+ Додати матерiал
і отримати
безкоштовне
свідоцтво
! В а ж л и в о
Предмети »
Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!

Інтерактивний метод навчання на уроках української мови та літератури „Швидкий потяг”

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Інтерактивний метод навчання на уроках української мови

Швидкий потяг”

Використання інтерактивних технологій на уроках української мови є досить поширеним у сучасній школі. Учні за допомогою гри швидше запам’ятовують матеріал, привчаються до взаємодії, діалогу. А основна мета вчителя-словесника полягає у сприянні мовленнєвому розвитку школярів, які б уміли змістовно, чітко та стилістично грамотно висловлювати свою думку.

Сьогодні я хочу запропонувати ще один розроблений мною метод „Швидкий потяг”. Під час гри ми використовуємо комунікативно-діяльнісний підхід, який передбачає орієнтацію уроку на мовлення, на мову як засіб спілкування й пізнання.

Метод „Швидкий потяг” дає можливість не лише висловити думку, відповідаючи на запитання, а також розвиває у школярів вміння співпрацювати та швидко діяти в тій чи іншій ситуації. Адже в даному випадку не лише школяр має відповідати на певні питання, поставлені вчителем, але й учитель повинен відповісти на запитання учнів. У той же, час учень має оцінити відповідь учителя, або ж однокласника/однокласниці, та, при необхідності, виправити сказане (практикую таке, щоб свідомо дати неправильну відповідь, аби учень мав можливість поміркувати. Якщо вже учень не помічає того, що відповідь є неправильною, то вказую йому на це). Гра повинна проходити в швидкому темпі, усі учні мають бути задіяні. Через що й назва методу – „Швидкий потяг”.

Правила проведення гри „Швидкий потяг”:

  • Учитель роздає учням по дві чисті карточки, на яких вони мають записати будь-які питання із теми, яка вивчається, або повторюється. (Дається 2-3 хвилини. Хто не дописав, зможе це зробити і під час гри).

  • В учителя є карточки з цифрами від 1 до 30 (це залежить від того, скільки учнів у класі). Він витягує будь-яку з них (вони цифрами повернуті донизу). Учень, у якого його робоче місце співпадає з витягнутим номером на карточці, підходить до учительського столу та обирає одну карточку із запитанням, які підготував учитель, та дає відповідь (або ж ставить своє запитання, яке він мав написати на чистій карточці (яку йому дав учитель) однокласнику/однокласниці, або ж учителю).

  • Укінці гри учні аналізують їхню роботу (2-3 хвилини) та обирають 5 однокласників, які найкраще впорались із завданням.

  • Для тих учнів, які не змогли відповісти на жодне із запитань, учитель дає 5 карточок із запитаннями додому (можна й іншу кількість). На наступний урок школяр має принести карточки із письмовими відповідями.

Нижче наведено завдання гри з української мови для учнів 5 класу з теми „Лексикологія”.

1. Знайдіть прислів’я, у якому вжито антоніми:

1. Будеш з книгою дружити – буде легше в світі жити.

2. Добрим словом мур проб'єш, а лихим і в двері не ввійдеш.

3. Від красних слів язик не відсохне.

4. Птицю пізнати по пір'ю, а людину по мові.

2. У якому рядку виділене слово вжито в прямому значенні:

Посміхається сонце.

Залізна воля.

Мовчать дерева.

Золотий перстень.

Сплять гаї.

3. Дайте відповідь на запитання. Наведіть приклади.

Синоніми –це...

4. Дайте відповідь на запитання.

Лексичне значення слова –це...

5. Дайте відповідь на запитання.

Лексикологія - це...

6. Дайте відповідь на запитання. Наведіть приклади.

Пароніми – це...

7. Дайте відповідь на запитання. Наведіть приклади.

Антоніми – це...

8. Дайте відповідь на запитання. Наведіть приклади.

Однозначні слова – це...

9. Дайте відповідь на запитання. Наведіть приклади.

Групи слів за значенням поділяються на...

10. Дайте відповідь на запитання. Наведіть приклади.

Багатозначні слова – це...

11. Дайте відповідь на запитання. Наведіть приклади.

Омоніми – це...

12. Дайте відповідь на запитання. Наведіть приклади.

Пряме значення слова – це...

13. Дайте відповідь на запитання. Наведіть приклади.

Переносне значення слова – це...

14. Прочитайте. Погодьтеся, або заперечте. Доведіть свою думку.

Пари слів, що відображають протилежність, розташовані за абеткою у словнику синонімів.

15. Дайте відповідь на запитання.

Слово –це...

16. Дайте відповідь на запитання. Наведіть приклади.

Слова-антоніми зазвичай указують на... (наприклад, дію: говорити – мовчати)

17. Дайте відповідь на запитання. Наведіть приклади.

Синоніми вживаються в мові для....

18. Дайте відповідь на запитання. Наведіть приклади.

Синонімічний ряд – це...

19. Відредагуйте подані вислови. Який вид помилок ужито?

На протязі місяця.

Вибачте мене.

Прийшло в голову.

Слідуюча зупинка.

У любий день.

20. Дайте відповідь на запитання. Наведіть приклад речення з лексичною помилкою та відредагуйте його.

Лексична помилка позначаєть...

21. Дайте відповідь на запитання. Наведіть приклади.

Слова, однакові за звучанням або написанням, але різні за лексичним значенням, називаються антоніми.

22. Доберіть синоніми до слова сумний.

23. Доберіть синоніми до слова сильний.

24. Доберіть синоніми до слова чуйний.

25. Доберіть антоніми до слів:

Мовчати, бігти, щасливий, заснути, купити, сміятися, голодний.

26. Наведіть приклади омонімів (3-6 слова). Складіть із будь-якими з них два речення.

27. Запишіть на дошці 5 пар слів антонімів. Ваш сусід по парті перевірить вашу роботу.

28.Наведіть приклади антонімів (5-6 слів). Пригадайте прислів’я, у яких вони вживаються.

29. Поставте будь-яке запитання з даної теми вчителю. Оцініть його відповідь.

30. Поставте будь-яке запитання з даної теми однокласнику /однокласниці (самі оберіть кому). Оцініть його відповідь.

31. Попросіть будь-кого із однокласників поставити вам запитання з даної теми.

32. Поставте будь-яке запитання з даної теми вчителю. Оцініть його відповідь.

33. Поставте будь-яке запитання з даної теми однокласнику /однокласниці (самі оберіть кому). Оцініть його відповідь.

34. Попросіть будь-кого із однокласників поставити вам запитання з даної теми.

35. Поставте будь-яке запитання з даної теми вчителю. Оцініть його відповідь.

36. Поставте будь-яке запитання з даної теми однокласнику /однокласниці (самі оберіть кому). Оцініть його відповідь.

37. Попросіть будь-кого із однокласників поставити вам запитання з даної теми.

38. Поставте будь-яке запитання з даної теми вчителю. Оцініть його відповідь.

39. Поставте будь-яке запитання з даної теми однокласнику /однокласниці (самі оберіть кому). Оцініть його відповідь.

40. Попросіть будь-кого із однокласників поставити вам запитання з даної теми.

41. Поставте будь-яке запитання з даної теми вчителю. Оцініть його відповідь.

42. Поставте будь-яке запитання з даної теми однокласнику /однокласниці (самі оберіть кому). Оцініть його відповідь.

43. Попросіть будь-кого із однокласників поставити вам запитання з даної теми.

44. Поставте будь-яке запитання з даної теми вчителю. Оцініть його відповідь.

45. Поставте будь-яке запитання з даної теми однокласнику /однокласниці (самі оберіть кому). Оцініть його відповідь.

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

12

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

33

34

35

36

37

38

39

40

41

42

43

44

45

46

47

48

49

50

51

52

53

54

Опис документу:
Метод „Швидкий потяг” дає можливість не лише висловити думку, відповідаючи на запитання, а також розвиває у школярів вміння співпрацювати та швидко діяти в тій чи іншій ситуації. Полягає у сприянні мовленнєвому розвитку учнів, які б уміли змістовно, чітко та стилістично грамотно висловлювати свою думку. Краще роздрукувати карточки на цупкому папері, щоб учні не бачили запитань, коли обиратимуть корточки.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Формування навчальної мотивації в учнів. Теорія і практика»
Черниш Олена Степанівна
72 години
790 грн
790 грн