Календарне планування 1 клас

Опис документу:
Урок № 11. Тема. Які бувають музичні темпи? Мета: • навчальна: поглиблювати уявлення учнів про виражальність музики, її здатність створювати та передавати різні музичні образи та відчуття руху; засвоїти з ними поняття «темп»; продовжувати формувати виконавчі (вокально-хорові) та слухацькі навички учнів;

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок № 11.

Тема. Які бувають музичні темпи?

Мета:

  • навчальна: поглиблювати уявлення учнів про виражальність музики, її здатність створювати та передавати різні музичні образи та відчуття руху; засвоїти з ними поняття «темп»; продовжувати формувати виконавчі (вокально-хорові) та слухацькі навички учнів;

  • розвивальна: розвивати творчі здібності, емоційність, спостережливість;

  • виховна: виховувати художньо-естетичний смак.

Музичний матеріал: Р. Шуман «Сміливий вершник»; Л. ван Бетховен «Весела. Сумна»; О. Янушкевич «Пісня про зарядку»; О. Гребенюк «Осінь»; поспівка «Гой-да-да»; поспівка-скоромовка «Вибіг Гришка на доріжку»; гра «Дощ у лісі».

Наочні посібники:  нотна хрестоматія; портрети композиторів Р. Шумана, Л. ван Бетховена; ілюстрації до музичних творів; «Музичний віночок. Робочий зошит із музичного мистецтва. 1 клас»; вірш «Ми зі спортом дружимо» Т. Коломієць.

Обладнання: CD-програвач; фонохрестоматія.

Тип уроку: комбінований урок.

Хід уроку

Учні заходять до класу під музичний супровід («Сміливий вершник»Р. Шумана).

1. Організаційний момент

  • Перевірка готовності класу до уроку

  • Музичне вітання

2. Актуалізація опорних знань

  • Як називають людину, яка створює музику? виконує музику? Сприймає (слухає) музику?

3. Мотивація навчальної діяльності

Чи бачили ви коли-небудь, як злітає літак? А як рухається машина, потяг? А як пересувається равлик, черепаха? Як ви гадаєте, якщо музика може зобразити різні картини, то чи може вона передати і рух? Ось про це ми дізнаємося на уроці.

4. Основна частина

Вокально-хорова робота

  • Розучування поспівки «Гой-да-да», визначення її характеру та темпу. Виконання поспівки з проплескуванням пульсу

  • Розучування поспівки-скоромовки «Вибіг Гришка на доріжку», визначення темпу, робота над дикцією, унісоном, виконання поспівки з проплескуванням пульсу, порівняння цих двох поспівок

Засвоєння понять

Темп — швидкість виконання твору.

Слухання музики

Музика може передавати різні настрої людини, а темп допомагає зрозуміти ці настрої.

Прислухайтесь, а хто це рухається нам назустріч? Як він наближається: йде повільно, як на прогулянці, чи чітко крокує, як солдатики, чи, можливо, якось інакше?

Слухання твору «Сміливий вершник» Р. Шумана

  • Яка музика за характером?

  • Якби ви були б композиторами, то яку назву мав би цей твір?

Цей твір написав німецький композитор Р. Шуман, назвав його «Сміливий вершник».

  • Який темп допоміг нам упізнати вершника — швидкий чи повільний?

Музика була швидкою, уривчастою, гучною, звучала не плавно, а нібито стрибками і дуже впевнено, сміливо. У середині п’єси мелодію вели низькі звуки, характер музики змінився, начебто вершник був чимось стурбований.

Послухайте п’єсу німецького композитора Людвіга ван Бетховена.

  • Які настрої ви відчуваєте у цьому творі?

Слухання п’єси «Весела. Сумна» Л. ван Бетховена

  • Як би ви назвали цю п’єсу?

  • Як чергуються настрої у музиці цієї п’єси?

  • Як завершився твір — веселою чи сумною музикою?

(Робота у зошитах, с. 12.)

Повторне слухання п’єси «Весела. Сумна» Л. ван Бетховена з елементами пластичного інтонування: веселий характер — відбиттям пульсу мелодії по парті пальцями, сумний характер — плавним рухом рук

  • Який темп підказав нам, що мелодія сумна, а який — що весела?

Отже, хоча назва цього твору «Весела. Сумна», композитор не хотів, щоб п’єса мала сумну кінцівку, тому обрав радісніше, веселіше завершення.

Вокально-хорова робота

У мене є маленький приятель Микита, який також навчається у першому класі. Він дуже рухливий, сильний та спритний хлопчик. Знаєте чому? Тому що вранці він обов’язково робить зарядку. Ви також уранці її робите?

МИ ЗІ СПОРТОМ ДРУЖИМО

Щоб зростати дужими,

Ми зі спортом дружимо.

Будуть з нас і альпіністи,

І завзяті футболісти,

І жокеї, і плавці,

Й фехтувальники, й гребці —

Не прості собі спортсмени,

А відомі рекордсмени.

Ми зі спортом дружимо,

Виростаєм дужими.

Т. Коломієць

Слухання «Пісні про зарядку» О. Янушкевич

  • Яким є настрій цієї пісні?

Розучування «Пісні про зарядку» О. Янушкевич з використанням музично-ритмічних рухів

Продовження роботи над піснею О. Гребенюка «Осінь»

5. Підбиття підсумків уроку

Сьогодні на уроці ви переконалися у тому, що музика може розповісти про все. Вона розповідає і про почуття, і про пригоди, вона може передати навіть рух.

  • Яку назву має п’єса, у якій ідеться про вершника?

  • Чим відрізняється музика у п’єсі «Весела. Сумна» Л. ван Бетховена?

  • Яку назву мала пісня, що допомагала нам виконувати зарядку?

Учні виходять із класу під музичний супровід («Сміливий вершник» Р. Шумана).

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Емоційна ефективність учителя: теорія і практика»
Швень Ярослава Леонідівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.