Італійські торгівельні республіки(Генуя,Венеція). Країни басейну Середземномор’я

Опис документу:
Італійські торгівельні республіки(Генуя,Венеція). Країни басейну Середземномор’я

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

УРОК

(Всесвітня історія 7 клас)

Тема:Італійські торгівельні республіки(Генуя,Венеція). Країни басейну Середземномор’я

Мета: ознайомити учнів з процесом державотворення країн Середземноморського басейну, їх боротьбою проти завойовників, особливостями політичного та економічного життя італійських міст-держав і Папської області; виявляти спільне та відмінне у розвитку державних утворень регіону та інших європейських країн, причини посилення боротьби світської влади з папством.

Обладнання: ПометунО. Історія середніх віків: підручник для 7-­го кл.; атлас, наочність.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Поняття: «конкіста», «реконкіста», «дож», «гвельфи», «чомпі», «інквізиція», «кортеси».

Хід уроку

І. Організаційна частина уроку

ІІ. Актуалізація знань учнів

1. Чим відрізнявся політичний розвиток Німеччини від інших західноєвропейських держав Середньовіччя?

2. Що лежало в основі тривалого конфлікту між німецькими імператорами і римськими папами?

3. Чим зумовлювався німецький «натиск на Схід» і якими були його результати?

4. У чому полягала особливість політичного устрою Швейцарії?

5. Що сприяло посиленню місцевих князівств у Німецькій імперії?

6. Дайте визначення поняття «рейхстаг».

7. Які наслідки мала поразка Тевтонського ордену в Грюнвальдській битві?

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Середньовічна Італія. За допомогою карти атласа «Німеччина та Італія в ХІ–ХV ст.» дайте відповіді на запитання та виконайте завдання.

1. Назвіть території, які входили до складу королівства Італія?

2. Назвіть території, які входили до складу королівства обох Сицилій?

3. Знайдіть і назвіть за картою найбільш відомі італійські міста­ держави.

4. Назвіть імператора, який здійснював походи проти Італії.

5. Назвіть регіони, з якими здійснювала торгівлю Венеція, Флоренція, Генуя.

6. Покажіть володіння римських пап. Як змінилася територія Папської області?

Робота в групах. Прочитати розділ підручника «Італійські міські республіки» (С. 199–202) та підготувати виступи.

• 1-а група. Управління містами ­ комунами.

• 2-а група. Відносини між міськими та сільськими комунами.

• 3-я група. Гвельфи і гібелліни.

Папська область. Робота з підручником.

Прочитайте текст підручника і на основі отриманої інформації

складіть таблицю «Історія Папської області».

Орієнтовний варіант таблиці

Питання

Папська область

Географічне положення

756 р. у центрі Апеннінського півострова виникла Папська держава. Вона поступово розширювала свої володіння і в XIII ст. охоплювала значні території в Середній Італії

Причини розквіту

або занепаду

Наприкінці ХV ст. Папська область перетворилася на

звичайну італійську державу, де папи опинилися в залежності від кондотьєрів та їхніх загонів. До смут призводила й Велика схизма. Папи втратили авторитет й відмовилися від претензій на верховну владу над світськими правителями

Форма державного устрою

Республіка

Основні історичні

події

У 1143 р. римські торговці і ремісники за підтримки

рицарства оголосили в Римі республіку. 1155 р. імператор Фрідріх Барбаросса придушив повстання і ліквідував республіку. Владу папи було відновлено. 1347 р. у Римі знову спалахнуло повстання, яке очолив Кола ді Рієнцо

Південна Італія та Сицилія.

Учитель пропонує учням прочитати текст підручника (С. 203–204) і відповісти на питання, записані на дошці. Отримавши відповідь на запитання, учитель витирає його.

1. У результаті якої події утворилося Сицилійське королівство?

2. Що таке «Сицилійська вечірня (вечерня)»?

3. Як у подальшому склалася доля Південної Італії та Сицилії?

Арабська Іспанія. Реконкіста й утворення Іспанського королівства.

Розповідь учителя про завоювання Іспанії арабами, становище іспанських земель у складі Дамаського халіфату та 800­літню боротьбу за звільнення - реконкісту. У ході розповіді учителя учні складають таблицю «Причини і наслідки реконкісти в Іспанії».

Причини

Наслідки

Утиски місцевих християн з боку завойовників

Утворення нових незалежних держав Кастилії, Арагона і Португалії. У процесі визвольної боротьби виникли місцеві закони, зросла політична роль дворянства та городян, знать здобула привілеї, що стало основою для формування станово ­ представницьких установ - кортесів

IV. Узагальнення та систематизація знань

1. Якими були причини утворення міст­ республік у Північній і Середній Італії?

2. Якими були наслідки реконкісти в Іспанії?

3. У чому виявлявся вплив церкви на розвиток Іспанії?

4. Поясніть значення понять і термінів: «конкіста», «реконкіста», «дож», «гвельфи», «чомпі», «інквізиція», «кортеси».

5. Визначте чинники, які негативно вплинули на розвиток Папської держави.

V. Домашнє завдання

Опрацювати §

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

До ЗНО з ФІЗИКИ залишилося:
0
3
міс.
0
1
дн.
0
0
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!