Бібліотека

"Internet - друг чи ворог?"

Опис документу:
Презентація проекту "Internet - друг чи ворог?" для учнів молодшого шкільнго віку, щоб посприяти обізнаності вихованців про небезпеки, які існують в Інтернеті та про шляхи їх подолання. Дослідити позитивні і негативні сторони Інтернету.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ І НАУКИ

ПОЛТАВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

ПОЛТАВСЬКИЙ МІСЬКИЙ ЦЕНТР ПОЗАШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

ПОЛТАВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

ВИХОВНИЙ ЗАХІД:

«INTERNET – ДРУГ ЧИ ВОРОГ?»

(ПРЕЗЕНТАЦІЯ ПРОЄКТУ)

Підготувала:

Роман Олена Іванівна

керівник гуртка «Пізнайко»

Полтавського міського центру позашкільної освіти

Полтава – 2021

Тема: «Internet– друг чи ворог?».

Рівень, рік навчання: початковий рівень, 1 рік навчання.

Тривалість заняття: 2 години.

Мета навчальна: сприяти обізнаності вихованців про небезпеки, які існують в Інтернеті та про шляхи їх подолання. Дослідити позитивні і негативні сторони Інтернету.

Мета розвиваюча: розвивати логіку та кмітливість вихованців.

Мета виховна: виховувати інформаційну культуру слухачів.

Матеріально-технічне забезпечення:

Наочні засоби: ноутбук, мікрофон.

Дидактичні засоби: відео, медіа презентація, картки термінів з теми «Інтернет», музичний супровід

Методи: розповідь, бесіда, демонстрація, ілюстрація, показ.

Тип заняття: засвоєння нових знань, умінь, навичок.

Вік вихованців: 6-8 років.

План:

І. Організаційний етап.

ІІ. Мотивація діяльності.

ІІІ. Повідомлення теми, мети, завдань заняття.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

V. Підсумок заняття, рефлексія.

VІ. Домашнє завдання.

Хід заняття:

І. Організаційний етап.

Привітання з вихованцями. Перевірка присутності слухачів та їх готовності до заняття.

Не можу уявити

Життя без Інтернету

Що всі куточки світу

Заплів в свої тенета.

Лиш кнопку я натисну –

Відкриються в вікні

Новин велика збірка

І правила й статті.

Встають переді мною

Найвищі в світі гори

Ліси стоять стіною

Хлюпочуть хвилі моря

Я побуваю в шахті

І в космос піднімуся

З подругою в Фейсбуці

Я легко поділюся

Та є у «павутині»

Картинки не хороші,

І сайти підозрілі

Настроєні вороже.

А є й такі там сайти,

Мов вовк в овечій шкурі –

Поки їх розпізнаєш,

Вони тебе обдурять.

Учись добру в мережі,

Шукай знання й новини,

А сайти злі, що брешуть,

Обходить ми повинні

ІІ. Мотивація діяльності.

Керівник гуртка. Сьогодні ми з вами поговоримо про всі плюси та мінуси Інтернету, про всі небезпеки, які чатують на користувачів, якщо не дотримуватися головних правил.

ІІІ. Повідомлення теми та мети заняття.

Керівник гуртка.. 9 лютого 2021 року у світі відзначається День безпечного Інтернету (Safer Internet Day) під гаслом “Разом для найкращого Інтернету”.

День безпечного Інтернету (SID/ДБІ) запровадили мережі Insafe та INHOPE за підтримки Європейської комісії для просування безпечного та позитивного використання цифрових технологій, особливо, дітьми й молоддю. Центр кращого Інтернету представляє Національний комітет Дня безпечного Інтернету в Україні.

Цей день проводиться з метою залучити до дій кожного та кожну, хто відіграє свою роль у створенні кращого Інтернету для всіх, зокрема, наймолодших користувачів. Більш того, це запрошення для всіх до поважливого онлайнового спілкування задля забезпечення найкращого цифрового досвіду.

Тема нашого заняття «Інтернет – друг чи ворог?»

ІV. Вивчення нового матеріалу.

Керівник гуртка. На даний час Інтернет переповнений відео - та фотоматеріалами сумнівного характеру. Ні для кого не секрет, що там безкоштовно можна знайти інформацію будь-якого змісту, навіть інструкцію з виготовлення вибухівки.

Сумна статистика криміналістів свідчить, що зростання агресивної поведінки молоді безпосередньо пов'язана із систематичним переглядом сайтів в мережі Інтернет, які демонструють злочинні, агресивні дії (про вбивства, побиття та знущання над людьми).

Серед молоді стало дуже популярним таке заняття, як знімати на мобільний телефон побиття та знущання, які відбуваються в школі, у дворі, та викладати їх в Інтернеті.

Якщо в реальному житті підліткові важко знайти однодумців щодо якогось «незручного» питання, то в мережі охочих обговорити будь-які незручності можна знайти швидко і багато.

Користуючись послугами Інтернету не забувайте і про заходи безпеки у спілкуванні з людиною, яку ви не бачите. Адже віртуальні шахраї дуже гарні психологи: представляючись одним з ваших давніх знайомих, вони дізнаються від вас конфіденційну інформацію, як, наприклад, коли у вас вдома нікого немає, з ким ви проживаєте, ваш майновий стан і т. д.

Ще однією популярною небезпекою є розповсюджування файлів у мережі Facebook. Я сама потрапляла у ситуацію, коли отримувала такі повідомлення, які складені настільки добре і вдало, що просто дуже хочеться одразу відкрити файл. Але мені вистачало досвіду не зробити цього. Нажаль, часто користувачі спочатку запускають файл, а вже потім розуміють, що зробили помилку. Головне в такій ситуації не поспішати.

Наприклад, рольова ситуація у Facebook. Від одного із Ваших друзів Ви отримали повідомлення: «Вау, яке відео, ну ти і даєш! Як же тобі не соромно» і в кінці йде посилання. Ваша перша реакція: що ж там таке? Ви намагаєтесь запустити посилання, і тут Вам ще пропонується завантажити відео, відкриваючи його просто із цікавості Ви заражаєте комп’ютер. Але ж достатньо просто зупинитись і витримати паузу 10 секунд і подумати: У чому сенс повідомлення, яке це може бути відео? Хто мені це прислав, наскільки часто ми спілкуємось? Чому текст такий загальний? Нічого конкретного? У крайньому випадку можна зв’язатись з відправником листа, можливо запитати в нього що це таке, якщо він не відповідає ще раз подумати, якщо є можливість зателефонуйте йому.  Але не поспішайте відкривати і тим паче закачувати і запускати на ПК те що Вам пропонують.

Це, ще далеко, не весь список небезпек, які чатують на нас в Мережі, тому сьогоднішнє наше заняття ми присвятимо темі «Безпечний Інтернет». Спробуємо дослідити позитивні і негативні наслідки Інтернету, сформулювати та засвоїти правила безпечної роботи в Інтернеті.

  1. МОЗКОВИЙ ШТУРМ

Керівник гуртка. Оголошую мозковий штурм «Про користь Інтернету»

(вихованці називають позитивні можливості Інтернету, роблять записи на плакаті)

Інтернет – дуже потужний ресурс, який значно полегшує життя людини та відкриває майже необмежені можливості для самореалізації та саморозвитку юної особистості, спілкування, навчання, дозвілля. Але разом з тим, в Інтернеті приховано досить багато небезпек як для дітей, так і для дорослих. Знання цих небезпек дозволить їх уникнути. Наші експерти підготували чималий список правил користування Інтернетом. Прислухайтесь і зробіть висновки.

  1. ВИСТУПИ ВИХОВАЦІВ

10 правил безпечного користування Інтернетом

Вихованець 1. Використовуйте надійний пароль - комбінуйте букви, цифри та інші символи.

Вихованець 2. Не вірте всьому, що читаєте - завжди перевіряйте достовірність джерела.

Вихованець 3. Не викладайте особисту інформацію про себе, своїх рідних, друзів і знайомих в Інтернеті.

Вихованець 4. Не ховайтеся за анонімністю екрану комп'ютера. Не кажіть того, що не могли б сказати людині в обличчя.

Вихованець 5. Подумайте двічі, перш ніж поширити будь-яку інформацію. Як і в житті, потрібно думати про наслідки того, що говориш.

Вихованець 6. Не поширюйте в Інтернеті контент незаконного або непристойного змісту.

Вихованець 7. Переконайтеся, що ваш профіль у соціальній мережі закритий від сторонніх (перевірте налаштування безпеки).

Вихованець 8. Додавайте "у друзі" тільки тих, кого дійсно знаєте: навіть якщо це друзі ваших друзів, але особисто ви не знайомі, краще зайвий раз перестрахуватися.

Вихованець 9. Вашим друзям слід питати вашого дозволу, перш ніж завантажувати фотографії з вами або позначати вас на фотографіях в соціальних мережах. Не бійтеся сказати їм про це, і самі теж дотримуйтесь цього правила.

Вихованець 10. Не переходьте за посиланнями, прикріпленим в імейл-повідомленнях – безпечніше вводити адресу в рядок браузера самому.

Керівник гуртка:

Сексуальне насилля онлайн – один з викликів, який стоїть перед батьками та педагогами. Діти можуть стикатись із сексуальним насиллям в Інтернеті у форумах секстингу, кібергрумінгу та сексторшену.

Секстинг – це надсилання інтимних фото чи відео з використанням сучасних засобів зв’язку. Діти можуть надсилати такі матеріали як знайомим, так і незнайомим їм у реальному житті людям. Матеріали подібних переписок можуть бути оприлюднені , що часто призводить до кібербулінгу та цькувань дитини.

Кібер-булінг. Одна із форм переслідування дітей та підлітків за допомогою інформаційних технологій. Для цього можуть створюватися сайти, на яких розміщуються матеріали, що компрометують дитину (фото, відеозйомки тощо). З метою кібер-булінгу використовуються сервіси миттєвих повідомлень, електронна пошта, соціальні мережі, ігрові та розважальні сайти, соціальні мережі, форуми та чати.

Кібер-грумінг – входження у довіру до дитини з метою використання її у сексуальних цілях. Шахраї дуже добре ознайомлені з особливостями вікової психології дитини і досить легко можуть встановлювати з нею контакт у соціальних мережах, форумах. Починаючи із віртуального спілкування та входячи у довіру до дитини, злочинці пропонують потоваришувати, а потім поступово переходять до розмов про зустріч у реальному житті та переводять тему спілкування у сексуальну площину.

Сексторшен. Налагодження довірливих стосунків із дитиною в Інтернеті з метою отримання приватних матеріалів, шантажування та вимагання додаткових матеріалів або грошей.

  1. ГРА «ХТО Я?»

Гравцям на спину прикріплюються надписи зі словами Інтернет-термінів, тобто все, що пов’язано з Інтернетом: спам, хакер, вірус, сайт, пошта, смайлик, Інтернет. Учасник ставить глядачам питання, на яке вони повинні дати відповідь «так» або «ні». У кожного гравця є хвилина на те, щоб за допомогою відповідей на запитання з'ясувати, що ж зображено на його картці.

  1. ПРАВИЛА ІНТЕРНЕТ БЕЗПЕКИ

  1. Поводьтеся чемно і ніколи не ображайте інших!

  2. Не зустрічайся із незнайомими он-лайн друзями особисто!

  3. Користуйтеся пошуковими системами для дітей.

  4. Уважно поводьтеся з паролями: використовуйте складні паролі, не користуйтесь одним паролем для всіх акаунтів, періодично змінюйте паролі.

  5. Уважно відносьтесь до посилань в повідомленнях в соціальних мережах та у інших месенджерах.

  6. Встановіть антивірус одразу після встановлення операційної системи і постійно його оновлюйте.

  7. При проведенні будь-якої фінансової операції через Інтернет уважно дивіться на протокол з’єднання. Потрібно щоб сайт мав 'https://' протокол. Сайти, які можуть викрадають дані працюють використовуючи протокол з’єднання 'http://'.

  8. По можливості не робіть он-лайн покупки в незнайомих і маловідомих магазинах. При покупці дивіться на відгуки та рейтинг продавців.

  9. Періодично робіть резервне копіювання важливої інформації. 

  10. Нікому і ніколи не повідомляйте персональні дані.

  11. Періодично перевіряйте Ваші мобільні пристрої на предмет додаткових програм, можливо Ви помітите незнайомі іконки на головному екрані чи в меню смартфона.

  1. ПРАКТИЧНІ ЗАВДАННЯ

Керівник гуртка. Яку відповідь Ви дасте на такі листи. Обґрунтуйте вашу відповідь:

Лист 1.

Привіт мене звати Сашко. Мені 15 років. Я живу в Києві. Шукаю друзів по переписці. Я полюбляю комп’ютерні ігри, читати книги, дивитися телевізор. Я мрію подорожувати. Хочу побувати в Лондоні ....

(відповіді вихованців)

Лист 2.

Привіт мене звати С. Я хочу з тобою познайомитися Мені 30 років. Я живу в Сполучених Штатах Америки. Я маю власну фірму. У мене свій двохповерховий будинок. Я збираюся відвідати Україну. Може ми зустрінемося? Пришли мені свою фотокартку та адресу.

(відповіді вихованців)

Лист 3.

Всім!!!
Наша організація займається збиранням коштів для потерпілих від повені в N. Ми купуємо їду, теплі речі для тих, хто втратив домівки. Не будьте байдужими до чужого горя! Хто скільки може. Наш рахунок № 123456789.
Вдячні діти Вас ніколи не забудуть. Дякуємо

(відповіді вихованців)

6. НАВЧАЛЬНА ГРА «МЕДІАЗНАЙКО»

Керівник гуртка. Це онлайн-гра, адаптована Академією української преси. Гра розрахована на дітей шкільного віку та дає можливість в цікавій ігровій формі дізнатися якомога більше про інформаційне (медійне) поле та стати медіазнайком. www.aup.com.ua

V. Підсумок заняття, рефлексія.

Керівник гуртка. Наше життя вирує все швидше та швидше. Інтернет уже зараз став невід’ємною його частиною. Цілком ймовірно, що у найближчому майбутньому Всесвітня мережа повністю замінить усі інші засоби зв’язку. Та давайте зупинимось на мить і замислимось, чи дійсно ми хочемо провести усе життя у віртуальному світі? Бачити аватарки – замість живих облич, смайлики – замість живих посмішок. В решті решт як та на що втрачати власний час – це вільний вибір кожного. Але пам’ятайте, що Інтернет – це лише інструмент, яким Ви користуєтесь, щоб отримати відповіді на свої питання, підготувати реферати та доповіді, спілкуєтесь, якщо між вами величезні відстані. Вчіться користуватись Інтернетом із розумом.

Я вважаю, що користі від Інтернету більше ніж зла, особливо в сучасному світі, де життя вирує все швидше та швидше. Цілком ймовірно, що у найближчому майбутньому Інтернет повністю або майже повністю замінить всі інші засоби зв’язку. Та можливо багатьом людям треба просто замислитись, чи дійсно вони хочуть провести усе життя у віртуальному світі? Чи влаштовує їх таке існування? Але в кінці кінців як та на що втрачати власний час - це вільний вибір кожного. Слід всім пам’ятати, що Інтернет -це лише інструмент, яким Ви користуєтесь, щоб отримати відповіді на свої питання. Вчиться користуватись Інтернетом із розумом, а краще – знайдіть себе в реальному житті та станьте в ньому авторитетною та вагомою людиною.

Всі разом: - Будьте обережні в Інтернеті! 

VІ. Домашнє завдання.

Відопрезентація проєкту розміщена на сторінці ПМЦПО у Фейсбук

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Сертифікат від «Всеосвіти» відповідає п. 13 постанови КМУ від 21 серпня 2019 року № 800 (із змінами і доповненнями, внесеними постановою КМУ від 27 грудня 2019 року № 1133)

Обрати Курс або Вебінар.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.