Календарне планування 1 клас

Опис документу:
Тема. Свято осені Мета: навчальна: учити учнів розпізнавати життєвий зміст музики ти вміти на елементарному рівні висловлювати враження від музичних творів, передавати у виконанні настрій і характер музики; засвоїти з ними поняття «сопілка», «пастораль», «гучні й тихі звуки»;

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок № 5.

Тема. Свято осені

Мета:

навчальна: учити учнів розпізнавати життєвий зміст музики ти вміти на елементарному рівні висловлювати враження від музичних творів, передавати у виконанні настрій і характер музики; засвоїти з ними поняття «сопілка», «пастораль», «гучні й тихі звуки»;

розвивальна: розвивати відчуття пульсації; поглиблювати знання учнів про поняття «високі й низькі, короткі й довгі звуки»; розвивати творчі здібності, фантазію,уяву, емоційність учнів;

виховна: виховувати інтерес і любов до музики, пісні, творчої праці, бажання вчитися музики.

Музичний матеріал: В. Косенко «Пасторальна»; поспівка «Раз-два-три-чотири»; українська народна пісня «Ходить гарбуз по городу»; З. Левіна «Що нам осінь принесе?».

Наочні посібники:  нотна хрестоматія; ілюстрації до музичних творів; зображення музичних інструментів; «Музичний віночок. Робочий зошит із музичного мистецтва. 1 клас».

Обладнання: музичні інструменти; СD-програвач; фонохрестоматія.

Тип уроку: урок поглиблення теми.

Хід уроку

Учні заходять до класу під музичний супровід (українська народна пісня «Ходить гарбуз по городу»).

1. Організаційний момент

  • Перевірка готовності класу до уроку

  • Музичне вітання

2. Актуалізація опорних знань

  • Які бувають за висотою звуки?

  • Як позначаються довгі та короткі звуки?

  • Які настрої ми можемо почути у музиці?

3. Мотивація навчальної діяльності

У ч и т е л ь (декламує вірш)

Падає, падає листя.

Листя в саду мерехтить.

Жовте, яскраво-вогнисте

Тихо за вітром летить.

  • Про яку пору року йдеться у цьому віршику? Правильно, про осінь.

  • А чи помітили ви красу осені дорогою до школи? Чи прислухалися до її звуків?

  • Якщо б ви були композиторами, яку б музику ви написали, щоб передати осінні настрої?

Сьогодні на уроці ми поміркуємо про те, якою може бути музика осені.

4. Основна частина

Як ви вважаєте, чи легко зрозуміти, про що розповідає музика? Одразу можна навіть заплутатися.

Для того щоб зрозуміти музику, потрібно навчитися слухати її та дотримувати певних правил: сидіти зручно, звикати слухати музику в тиші, слухати уважно та не відволікатися.

Засвоєння нових знань

  • Які музичні інструменти вам відомі?

З-поміж багатьох інструментів є чудовий чарівний інструмент — сопілка.

Знайшли ми в полі гілочку —

Шукали цілий день.

Калинову сопілочку

Зробили для пісень.

Цей інструмент схожий на пастушу дудочку. Про її чарівний спів йдеться у багатьох українських казках і піснях, а нам сопілочка допоможе пригадати літо, те, як гостювали у селі у бабусь та дідусів або з батьками ходили у похід та милувалися чудовими сільськими краєвидами. Погляньте на малюнок. Що на ньому зображено? (Робота у зошитах, с. 7.)

Картини сільського життя із зображенням природи і пастушків — це пастораль.

Слухання музики

Український композитор В. Косенко розповів зміст картини музичною мовою у п’єсі «Пасторальна». Вслухайтеся в цю музику, що нагадує звучання пастушої дудочки.

  • Який настрій дарує вам ця музика?

Слухання п’єси «Пасторальна» В. Косенка

  • Якими барвами можна передати цей настрій?

  • Чому пастушок грає на сопілці, а не на якомусь іншому інструменті?

  • Як звучала музика: тихо чи гучно?

Засвоєння понять «гучні та тихі музичні звуки»

Вокально-хорова робота

Восени після збирання врожаю люди влаштовували свято, дякували силам природи — сонцю, землі, дощу — за гарний врожай. Який гарний урожай ми зібрали на городі! Тут і буряки, і огірочки, і диня — всього і не перелічиш. Але найголовніший на городі — це гарбуз! Про гарбуз та його родичів український народ склав пісню, яку ми зараз вивчимо.

Розучування пісні-гри «Ходить гарбуз по городу»

Продовження роботи над піснею «Що нам осінь принесе?» З. Левіної з проплескуванням пульсу та ритму

5. Підбиття підсумків уроку

Сьогодні на уроці ми зрозуміли, що музика може розповідати про все: про настрій, почуття — і навіть малювати картини природи особливою мовою — мовою музики.

  • Який твір ми слухали сьогодні на уроці?

  • Яку назву має пісня-гра про господаря огороду?

Учні виходять із класу під музичний супровід (українська народна пісня «Ходить гарбуз по городу»).

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Основи комунікативної компетентності молодшого школяра. Практичні матеріали»
Мельничук Вікторія Олексіївна
30 годин
590 грн