Календарне планування 1 клас

Опис документу:
Урок № 13. Тема. Хоровод метелиці-хурделиці Мета: Навчальна: засвоїти з учнями поняття «засоби музичної виразності», «характер», «темп», «динаміка», «інструментальна музика»; звернути увагу учнів на те, що, змальовуючи образи природи, композитор виражає почуття людини;

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок № 13.

Тема. Хоровод метелиці-хурделиці

Мета:

Навчальна: засвоїти з учнями поняття «засоби музичної виразності», «характер», «темп», «динаміка», «інструментальна музика»; звернути увагу учнів на те, що, змальовуючи образи природи, композитор виражає почуття людини;

Розвивальна: розвивати вокально-хорові, музично-ритмічні, творчі навички, ладове відчуття учнів;

Виховна: виховувати любов до природи, людини.

Музичний матеріал: Р. Шуман «Дід Мороз»; поспівка «На засніженім лужку»; українська народна пісня «Іде-іде дід-дід»; В. Верменич «Запросини Діда Мороза»; український народний танець «Метелиця».

Наочні посібники:  нотна хрестоматія; портрет Р. Шумана; ілюстрації до музичних творів; «Музичний віночок. Робочий зошит із музичного мистецтва. 1 клас».

Обладнання: CD-програвач; іграшки; фонохрестоматія.

Тип уроку: комбінований урок.

Хід уроку

Учні заходять до класу під музичний супровід («Дід Мороз» Р. Шумана).

1. Організаційний момент

  • Перевірка готовності класу до уроку

  • Музичне вітання

2. Актуалізація опорних знань

  • Яку пісню співають батьки своїм дітям перед сном?

  • Як називають музику, що співають?

  • Як музика розповідає про настрої та почуття?

3. Мотивація навчальної діяльності

Сьогодні ми відкриємо ще одну музичну сторінку — зимову.

Грудень в білім кожушку

Їде в санях по сніжку.

Січень сіє навкруги,

Навіває крізь сніги.

Лютий кригою кує

І морозу додає.

  • Чи можемо ми відчути настрої та ознаки зими у музиці?

Про це ми дізнаємося сьогодні на уроці.

4. Основна частина

Слухання музики

Незабаром казкове свято — Новий рік. Хто буде головним гостем на цьому святі?

Ой, Дідусю наш Морозе,

Ти до нас прийди з морозом,

Швидше стукай у вікно,

В гості ждем тебе давно.

Послухайте, як зобразив Діда Мороза у своїй п’єсі німецький композитор Р. Шуман.

  • Про якого Діда Мороза розповіла музика?

Слухання п’єси «Дід Мороз» Р. Шумана

Різко й гучно музика розповіла про суворого Діда Мороза. Така музика звучала на початку та наприкінці п’єси. У середині п’єси музика була іншою — неспокійною та мінливою. (Робота у зошитах, с. 15.)

  • Про що вона розповіла нам?

Так, вона розповіла про картину зимової негоди у лісі: завивання північного вітру, хуртовину, пургу. Такі музичні образи ми відчули у творі Р. Шумана.

  • На якому музичному інструменті було виконано цю п’єсу?

Засвоєння нових знань

Музичний словничок

Інструментальною називають музику, що виконують на музичних інструментах.

Різні образи у музиці створюють за допомогою таких засобів виразності: характер, швидкість звучання (темп), сила звуку (динаміка).

Засоби виразності

  • Темп

  • Динаміка

  • Характер

(Робота у зошитах, с. 14.)

  • Які засоби виразності допомогли відчути суворий характер Діда Мороза?

  • Як ви гадаєте, чи може Дід Мороз бути суворим? Коли він таким буває?

  • Чи можна було б цим твором розпочати новорічне свято?

Вокально-хорова робота

  • Розучування поспівки «На засніженім лужку» (робота у зошитах, с. 14)

  • Розучування пісні «Іде-іде дід-дід» з показом руху мелодії рукою

Новорічне свято — це передусім весела музика, радісні пісні, гарний настрій. Ми очікуємо веселого, доброго, щедрого, справедливого Діда Мороза на новорічному святі, де він буде головним гостем. А щоб Дід Мороз відгукнувся на наше запрошення, необхідно розучити та виконати для нього пісню! Послухайте пісню «Запросини Діда Мороза» В. Верменича.

  • Із чим приходить у гості Дід Мороз?

Слухання та розучування пісні «Запросини Діда Мороза» В. Верменича, робота над текстом, інтонацією, дикцією (робота у зошитах, с. 15)

Слухання музики

Неспокійно у зимовому лісі…

Український народний танець так і назвали — «метелиця». Веселий, швидкий, у стрімкому кружлянні нібито передано справжню заметіль. Послухайте музику цього танцю.

  • Хто виконує цей танець — один музикант чи група?

Слухання українського народного танцю «Метелиця»

  • Як би ви виконували цей танець: парами чи хороводом?

Так, цей танець виконується хороводом, музика якого поступово прискорюється, нібито передає кружляння сніжинок, які підхоплює зимовий вихор.

Повторне слухання танцю «Метелиця» з виконанням танцювальних рухів

5. Підбиття підсумків уроку

Сьогодні ми готувалися до зустрічі Нового року та вивчили пісню-запрошення Діду Морозу.

  • Хто написав пісню-запрошення Діду Морозу?

  • Чи завжди Дід Мороз добрий та веселий?

  • Яким зобразив у своїй п’єсі Діда Мороза Р. Шуман?

Учні виходять із класу під музичний супровід («Дід Мороз» Р. Шумана).

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Українська мова у професійній діяльності державних службовців. Публічна комунікація»
Вікторія Вікторівна Сидоренко
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.