Інтерактивні технології в роботі з обдарованими дітьми

Опис документу:
Практичний досвід застосування різних методів та форм роботи під час вивчення та засвоєння матеріалу

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Інтерактивні технології в роботі з обдарованими дітьми

на уроках української мови та літератури

Наша мета полягає не в тому, щоб

Зробити себе необхідним нашим дітям,

А навпаки в тому, щоб допомогти їм

Скоріше обходитись без нас.

К. О. Конраді

Усі наукові дослідження і педагогічна практика сучасної освіти спрямовані на те, щоб роки перебування в школі були не підготовкою до життя, а власне життям. І в той же час місія школи полягає в тому, щоб допомогти кожній дитині усвідомити суть свого життя, визначити й накреслити орієнтири власного майбутнього, адаптувати дитину до суспільства: виробити власну точку зору, навчити бути відповідальним, приймати рішення, а базується все це на знаннях, досвіді, цінностях, здобутих завдяки інтерактивним технологіям навчання.

«Те, що я чую, я забуваю. Те, що я бачу і чую, я трохи пам’ятаю. Те, що я бачу, чую й обговорюю, я починаю розуміти. Коли я чую, бачу, обговорюю й роблю, я набуваю знань і навичок. Коли я передаю знання іншим, я стаю майстром», – це головна мета інтерактивного навчання.

Цікаві завдання і мовні ігри (цікавий мовний матеріал) – це вправи, спрямовані на засвоєння й осмислення знань у жвавій, приємній атмосфері. Такі завдання здебільшого є пошуковими. Вони ставлять учня перед необхідністю самотужки знаходити шлях розв’язання , а, отже, розпізнавати, аналізувати мовні факти, зіставляти їх і робити висновки. Робота з цікавими фактами мови та літератури створює позитивну мотивацію навчання, пробуджує бажання знати і нерідко стимулює прилучення до праці над словниками, науково-популярною мовознавчою літературою, що формує вміння учитися, виховує культуру праці. Самостійно відкриваючи для себе певні мовні явища, учень дістає задоволення, впевненість у своїх здібностях.

Мовні загадки: шаради, криптограми, кросворди. Учні можуть не тільки розгадувати, а і складати, що, без сумніву, зміцнює увагу до слова, позитивно позначається на знаннях, допитливості, загальному розвиткові школярів.

5 клас «Фонетика»

- Що є в краба, акули і ката, але немає в медузи? - к

- Чим відрізняється сир і рис? - Порядком звуків.

- Чим відрізняється кит і кіт? – Голосними, твердим і помякшеним [к] - [к’].

- Якщо суфікси -ат-, -ят- додаються при відмінюванні іменників, то якої відміни будуть дані слова?

А І відміни;

Б ІІІ відміни;

В IV відміни;

Г ІІ відміни.

Вилучення слів (словосполучень, речень):

«Третій зайвий»: ураган, буревій, віхола (віхола –хуртовина);

  • покласти руку на серце, покласти руку на голову, покласти руку на стіл , (перше –фразеологізм )

«П’ятий зайвий»: собака, шампунь, торнадо, Київ, хлоп’я (хлоп’я – с. р.);

Метод пізнавальних ігор («Угадай слово», «Створи слово»).

  • КОШТОВНІСТЬ (кіт, шовк, сік, тінь, вість, осінь, вікно, тісто, новость…)

  • БАТЬКІВЩИНА (тік, бік, щит, вина, вік, кат…)

Технології ситуативного навчання. Створення ситуативних завдань є наслідком практичної реалізації теорії мовленнєвої діяльності з метою формування в учнів таких потрібних мовленнєвих умінь, як уміння формувати задум майбутнього твору, використовувати зібраний матеріал для висловлювання, планувати висловлювання, уміння користуватися різними стилями й типами мовлення відповідно до задуму, добирати мовні засоби з урахуванням усіх компонентів мовленнєвої ситуації, уміння редагувати створене висловлювання. Ситуативні завдання надаються до широкого використання в навчальному процесі під час засвоєння понять «мовлення», «спілкування», «мовленнєва ситуація», як тренувальні вправи, що сприяють виробленню мовленнєвих умінь і навичок.

5-7 клас. Уроки розвитку мовлення

Завдання 1. Чи замислювалися ви над тим, якою людиною ви є? Напишіть свою думку з цього приводу.

Завдання 2. Текст якого типу мовлення ви будете створювати?

Завдання 3. Твір-опис. Оберіть улюблену квіточку і опишіть її. У якому стилі будете писати?

Завдання 4. Твір. Я ототожнюю себе з…

Завдання 5. Напишіть розповідь у формі листа на одну з тем, уживаючи звертання та вставні слова: «Реліквія моєї родини».

Інтелектуальна розминка= «Лінгвістичний двобій»=Експрес-опитування

5 клас Для перевірки знань із теми «Звуки мовлення. Голосні і приголосні» можна провести таке експрес-опитування:

1. Що вивчає фонетика? 2. Що вивчає орфографія? 3. Що таке звук?

4.Чи дрижать голосові зв'язки при вимові голосних? 5.Назвіть голосні звуки української мови. 6.При подоланні яких перепон виникають приголосні? 7.Скільки приголосних звуків в українській мові? 8.Назвіть приголосні звуки, що не мають парних м'яких…

Евристичне спостереження.

Учні спостерігають за мовним матеріалом, текстом. Ефект досягається за рахунок здійснення пошукової діяльності. Учитель спрямовує пошуки учнів, наводить на можливі висновки.

5 клас. «Звукове значення букв я, ю, є, ї».

Завдання 1. Зробіть спостереження над уживання букв я, ю, є, ї. Коли ці букви позначають два звуки, а коли — один і мякість попереднього приголосного? На основі власних спостережень зробіть висновки: Марія, їхати, Ярина, Індією, юність, пісня, землю, єдність, любов’ю, Мар’яна, моряк, сяйво, людство…

6 клас Завдання 2. В якому рядку в усіх іменників в орудному відмінку відбудеться подовження кінцевих приголосних основи?

А Радість, кров, зелень, ніч

Б річ, лінь, повінь, заповідь

В юність, смерть, сіль, милість.

Завдання 3. Додай до іменників прикметник певного роду.

Аташе – ________ Сочі – ________

Цеце (муха) – ________ пюре – ________

Борнео – ________ Міссісіпі – ________

Завдання 4. Запиши словосполучення в орудному відмінку.

Чиста хустка – ______________

Більша площа – ______________

Краща група – ______________

Метод помилок - «Піймай помилку»

7 клас «Дієприслівникові звороти»

Завдання 1. Визначте помилки в побудові речень із дієприслівниковими зворотами.

Одчиняючи це вікно, видно ряд квітучих вишень. Читаючи роман, відчувається майстерність автора. Крислатий дуб захистив від дощу дітей, перебуваючи на екскурсії.

9 клас. Завдання 2. Виправити помилки в постановці розділових знаків.

А. Якщо болить серце, тобі друже, поталанило.

Б. Тільки, нам, важко думати про велике.

В. За ким ти тужиш, пташко?

Г. І де, він, голос той, блукає.

7 клас. Завдання 3. Орфографічну помилку допущено у слові

А. позавчора Б. на межі

В. Білорожеві Г. назустріч

Диференційований підхід

1. Додаткова конкретизація творчої вправи.

5 клас Завдання 1. Поширити речення другорядними членами речення.

Зійшло сонечко. Щебечуть пташки. Люди працюють.

Вказівка до виконання: поширити

-словами, які відповідають на питання який? чий? котрий?

-словами, які відповідають на питання чого? чим? на чому?

- поширити речення однорідними присудками.

9 клас Завдання 1. Скласти речення:

1. [ ], (що ).

2. Над верхівками дерев зявився літак, що… (що тихо наближався , що був підбитий і димів, що перевозив пошту ).

3. Так хочеться зробити все, що…

4. Так хочеться зробити все…а) і відпочити. б) сьогодні ввечері. в) що в моїх силах.

5. Так хочеться зробити все, .. утворіть спр, з’ясувальне.

9 клас Завдання 2. Визначити вид підрядного речення.

Я маю в серці те, що не вмирає. (Леся Українка)

Я стверджуюсь, я утверждаюсь, бо я живу. (П.Г.Тичина).

З дитячих літ мені цей берег милий, що од води і спеки порудів.

9 клас Завдання 1. Написати твір-роздум на тему: «З ким я хочу дружити?»

Інтерактивні вправи

10-11 клас

 Завдання 1. «Що означає вислів?». До фразеологізмів з лівої колонки дібрати правильні тлумачення з правої. Відповіді записати парами чисел.

1. Роззявити рота.                        1. Раптово, безслідно зникнути.

2. Хвалити Бога.                          2. Втратити здатність діяти обдумано.

3. Провалитися крізь землю.     3. Виражати недоброзичливість.

4. Біс би його брав.                  4. Вираження задоволення, заспокоєння.

5. Без діла.                                    5. Слухати дуже уважно, захоплено.

Відповіді: 1-5, 2-4, 3-1

6 клас Завдання 3. Щоб піднятися сходами на Тарасову гору, потрібно усунути «перешкоди»: підкреслити «зайве» слово, обґрунтовуючи правилом.

  1. Очеретянці, вишеньці, ніженьці.

  2. Тонший, женьшень, менший.

  3. Батько, призьба, бризкати.

  4. Юність, сміється, умивається.

5. Цвях, свято, черв’як.

6. Цар, вчотирьох, кобзар.

  1. Мавпячий, буряк, порядок.

Ключ. У кожному «зайвому» слові підкреслити другу від початку букву – вийде назва Тарасової гори. Відповідь: Чернеча

6 -9 клас Завдання 4. Позначте рядок у якому всі слова відповідають схемі: корінь + суфікс + закінчення

а) сонечко, листочок, квіти;

б) синенький, горобина, життя;

в) людина, гілочка, сонний.

Завдання 5. Доберіть відповідник до фразеологізму ні живий ні мертвий:

а) холодний, б) хворий,

в) переляканий, г) неприємний.

Завдання 6. Випишіть слова, які означають назви предметів.

Струмок серед гаю, як стрічечка.

На квітці метелик, як свічечка.

Сонечко світить, квітують поля –

Добридень тобі, Україно моя!

П.Тичина

Завдання 6. Відредагуйте речення.

Нещодавно ми приймали участь на олімпіаді української мови та літератури.

Події, описувані в книзі, автор узяв із життя.

Під ногами шелестить висохше листя.

Працювавші робітники успішно виконали річний план.

9 клас «Техніка мовлення»

«Кобзар» належить до найволелюбніших книг усіх часів… Кожен, відкривши томик «Кобзаря»…відчує, що книгу цю написала людина, яка воістину вистраждала свої відкриття, людина, яка піднялася до вершин мудрості, на верхогір’я людського духу.

2. Поставте наголос. Вчора, приятель, ім’я, діалог, каталог, кілометр, демократія, читання, завдання, пізнання, Київщина, Полтавщина, мабуть, доглядач, приріст, успіх, вираження, одинадцять, чотирнадцять.

6-7 клас «Хто швидше?»

Завдання 1. Назвати всі м’які приголосні у виділених словах і пояснити, чим позначається їхня м’якість: належить, відкриття , мудрості, верхогір’я, людського, відчує.

Завдання 2. Знайдіть дієслово, де пишеться И в корені:

а) кол..ктив б) р..монт в) к..шеня г) ч..кати

Завдання 3. Знайдіть слово, де не відбувається спрощення:

а) радіс..ний б) швидкіс..ний в) хвас..ливий г) проїз..ний

Завдання 4. Знайдіть словосполучення, де прийменник пишеться через дефіс:
а) по..над усе б) по..між дерев в) по..серед лісу г) з..під землі

Завдання 5. Знайдіть прислівник, який пишеться разом:

а) на/жаль б) до/вподоби в) на/впростець г) в/цілому

«Лінгвістичний ключ»

 Розподілити дієслівні форми у три колонки (дієслово, дієприкметник, дієприслівник). Розподіливши слова, підкресліть другу від початку букву. А тепер, починаючи з першої колонки з першого слова, складіть усі букви до купи і прочитайте народну мудрість.

Сказавши, здійсненний, купатися, покупаний, покупавши, здійснити, працюючий, звести, пролізши, подорожуючи, посивілий, допомогти, схопити, атакуючи, згаданий, зшивши, підсобити, зароблений, замислюючи. Ключ: У двох і дорога коротша.

«Незакінчене речення»

7 клас 1. «Повість «Планетник» – це утвердження...»

2. Повість –це…

3. Л. Костенко написала вірш «Крила», коли перебувала…

4. Двоскладова стопа з наголосом на другому складі – це…

8 клас 1. Промовляння співучим голосом, наспівним декламуванням …

9 клас 2. Види комічного : гумор, ..

3. Полемічна література - це

При застосуванні технологій інтерактивного навчання поглиблюється мотивація, підвищується рівень розвитку комунікативної  компетентності на уроках української мови та літератури, сприяє покращенню результативності навчання.

  • 13.08.2018
  • Українська мова
  • 5 Клас, 6 Клас, 7 Клас, 8 Клас, 9 Клас
  • Інші методичні матеріали
  • 233
  • 0
  • 2
  • Стежити

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
4
міс.
0
6
дн.
1
6
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!