Їнтергований урок з мови та географії у 6 класі.Звязне мовлення.Усний твір."Мати водиця- усьому цариця"

Цю сторінку створено користувачем «Всеосвіти», якщо її вміст порушує ваші авторські права, надішліть скаргу у службу підтримки, ми оперативно відреагуємо.

This page was created by the website user. If its content violates your copyright, you can submit a takedown request to our support team, and we will respond promptly.

Поскаржитися / Report
Опис документу:
Узагальнити і систематизувати знання учнів набуті у процесі вивчення теми "Гідросфера", розкрити важливу роль води.як найпоширенішого розчинника в житті людини; виховувати творчий підхід до навчання, інтерес до природничих та гуманітарних наук.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема: « Зв’язне мовлення. Усний твір. «Мати-водиця –усьому цариця.Гідросфера ».6 клас

Мета: узагальнити і систематизувати знання учнів, набуті у процесі вивчення теми «Гідросфера»;

розкрити важливу роль води як найпоширенішого розчинника в житті людини;

розвивати світоглядні уявлення учнів і вчити фантазувати;

розвивати память, логічне мислення, мовлення, уміння нестандартно мислити;

показати міжпредметні звязки на прикладі води;

виховувати творчий підхід до навчання, інтерес до природничих наук і гуманітарних наук;

сприяти формуванню екологічної культури особистості.

Обладнання: сигнальні картки, мультимедійний проектор, магнітна дошка, географічні карти, картки з завданням.

Тип уроку: поглиблення знань і урок звязного мовлення.

Форма проведення: інтегрований урок ( географія та українська література ).

Методи: інтерактивні: гра «Лабіринт літер» , робота з картою, конкурс « Вода у приказках та прислів’ях», « Музичний калейдоскоп», рольова гра.

Хід уроку

I. Організаційний момент.

Учитель української літератури.

Що ж це за речовина?

Відома звіку рідина,

Усяк її вживає.

Буває хмаркою вона,

Пушинкою буває.

Бува, як скло,

Крихка, тверда.

Це звичайнісінька… (вода)

II. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів.

Учитель української літератури. Сьогодні ми розвиваємо усне зв’язне мовлення, де складаємо вірш за прислів’ям, збагачуємо свій лексичний запас. Антуан де Сент-Екзюпері писав:»Вода! Ти не просто необхідна для життя, ти і є саме життя».

Учитель географії. Вода – найдивовижніший мінерал на Землі. Дивовижний тому, що вона створює умови для розвитку і росту різноманітних форм життя. Водні маси впливають на клімат континентів.

Не можна жити без води;

Вона навкруг, вона в тобі,

В озерах, річках, океанах,

Дощу краплинах і в фонтанах.

Чудова наша гідросфера,

Існує все навколо неї:

І людство, й фауна, і флора,

І все, що є у нас навколо.

А не було б її,

Життя все зникло б на Землі.

Сьогодні ми будемо мандрувати морями та океанами, річками та водоспадами, спробуємо розкрити таємниці водної оболонки.

Оголошення теми уроку.

III.Актуалізація опорних знань.

Учитель української літератури. Воді присвячено багато пісень і віршів. Не обминула тема води і наших черкаських письменників. Ось деякі поезії, у яких згадуються водоймища нашої Черкаської землі.

Учні зачитують вірші черкаських письменників, у яких згадуються водоймища. Про воду у поезії ми почули, але у кожного є свої асоціації з цим словом.

Учитель географії. Запишіть усі асоціації зі словом « вода», які виникають у вас ( кришталева, цілюща, джерельна, прозора, чиста, жива, холодна, солона, прісна, тверда, газоподібна, рідка, ласкава).Асоціація – прикметники різних груп.

Я велика мандрівниця,

Я старанна трудівниця,

Можу бути я рідкою,

Якщо хочете твердою.

Рідше я рідка й прозора,

В атмосфері неозора.

Якщо тему добре знаєш,

То мене ти відгадаєш.

Про що йде мова?

Сьогодні ви прийшли на урок з певною емблемою. Подивіться, будь ласка, на свої значки. Підніміться ті учні, у кого символ рідкого стану води, твердого та газоподібного.

Бесіда

  1. Яке значення має вода в житті людини і планети?

  2. У яких агрегатних станах буває вода на Землі?

  3. Де можна побачити воду в рідкому стані? У газоподібному стані?

  4. Що таке гідросфера?

  5. Які води входять до складу водної оболонки Землі?

IV.Формування знань, умінь та навичок.

Завдання

Підкресліть назви географічних обєктів, які є частинами океану: річка, болото, затока, льодовик, озеро, море, протока, течія.

І річка, і море – це велике скупчення крапельок води. А де і коли ми найчастіше бачимо крапельки води?

Гра « Рибалка»

Учитель української літератури. Уявіть, що ми потрапили під дощ. Але він незвичайний, бо його краплинки розєдналися на дві частинки і через це розєдналися прислівя і приказки про воду.

Завдання: поєднати краплинки, утворивши прислівя.

  1. Сильна вода греблю рве.

  2. Вода в решеті не встоїться.

  3. Мала вода – великий шум.

  4. Море перепливти – не поле перейти.

  5. Всі річки до моря ведуть.

  6. Хоч річка і невеличка, а береги ламає.

  7. З великої хмари малий дощ.

  8. Не кожна хмара приносить дощ.

Ми створили свій дощ прислівїв. Та знаємо, що всі води течуть до моря.

Учитель географії. Давайте пригадаємо визначення «моря».

Завдання « Згрупуйте слова за змістом»

Червоне, Чорне, Азовське, Баренцове, Середземне, Карибське, Берингове, Філіппінське, Жовте, Балтійське.

1.Внутрішні моря:

2.Окраїнні моря:

Покажіть їх на карті і скажіть до якого океану належать.

Учитель української літератури. Кожне водоймище має своє ім’я. Щоб передати красу їх, потрібно дібрати художні засоби. До слів річка, море, океан доберіть епітети і порівняння.

Учитель географії. Що це? ( працюють два учні біля дошки )

Бенгальська… Дрейка…

Саргасове… Берингове…

Сомалі… Червоне…

Гренландія… Нова Гвінея…

Учитель географії.

Конкурс « Картографічний».

Щоб гідросферу добре знати,

Номенклатуру треба памятати.

Написати моря, куди впадають річки:

Інд ( Аравійське море )

Єнісей ( Карське море )

Хуанхе ( Жовте море )

Амур дар`я ( Аральське море )

Лєна ( Лаптєвих )

Дунай ( Чорне море )

Ніл ( Середземне море )

Волга ( Каспійське море )

Дніпро ( Чорне море )

Учитель української літератури. Хто з нас не любить переглядати вистави-казки. А тепер я пропоную вам зіграти ролі водної оболонки Землі, тобто створити міні-виставу, яка називатиметься « Світовий кругообіг води».

Дійові особи: Крапелька Води, Сонячний Промінчик, Хмара, Річка, Море, автор.

Було б чудово, якби ви передали своєрідність характеру кожного зі своїх героїв.

Автор

У безмежнім небі синім,

На хмарині-веселині

Серед світла і тепла

Водна крапелька жила.

Хмара

Щось мені недобре спалось,

Уві сні таке видалось.

Крапле, доню, в путь рушай,

До родичів завітай.

Автор

І пустилася краплина.

З неба дощова лавина

На земельку потекла

То краплина в путь пішла.

Краплина

Що це з річкою? Вона

Непривітна і сумна…

Ти ж була колись глибока,

Швидкоплинна, світлоока,

Чом ти стала каламутна,

Чом хлюпочуть хвилі смутно?

Річка

Як мені не сумувати?

Всі отрутохімікати

Постікали в мою воду

Зіпсували пишну вроду.

Вже тому між болотами,

Заросла очеретами.

Зникла риба, навіть раки

Поховались небораки.

Крапля

Треба тебе рятувати,

Мамі-хмарі розказати.

Люди , прошу схаменіться,

Так же жити не годиться.

Море

Були і в мене чисті води,

Було я дзеркалом природи.

Тепер же «доброта» людська

Мене руйнує без кінця.

Велике водяне намисто

Я – море рідної землі.

Як зберегтися мені чистим

Уже для інших поколінь?

Автор

Тут раптом сонячний промінчик

Краплину за руку спіймав

І від хмарини-веселини

Такі слова передавав

Промінчик

Люди, поглянте – скрізь вода

Вона в морях і океанах,

В озерах, річках, болотах

У криницях і туманах.

Без неї не прожити - ні,

То ж бережіть ви всі її.

Учитель географії. Отже, ми відтворили кругообіг води в природі. А зараз спробуємо за адресою відшукати природні водоймища на карті.

Конкурс « Мандрівка».

За координатами визначити водоспади та річки, на яких вони розташовані, укажіть материк.

1. 6 пн.ш ., 63 зх.д. - вдсп. Анхель, р. Оріноко, Південна Америка.

2. 18 пд.ш., 26 сх.д. - вдсп. Вікторія, р. Замбезі, Африка.

3. 43 пн ш., 79 зх.д. - вдсп. Ніагарський, р. Ніагара, Північна Америка.

Учитель української літератури. Помандрували світом, стомилися, але перебуваємо під впливом неперевершених вражень. Душа так і проситься щось написати. А зараз спробуємо скласти віршик, маючи закінчення рядків. Наприклад:

потічка Із маленького потічка

річка Розлилась широка річка

караван Як безмежний караван

океан Несе води в океан

Учитель географії. Душа черпнула поезії, відпочила, тож знову до гри. А тепер проведемо гру « Лабіринт літер».

Вам пропонується відгадати назви шести річок світу. Ключова літера «н». Назва кожної річки починається з літери «д». На виконання завдання дається 3 хв.

Завдання

Скласти твір « Мати-водиця – всьому цариця».

Ми прослухали багато відомостей про воду, тому завдання: скласти твір за прислівям « Мати-водиця - всьому цариця».

V. Підсумки уроку.

Учитель української літератури.

Тож Антуан де Сент-Екзюпері не помилився, коли сказав :»Вода! Ти не просто необхідна для життя, ти і є саме життя».

Учитель географії.

Оцінювання знань з географії та української літератури.

  • Що вам сподобалося на уроці?

  • Що допомогло вам скласти твір?

VI. Домашнє завдання.

1.Учні записують домашнє завдання в щоденники ( скласти кросворд з вивчених географічних назв та властивостей води).

2.Записати есе в робочі зошити.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»