Календарне планування 1 клас

Опис документу:
Тема. Музика крокує Мета:  навчальна: збагачувати музичний досвід учнів, розкриваючи особливості хороводної, ігрової пісні; засвоювати з ними поняття «довгі та короткі звуки»;  розвивальна: розвивати творчі здібності до музики, почуття ритму;  виховна: виховувати інтерес до музики, уміння спілкуватися.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок № 4.

Тема. Музика крокує

Мета:

  • навчальна: збагачувати музичний досвід учнів, розкриваючи особливості хороводної, ігрової пісні; засвоювати з ними поняття «довгі та короткі звуки»;

  • розвивальна: розвивати творчі здібності до музики, почуття ритму;

  • виховна: виховувати інтерес до музики, уміння спілкуватися.

Музичний матеріал: Е. Ґріґ «Похід гномів»; В. Косенко «Не хочуть купити ведмедика», «Купили ведмедика»; З. Левіна «Що нам осінь принесе?»; поспівка «Я крокую вгору»; українська народна пісня «Ой, до нори, мишко»; ігри «Дощ у лісі», «Що придбали друзі».

Наочні посібники: нотна хрестоматія; ілюстрації до музичних творів; «Музичний віночок. Робочий зошит із музичного мистецтва. 1 клас».

Обладнання: музичні молоточки; CD-програвач; фонохрестоматія.

Тип уроку: урок поглиблення теми.

Хід уроку

Учні заходять до класу під музичний супровід («Похід гномів» Е. Ґріґа).

1. Організаційний момент

  • Перевірка готовності класу до уроку

  • Музичне вітання

2. Актуалізація опорних знань

  • Якими бувають звуки, що ми чуємо навколо?

  • Якими бувають музичні звуки?

  • Як називають кроки у музиці?

3. Мотивація навчальної діяльності

  • Як ви рухаєтеся, коли поспішаєте до школи?

Так, ви йдете швидко. А якщо ви втомлені або вам не потрібно нікуди поспішати? Так, ваші кроки стають повільнішими. А чи може музика крокувати? Тож дізнаємося про це на уроці. Уявіть, що ви — композитори. Яку музику б ви написали, щоб передати осінній настрій? Отже, сьогодні на уроці під час подорожі до осіннього лісу ми поміркуємо про те, як музика передає осінні настрої.

4. Основна частина

Гра «Дощ у лісі»

Передайте звуками шум дощу від перших крапель через зливу до вщухання.

  • Якими звуками — музичними чи шумовими — ми передали шум дощу?

Вокально-хорова робота

Розучування поспівки «Я крокую вгору». Осіння пора завжди викликає два почуття: з одного боку, вона трошки сумна, тому що закінчилося літо, настають холодні, похмурі дні. З іншого боку — це час милування різнобарвною, кольоровою та яскравою природою, час збирання щедрого врожаю.

Слухання пісні «Що нам осінь принесе?» З. Левіної

Усі люди радіють щедрій осені, збирають урожай та виконують пісні. Прислухайтеся до пісні. Про що в ній ідеться?

  • Який настрій, які почуття ви почули у цій пісні?

Розучування пісні «Що нам осінь принесе?» З. Левіної

(спів у діалозі, виконання з проплескуванням пульсу)

5. Засвоєння нових знань

Ви, мабуть, звернули увагу на те, що музичні звуки мають різну тривалість. Одні звучать довго, інші — коротко. На кожну частину пульсу припадає або один довгий звук, або два коротких.

Довгий звук — склад ТА — позначають ; два коротких звуки — ТІ-ТІ — позначають

На один довгий звук ТА припадає два коротких ТІ-ТІ. Паузу (мовчання) позначають Z

Я хочу розповісти вам про свою пригоду. Учора я купувала подарунок своєму маленькому приятелеві. Скільки у магазині іграшок! Ляльки, машинки, кораблі, зайчики, цуцики, кошенятка та інші.

  • А що ви б придбали в іграшковому магазині?

Гра-імпровізація «Що придбали друзі».

Уявіть, що ваші друзі пішли до магазину іграшок, купили там ляльку та маленьких гномів. Дайте ритмічну відповідь на запитання.

Що при-дба-ли дру-зі?

Запишіть ритмічний рисунок відповіді.

Гар-ну ляль-ку.

Ма-лень-ких гно-мів.

6. Слухання музики

Слухання твору «Похід гномів» Е. Ґріґа

  • Про що розповіла нам музика?

  • Герої цієї п’єси крокували або швидко бігли?

  • Які казкові персонажі можуть крокувати під цю музику?

Слухання «Не хочуть купити ведмедика» В. Косенка

У магазині, особливо чудовим був ведмедик. І раптом я побачила маленького хлопчика, який благав батьків, щоб йому купили цього ведмедика. Послухайте, як про це розповідає В. Косенко у своїй п’єсі.

  • Якщо ви були б композиторами, яку назву ви б дали цій п’єсі?

  • Як музика розповідає про почуття малюка?

  • Як звучала музика: голосно чи тихо, швидко чи повільно?

Слухання «Купили ведмедика» В. Косенка

Хочете дізнатися, чим завершилася ця історія? Послухайте ще одну п’єсу.

  • На вашу думку, купили ведмедика малюкові чи ні?

  • Як би ви назвали цей твір?

  • Чому ви вирішили, що малюк отримав ведмедика?

  • Як музика розповіла про це?

  • Чи змінився настрій дитини?

  • Який настрій був у першій п’єсі?

  • Як він змінився у другій п’єсі?

7.Вокально-хорова робота

Повторення пісні «Ой, до нори, мишко»

8. Підбиття підсумків уроку

Ми сьогодні дізналися, як музика передає різні настрої людини. Отже, свою колекцію музичних вражень ми збагатили новими творами.

  • Яких казкових мешканців лісу ми впізнали у творах Е. Ґріґа?

  • Які музичні враження ви отримали від прослуховування п’єс В. Косенка?

  • Які назви мали ці п’єси?

Учні виходять із класу під музичний супровід («Похід гномів» Е. Ґріґа).

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розвиток і саморозвиток професійної креативності вчителя »
Ілляхова Марина Володимирівна
36 годин
590 грн