«Йде нашим краєм чарівниця-осінь»

Опис документу:
формувати навички правильного свідомого читання текстів;розвивати мовленнєві навички, збагачувати лексичний запас учнів,розширювати поле і кут зору, вчити бачити і відчувати красу природи;виховувати інтерес до читання.Обладнання: проектор,відео презентація, картки для роботи в групах,парах.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок літературного читання

Тема. Підсумковий урок за темою «Йде нашим краєм чарівниця-осінь»

Мета: формувати навички правильного свідомого читання текстів;розвивати мовленнєві навички, збагачувати лексичний запас учнів,розширювати поле і кут зору, вчити бачити і відчувати красу природи;виховувати інтерес до читання.

Обладнання: проектор,відео презентація, картки для роботи в групах,парах.

Хід уроку

І. Організація класу.

Перевірка готовності дітей до уроку. Установка на увагу і активність учнів на уроці.

Хочу побажати вам гарного уроку,

Щоб хотіли дуже всі відповідати.

Щоб було цікаво всім нам працювати.

Щоб допомагало вам вміння міркувати

І дванадцять балів легко заробляти.

-А ви мені пообіцяйте:

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитись, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно й плідно працювати.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Вправи для вдосконалення читацьких навичок.

Робота над розширенням кута зору та розвитку антиципації (передбачення наступного слова)

Читання сторінки,розрізаної вертикально на дві половинки, що розсовуються на максимальну відстань і читаються вголос.

  1. Розвиток читацьких інтересів.

Прочитай прислів’я і поясни

  • Листопадовий день, що заячий хвіст.

  • Плаче жовтень холодними сльозами.

  • Восени і ледар багатий.

  • Спитає зима, де осінь була.

  • Осінь припасає, а зима поїдає.

  1. Гра «Хто швидше?» Складіть прикмети осені з перекручених слів- складів.

  • Га-ба-то лу дів жо на біду- де бу лох одна ма зи.

  • При-ті-ле-ли гу сні рі –кай че ло ходу.

  • Сінг впва ан хусу зе люм- сро ко ма-зи.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Загадка

У садках,гаях блукає,

Жовті шати одягає,

Золотисту стелить постіль-

Жде сестрицю білу в гості. (Осінь)

  • Скільки поетів, композиторів, художників майстерно описували чи словом, чи музикою, чи мовою фарб красу осені! Вона,наче художник,велетенським пензлем розфарбує у яскраві кольори плоди та листя. Або нагадує вередливу царівну, котра то теплом повіє,то щедро золотом посипле, а той може закапризувати чи заплакати, немов мале дитя. Найкращі почуття прокидаються у нас ,коли ми мандруємо лісом чи парком. Заплющіть очі і уявіть… На які питання відповідає прикметник? Тож скажіть осінь( яка?) (щедра,барвиста,золота,багата, жовтокоса,чарівна,роботяща)

IV. Повідомлення теми і завдань уроку.

  • Сьогодні на уроці ми з вами будемо підводити підсумок з теми яку закінчили вивчати (учні пригадують) «Йде нашим краєм чарівниця осінь»

Ви ознайомилися з віршованими і прозовими текстами укр. письменників про осінь. Які з них вам найбільше сподобалися? Хто їхні автори? Які з віршів ви знаєте напам’ять і вмієте виразно переповісти. Ось і дізнаємось.

V. Узагальнення і систематизація знань.

1. Вікторина (паралельно два учні працюють у дошки-розставити правильно рядки вірша)

З яких віршів подані нижче рядки? Автор.

  1. Загорілась над водою

Чарівна калина.

  1. Змовкли крики журавлині

І нарешті випав іній.

  1. Між стовбурами пробігає тінь…

То білий кінь,

То білий , білий кінь…

2.Відшукайте речення, що не стосується тексту «Осіння виставка» Г.Черінь

Ясноока тиха осінь

У червоному намисті

Ходить між дубів і сосен

А із нею тополина.

І малює кожний лист.

Бо малярський має хист.

***

Це для нас осіння казка-

На виставу йдіть, будь ласка!

На калину ніжно глянте!

Співаки- пташині хори,

А дерева- то актори.

«Осінь» Г.Коваль

Осінь,осінь,осінь!

Медом пахнуть роси.

Коли вона загляне в сад.

Журавлі курличуть в небі

Та вітри голосять.

3.«Будь уважним» Текст читається колективно. Учні знаходять речення, в якому є помилки.

«Чарівна осінь» за Ю. Старостенком

Щедро виграючи золотими фарбами, іде нашим краем чарівница- осінь. Пожфклі литочки, перш ніж лагти на землю,востанє спалахують рудими вогникамі. І падає, падає листячко, кружляє між гілок,лягає мяким шаром на землю.

  1. Гра «Дощик» (с.34 «Чарівна осінь»)

Перед проведенням цієї гри проводиться коротка бесіда.

-Діти,відгадайте загадку: «Коли нема-мене чекають, коли я йду-усі тікають».

-Який буває дощ? (Дрібний, малий, великий, сильний(злива), слабкий)

-Ось ми зараз пограємося в « Дощик» я промовлятиму речення. А ви читатимете їх відповідним голосом.

Учитель

Учні

Дощик крапає.

Дощик сильніший.

Злива.

Дощик слабший.

Дощ крапає.

Дощ перестав.

(Читають тихо)

(Читають голосніше)

(Читають голосно)

(Читають тихіше)

(Читають зовсім тихо)

(Припиняють читання)

5.Назвіть останнє слово. С.31 «Щедра осінь» Ю. Збанацький

Всі учні одночасно читають текст. Через деякий час лунає команда «Стоп!» Кожен учень читає те слово, на якому він зупинився. Інколи виходить цікавий текст.

6.Фізкультхвилинка

7.Поетична вітальня осені.

Читання віршів про осінь учнями напам’ять, або власний вірш.

8. Творча робота в парах, по групах.

1.Твір в четвірках за початком і опорними словами для кожного учня.

Осінь у лісі

Осінь хазяйнує у лісі (1-група)

(Килим, намисто, дерева)

В лісі стало тихо (2-група)

(Вирій, сорока,гнізда)

Звірі теж готуються до зими (3-група)

(Ведмідь, білочка, їжачок)

Скоро ліс зовсім засне (4-група(Сон,зелене літо,сонце)

Учні знайомляться з планом, розглядають ілюстрації та усно описують їх. Пишуть по частинці твори на чернетках, перевіряють один одному і записують потім по черзі на одному аркушу. Керівники груп зачитують виконання завдань від початку і до кінця.

2.Виберіть назву одягу з лівого стовпчика для осені і «прикрасьте» цей одяг словами правого стовпчика.

шляпа листячко

хустинка ягідки

плаття грибочки

кофтинка каштани

спідниця жолуді

черевички яблучка

чобітки квіточки

VI. Підсумок уроку (оцінювання)

-Мені дуже сподобалось, як ви працювали.

Молодці! Скажіть, а чи справдились ваші очікування?Що найбільше сподобалося на уроці?

Мої очікування справдились, бо ви вчились висловлювати свої думки точно й красиво, а ваше мовлення збагатилось образними словами і словосполученнями: - Як вам працювалось у групі?

VII. Домашнє завдання

Даруємо квіти.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розвиток і саморозвиток професійної креативності вчителя »
Ілляхова Марина Володимирівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.