Календарне планування 1 клас

Опис документу:
Тема. Різні голоси Мета:  навчальна: збагачувати музичний досвід учнів, розкриваючи особливості хороводної, ігрової пісні; засвоювати з ними поняття «високі звуки», «низькі звуки»;  розвивальна: розвивати творчі здібності до музики, почуття ритму;  виховна: виховувати інтерес до музики, уміння спілкуватися.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок № 3

Тема. Різні голоси

Мета:

  • навчальна: збагачувати музичний досвід учнів, розкриваючи особливості хороводної, ігрової пісні; засвоювати з ними поняття «високі звуки», «низькі звуки»;

  • розвивальна: розвивати творчі здібності до музики, почуття ритму;

  • виховна: виховувати інтерес до музики, уміння спілкуватися.

Музичний матеріал: Е. Ґріґ «Пташка»; Д. Кабалевський «Зайчик дражнить ведмежатко»; поспівка «Ку-ку»; українська народна пісня «Ой, до нори, мишко»; М. Дремлюга «Пісня про школу»; ігри «Прогулянка лісом», «Луна»; гра-загадка «Неслухняне пташеня».

Наочні посібники: нотна хрестоматія; казка Хао Ньїєн «Чому дятел не співає?»; портрет композитора Д. Кабалевського; ілюстрації до музичних творів; «Музичний віночок. Робочий зошит із музичного мистецтва. 1 клас».

Обладнання: CD-програвач; фонохрестоматія.

Тип уроку: комбінований урок.

Хід уроку

Учні заходять до класу під музичний супровід («Пташка» Е. Ґріґа).

1. Організаційний момент

  • Перевірка готовності класу до уроку

  • Музичне вітання

2. Актуалізація опорних знань

  • Які настрої передає музика?

  • У яких музичних творах, що слухали на попередньому уроці, ми чули сум?

  • Який музичний твір розповів нам про радісну гру дівчинки?

  • Як називають людину, яка створює музику?

3. Мотивація навчальної діяльності

Чи відомо вам, що музика — справжня чарівниця? Вона може передати не тільки різні настрої та почуття. Разом з нею ми зможемо здійснити подорож до осіннього лісу й почути лісові таємничі звуки. Чи хотіли би ви разом зі мною почути пісню лісу? Тоді ми знову вирушаємо у подорож.

4. Основна частина

Ось ми й у лісі. Уявіть: зійшло сонце. Якщо прислухатися, то можна почути багато звуків: спів пташок, шелестіння листя, шарудіння гілочок. Це — музика лісу! Видатний український педагог В. Сухомлинський, відвідавши з учнями ліс, написав невеличку казку. Ось послухайте…

«Зійшло сонце, подихнув легенький вітерець, і всі дерева в лісі заспівали. Кожне співало свою пісню… Слухаючи цей спів, хотілося підійти до білокорої красуні берізки, обійняти її. Дуб співав мужню пісню. Слухаючи цей спів, хотілося бути сильними, відважними…» Отже, привітаймося з природою її мовою!

Гра «Прогулянка лісом»

Діти мають наслідувати звуки лісу: дме вітер, шелестять листя, дзюрчить струмочок.

Гра «Луна» (відтворення ритму)

  • Чи можуть звуки лісу стати музичними?

  • Чия це музика?

(Імітація стукотіння дятла дерев’яними паличками.)

Це стукіт лісового лікаря дерев — дятла. Послухайте ще раз його стукіт та повторіть зі мною.

Читання казки Хао Ньїєна «Чому дятел не вміє співати»

Колись дуже давно в лісі було тихо-тихо тому, що пташки не вміли співати. Тільки вітер ворушив листя, свистів між гілками, розгойдуючи старі дерева.

Якось у ліс зайшла чарівниця й почала роздавати пташкам пісні. Здійнявся страшенний галас. Пташки кружляли навколо чарівниці й навперебій просили дати кожній найкращу пісню.

—  Мені хочеться спокійну пісню,— сказала Горлиця.

—  А мені веселу! відгукнувся Чиж.

—  А мені мрійливу й таку, щоб мене одразу впізнали за голосом! скрикнув Голуб.

Півень, який прибіг із села, попросив пісню голосисту і дзвінку. Соромливий, тихий Соловей скромно стояв осторонь, не наважуючись просити пісню. Тільки думав: «Ой, як хочеться мені пісеньку! Я б співав її так, щоб усім сподобалось». А дятел саме вибирав жуків із кори сосни. Тому й запізнився.

—  А мені, крикнув він ще здалека, треба простеньку пісеньку, але

дзвінку. Я нею всіх будитиму та оспівуватиму схід сонечка.

Чарівниця, так і не помітивши Солов’я, останню пісеньку віддала Дятлові. Зраділий Дятел звернувся до Солов’я:

—  Соловейку, виконай свою пісеньку, а ми всі підхопимо. А потім я свою проспіваю.

—  В мене немає пісеньки, із сумом відповів соловей. Усім роздали, а мені не вистачило…

Дятлові стало дуже шкода Солов’я. Він подумав-подумав — і віддав свою пісню пташці, яка засумувала. А сам залишився без пісні.

Відтоді ранком у лісі дзвенять сотні пташиних голосів. Але Дятел аніскільки не заздрить, не жалкує, що в нього немає пісеньки. Він гордовито й весело б’є своїм дзьобом по дубовій або сосновій корі. І всі люблять і поважають Дятла, хоч він і не вміє співати.

Чи відомо вам, чому дятел не співає, а лише стукає? Послухайте казку в’єтнамського письменника Хао Ньїєна «Чому дятел не вміє співати».

Яких мешканців ми можемо зустріти у лісі?

5. Слухання музики

  • Послухайте музику. Можливо, це ведмідь?

Слухання п’єси «Пташка» Е. Ґріґа

Як ви здогадалися, що це музика пташки, а не ведмедя?

Засвоєння понять

Звуки, що виникають під час співу або гри на музичних інструментах, мають певну висоту. Вони бувають високими та низькими.

(Робота у зошитах, с. 5.)

Гра-загадка «Неслухняне пташеня»

Неслухняне маленьке дитинча синички, спурхнувши з гнізда, полетіло високо вгору і сіло на верхівку дерева. (Грає арпеджіо вгору.)

Синичка-мама побачила і злякалася, що її дитина може впасти, тому звеліла негайно спускатися. Музика зараз підкаже вам, чи послухалося пташеня мами. (Грає арпеджіо вгору або вниз.)

  • Покажіть рухами рук, куди летіло пташеня.

Наша подорож лісом триває. Ми потрапили на лісову галявину. За звучанням музики визначте, хто бешкетує на лісовій галявині.

Слухання «Зайчик дражнить ведмежатко» Д. Кабалевського.

  • Якими звуками було зображено лісових мешканців?

  • Який настрій ви відчули в музиці?

  • Кого зобразили спокійні та низькі звуки, а кого — високі та дзвінкі?

(Робота у зошитах, с. 4.)

6. Розучування поспівки «Ку-ку» з показом звуковисотності

(робота у зошитах, с. 4)

Розучування української народної пісні «Ой, до нори, мишко», спів з проплескуванням пульсу мелодії. Повторення «Пісні про школу» М. Дремлюги

7. Підбиття підсумків уроку

  • Наша подорож добігла кінця.

  • Про яких лісових мешканців розповіла нам музика?

  • Які голоси вони мають?

  • Якими бувають музичні звуки?

Учні виходять із класу під музичний супровід («Пташка» Е. Ґріґа).

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Основи фінансової грамотності»
Часнікова Олена Володимирівна
72 години
790 грн