"Історія формування природи Північної Америки"

Географія

Для кого: 7 Клас

10.09.2018

507

3

0

Опис документу:
Мета: освітня: сформувати уявлення про основні етапи формування природи Північної Америки: рельєфу, клімату, рослинного і тваринного світу; розвиваюча: вдосконалення умінь аналізувати тематичні карти, робити висновки, розвивати творчість, вміння глибше узагальнювати;виховна: виховувати позитивне ставлення до природи
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Методична розробка уроку формування нових знань з елементами бесіди

"Історія формування природи Північної Америки"

Мета: освітня: сформувати уявлення про основні етапи формування природи Північної Америки: рельєфу, клімату, рослинного і тваринного світу; розвиваюча: вдосконалення умінь аналізувати тематичні карти, робити висновки, розвивати творчість, вміння глибше узагальнювати;виховна: виховувати позитивне ставлення до природи

Обладнання: фізична карта Північної Америки, атласи, підручники, додаткова література

Форма уроку: формування нових знань з елементами бесіди

ХІД УРОКУ

I. Організація навчальної діяльності учнів.

1. Організація уваги та роботи учнів.

2. Повідомлення теми, мети, завдань уроку.

3. Мотивація навчальної діяльності:

При вивченні даної теми, учні через історичний розріз зможуть сформувати основні уявлення та закономірності на прикладі формування одного материка, глибше зрозуміють сучасні зміни в природі, що особливо інтенсивно зараз відбуваються по всьому світі.

II. Формування нових знань

  1. Вивчення першої змістовної частини – формування території Північної Америки:

а) актуалізація опорних знань:

    • які існують гіпотези походження материків і океанів?

    • яка гіпотеза має на свою користь найбільше аргументів, хто її автор?

    • який мегаконтинент існував сотні мільйонів років тому?

    • на які частини цей мегаконтинент розколовся?

    • що таке літосферні плити?

    • назвіть сім основних плит?

    • як і під впливом чого відбувається рух літосферних плит?

    • що відбувається в місцях розходження плит?

    • що відбувається під час зіткнення літосферних плит?

    • що складає основу літосферної плити?

б) опрацювання нового навчального матеріалу:

Внаслідок руху літосферних плит відбувалося зближення існуючих тоді материкових фрагментів Прото-Північно-Американського і Прото-Європейського. Відбулося між ними зіткнення в районі теперішньої Скандинавії і о. Гренландія.

  • Розгляньте тектонічну кару світу і назвіть складчастість, що утворилася в цих районах?

Внаслідок зближення цих частин утворився єдиний Єврамериканський материк.

  • Який південний мегаконтинент існував на планеті?

В кам’яновугільний період палеозойської ери внаслідок зіткнення між Єврамерикою і Гондваною розвинувся складчастий пояс Аппалачі.

  • Розгляньте тектонічну карту світу і назвіть епоху горотворення до якої відносять утворення Аппалач.

Близько 200 млн. років тому утворився єдиний мегаконтинент – Пангея.

Учні працюють з підручником (ст. 26, мал. 7 Зміна обрисів материків у різний геологічний час. Підручник: С. Г. Кобернік, О. Я. Скуратович. – 2002 р.). Вчитель акцентує увагу учнів на першому малюнку.

В кінці палеозойської ери, близько 180 млн. років тому почали відбуватися зміни.

Вчитель акцентує увагу учнів на другому малюнку:

  • які зміни ви помічаєте?

  • який океан розділив Пангею на Гондвану і Лавразію?

Вчитель акцентує увагу учнів на третьому малюнку:

  • на які частини розділилась Лавразія і Гондвана?

Після розколу Північна Америка почала рухатись на захід, відкриваючи тим самим північну частину Атлантичного океану.

Учні працюють з тектонічною картою світу атласу:

  • з якою літосферною плитою і якого типу почала взаємодіяти Північноамериканська плита?

Вчитель на основі малюнка (зіткнення материкової і океанічної плит) на дошці пояснює особливості взаємодії Північноамериканської і Тихоокеанської літосферних плит.

  • Чим в рельєфі виражений складчастий пояс на заході Північної Америки?

Ми розглянули горизонтальні рухи яких зазнав материк, проте існували й вертикальні рухи.

  • на основі тектонічної карти Північної Америки, скажіть в якій частині материк кристалічний щит виходить на поверхню?

  • чому у внутрішній частині Америки утворився потужний осадовий чохол з морських відкладів: вапняку, глини, піску?

  • чому на півночі материка утворилася Гудзонова затока, що глибоко врізається в суходіл?

  • які ще процеси могли вплинути на рельєф Північної Америки?

Крім того, значний вплив на рельєф мало зледеніння.

  • Яку роботу виконує льодовик під час свого руху?

Утворилися різні форми рельєфу (пояснення вчителя з допомогою малюнків на дошці): баранячі лоби, фіорди, троги, моренні горби, ками, ози, друмліни.

  • Чи тільки на рівнинах можуть виникати льодовики?

Розповідь вчителя про гірське зледеніння.

в) виявлення зворотного зв’язку:

  • З якими літосферними плитами взаємодіяла Північноамериканська плита?

  • Що внаслідок їх взаємодії утворилось?

  • Які чинники вплинули на рельєф Північної Америки?

  1. Вивчення другої змістовної частини – клімат

а) опрацювання нового навчального матеріалу:

Термічний режим був високим, в мезозої панували тропічні, субтропічні та екваторіальні кліматичні умови. Пізніше відбулась гумідизація клімату і невелике похолодання. Сформувався помірний пояс в межах Аляски і поступово розширився і змістився на південь.

Під впливом похолодання, кліматична зональність стала схожою з сучасною.

  • Чи може льодовик вплинути на клімат? Яким чином?

Розповідь вчителя про охолоджуючий вплив льодовиків.

б) виявлення зворотного зв’язку:

  • які були кліматичні умови на початку?

  • що вплинуло на клімат Північної Америки?

  1. Вивчення третьої змістовної частини – формування рослинного і тваринного світу.

а) опрацювання нового навального матеріалу

З формуванням території материка відбувалось формування його флори і фауни. Довгий час рослинність на материку була одноманітною.

  • Яка причина цього?

Панували хвощі, папоротники, хвойні, саговники.

  • Що могло урізноманітнити видовий склад рослинності?

  • З яких частин світу могла потрапити рослинність до Південної Америки і яким чином?

Розповідь вчителя про формування рослинності на материку шляхом поширення різних її видів з інших континентів.

  • Що могло стати причиною міграції рослинності по Північній Америці та за її межі?

Розповідь вчителя про вплив зледенінь на рослинність материка.

  • В яких частинах на континенті могла зберегтися рослинність і за рахунок чого?

Розповідь вчителя про формування фауни Північної Америки.

  • За рахунок чого багатшав видовий склад тваринного світу в Північній Америці?

  • Що зумовлювало міграції тварин на материку і за його межі?

Розповідь вчителя про особливості міграції фауни, пов’язані з наступом льодовика.

б) виявлення зворотного зв’язку:

  • Яка причина урізноманітнення флори та фауни материка?

  • Що зумовлювало міграцію флори та фауни Північної Америки?

III. Узагальнення та систематизація нових знань та умінь:

  • які основні фактори вплинули на формування рельєфу материка та його розташування?

  • назвіть основні закономірності, що прослідковуються у формуванні клімату Північної Америки

  • назвіть основні закономірності розвитку рослинного і тваринного світу Північної Америки

ІV. Підбиття підсумків уроку

V. Коментоване пояснення домашнього завдання:

Повторити §3, вивчити §39 ст. 221-225

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.