сонечко. Наталія Май у своїй пісні «Виглядаєм сонечко» розповіла про те, як діти чекають на його теплі промінці. Послухайте цю пісню!

Слухання пісні «Виглядаєм сонечко» Н. Май, розучування, виконання з елементами інсценування

  • Що роблять діти для того, щоб швидше визирнуло сонце?

  • Які весняні пісні-веснянки ви можете згадати?

Продовження роботи над піснею «Рання бджілка» Т. Жупаніної (з інсценуванням)

5. Підбиття підсумків уроку

  • Яку назву має старовинний німецький танець?

  • У якому темпі його виконують?

Учні виходять із класу під музичний супровід («Вечір» С. Прокоф’єва).

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розвиток цифрового інтелекту учителя: путівник по цифрових інструментах в ефективній організації і проведенні освітнього процесу»
Ілляхова Марина Володимирівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.