Ідею я запозичила в естонської педагогині Марини Курвітц.
Суть вправи: лист поділений на дві частини. Ліворуч містяться умовні позначення,фото,дати,будь-які дані,які учні мають пояснити у пустому полі праворуч.
Дану форму роботи використовую при опрацюванні теоретичного матеріалу, вивченні біографії письменників. Учні переглянули репортаж про життя і творчість М.Коцюбинського. На їхніх Проблемних листах були зображені фото об’єктів чи осіб, які якимось чином були пов’язані з письменником, а також зазначені дати. Праворуч треба пояснити,що ж то за дати ,люди чи що за об’єкти і яку роль вони відіграли у біографії письменника.
Також для учнів можна побудувати проблемне питання з іншого боку листка (Чому Коцюбинського називають великим Сонцепоклонником).
Можна працювати як самостійно, так і в групах , парах під час Мотиваційного етапу.