Календарне планування 1 клас

Опис документу:
Урок № 9. Тема. Урок осінній (підсумковий) Мета:  навчальна: допомогти учням продемонструвати свої виконавські досягнення, повніше засвоїти емоційну сферу, самовиразитися;  розвивальна: поглибити розуміння учнями зв’язків музики (мистецтва) з навколишнім середовищем; допомогти усвідомити, що музика є необхідною складовою життя людини;

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок № 9.

Тема. Урок осінній (підсумковий)

Мета:

  • навчальна: допомогти учням продемонструвати свої виконавські досягнення, повніше засвоїти емоційну сферу, самовиразитися;

  • розвивальна: поглибити розуміння учнями зв’язків музики (мистецтва) з навколишнім середовищем; допомогти усвідомити, що музика є необхідною складовою життя людини;

  • виховна: виховувати інтерес і любов до музики, пісні, творчої праці, бажання вчитися музики.

Музичний матеріал: Е. Ґріґ «Похід гномів», П. Чайковський «Хвороба ляльки», «Нова лялька», В. Косенко «Пасторальна», український народний танець «Гопак»; українські народні пісні «Ходить гарбуз по городу», «Ой, до нори, мишко»; Н. Май «Перший дзвоник»; ігри «Звук низький чи високий?», «Телевізор», «Створюємо музику», «Впізнай мелодію».

Наочні посібники: нотна хрестоматія; «Музичний віночок. Робочий зошит із музичного мистецтва. 1 клас»; ілюстрації до музичних творів.

Обладнання: музичні інструменти; СD-програвач; фонохрестоматія.

Тип уроку: урок узагальнення знань, умінь і навичок.

Хід уроку

Учні заходять до класу під музичний супровід (український народний танець «Гопак»).

1. Організаційний момент

  • Перевірка готовності класу до уроку

  • Музичне вітання

2. Мотивація навчальної діяльності

Минуло небагато часу відтоді, як ми потрапили у країну Музика, але ви вже знаєте, наскільки вона буває різною: веселою і сумною, тривожною і спокійною, урочистою та жартівливою. Вона, як і людина, має певний характер і може розповісти нам про різні події або намалювати різні картини.

Ми вже трохи навчилися слухати музику, спробували передати її у малюнках та рухах, почали також вчитеся співати і впізнавати музику за мелодією.

  • Які звуки навколо нас ми можемо почути?

  • Якими бувають музичні звуки?

3. Основна частина

Гра «Звук низький чи високий?»

Перевірте ви слух свій:

Звук високий чи низький?

Хай попрацюють ваші руки:

Покажіть, які це звуки!

Учитель виконує будь-яку мелодію у різних регістрах, діти показують висоту звуку руками.

  • Як позначають короткі та звуки довгі?

Гра «Телевізор»

Уявіть, що ви повернулися додому, увімкнули телевізор, а на екрані — знаки. Уважно розгляньте їх та запам’ятайте.

  • Що це за знаки? Назвіть їх та проплескайте.

Гра «Створюємо музику»

На попередніх уроках ми переконалися, що кожен вірш або пісня має свій ритм. До нас на урок Мудра Сова принесла завдання: проплескати і записати ритмічний рисунок тексту. Послухайте цей текст.

Стука вітерець до нас,

Хоче він зайти у клас.

Учні проплескують та записують ритмічний рисунок на дошці.

А чи відомо вам, яка цікава історія сталася одного осіннього дня? Вона здивувала не тільки дітей, а й дорослих. У школі був звичайний урок музичного мистецтва, аж раптом… зачинилося вікно: «Брязь!», грюкнули двері: «Бах!», на вулиці здійнялася буря. Вітер бив у шибки, почався дощ. Крізь було чути: «Ба-бах!», «Брязь!», «Бум!», «Бах!», «Бух!». Усі завмерли. Та в цю мить зайшов учитель. Лише він був спокійний і зосереджений. Учитель тихо промовив:

«Заспокойтеся, нічого страшного не сталося. Чи знаєте ви, що така страшна буря складається з багатьох маленьких вітерців? Як ви вважаєте, чому це вони об’єдналися і вирішили стукати саме в двері нашої школи? Так, вони дуже хотіли навчитися грати на музичних інструментах».

Діти, а хто з вас хоче бути цим маленьким вітерцем на сьогоднішньому уроці та пограти на бубні, барабані та брязкальцях, утворити справжній оркестр?

Розучування мелодії та виконання поспівки у супроводі дитячих музичних інструментів

4. Виконання вивчених пісень

А зараз — пісенькі барвисті.

Хто хоче бути з вас артистом?

Повторення пісень з інсценізацією (українські народні пісні «Ходить гарбуз по городу», «Ой, до нори, мишко», Н. Май «Перший дзвоник»)

5. Слухання музики

Гра «Впізнай мелодію» (варіант І)

Об’єднати дітей у три команди. У кошиках для кожної команди на окремих картках — літери, що разом становлять назву музичного твору. Діти по черзі мають зобразити назву твору на дошці. Перемагає та команда, яка першою впоралась із завданням.

Гра «Впізнай мелодію» (варіант ІІ)

На дошці — ілюстрації до музичних творів: Е. Ґріґ «Похід гномів», П. Чайковський «Хвороба ляльки», «Нова лялька», В. Косенко «Пасторальна».

Завдання: обрати малюнок-ілюстрацію до твору, що звучить, та пригадати його назву.

Слухання

  • Е. Ґріґа «Похід гномів»;

  • П. Чайковського «Хвороба ляльки», «Нова лялька»;

  • В. Косенка «Пасторальна»

  • Як називають музику, під яку танцюють?

  • Які танці ви знаєте?

Слухання українського народного танцю «Гопак» та виконання танцювальних рухів

6. Підбиття підсумків уроку

Ви добре працювали сьогодні на уроці, були дуже активними. Я вважаю, що ви справжні шанувальники музичного мистецтва.

  • Які пісні вам найбільше сподобались сьогодні?

  • Які твори вам найбільш запам’ятались?

Учні виходять із класу під музичний супровід (український народний танець «Гопак»).

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Основи фінансової грамотності»
Часнікова Олена Володимирівна
72 години
790 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.