Сьогодні відбулась
онлайн-конференція:
«
Роль закладів освіти у формуванні нульової терпимості до корупції та вихованні доброчесності в Україні
»
Взяти участь Всі події

Інтерактивна вправа "На гостини до театру"

Музика

Для кого: 5 Клас

14.10.2021

57

1

0

Опис документу:

Ця вправа розвиває громадянську компетентність-уміння співпрацювати. Учасники в групі самостійно досліджують поставлені перед ними задачі та вчаться оцінювати якість виконаної власної роботи. Мета вправи- навчитися досягати консенсусу заради досягнення спільної мети. Ця вправа як поштовх до вмінь та навичок, без яких неможлива плідна співпраця. Очікувані результати: діти вибудовують доброзичливі стосунки з іншими людьми в групі, виявляють здатність ідентифікувати ресурси для навчання(інтернет), уважно прислухаються до різних думок, змінюють свою думку, якщо є раціональне обгрунтування з боку співрозмовника.

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Новак Е.В. Вправа «На гостини до театру»


П.І.Б. авторки

Новак Е.В.

моб. тел.: 0509453961

E-mail: novak.emma1965@ukr.net

Назва вправи

«На гостини до театру»

Стислий опис вправи

Ця вправа як поштовх до розвитку умінь та навичок, без яких неможлива плідна співпраця. Учасники в групах самостійно досліджують поставлені перед ними задачі та вчаться оцінювати якість виконаної власної роботи.

Використані джерела

Авторська

Предмет

Музичне мистецтво

Клас

5

Тема уроку

Тема уроку«У музичному театрі: Опера. Балет»

Мета вправи


Навчитися досягати консенсусу заради досягнення спільної мети.

Ключова складова громадянської компетентності

Уміння співпрацювати


Додаткові складові компетентності

Уміння самостійно вчитися, гнучкість та вміння адаптуватися, вміння слухати та спостерігати.

Очікувані навчальні результати учнів

Вибудовують доброзичливі стосунки з іншими людьми в групі.

Виявляють здатність ідентифікувати ресурси для навчання (інтернет).

Уважно прислухаються до різних думок.

Змінюють свою думку, якщо є раціональне обґрунтування з боку співрозмовника.

Навчальні результати з програми навчання





























Тривалість вправи (у хв.)




⁕Скласти театральний етикет.

⁕Дізнатися про батьківщину опери і балету та історію створення цих жанрів.

⁕Опрацювати оперний «словничок».

⁕Опрацювати балетний «словничок».

⁕Дослідити співацькі голоси та їх характерні ознаки.

⁕У фрагментах музичних творів, які подаються для сприйняття, визначити тембри співацьких голосів в оперній та естрадній музиці, а зображення допоможуть продемонструвати знання з термінології в опері та балеті.







45хвилин

Інструкція для проведення вправи

1.На столі вчителя 25 карток із зображенням п’яти різних музичних знаків, а на кожному учнівському столі-1картка з одним із п’яти музичних знаків. Учні об’єднуються за робочим місцем. (Додаток1. «Набір карток для розподілу на групи»).

Кожна дитина обирає одну картку і займає місце за партою, де є таке саме зображення. Утворюється 5 груп по 5 учнів.(1 хв.)

2. Кожна група отримує своє завдання (Додаток 2) «Завдання для допитливих», обирає спікера, який буде презентувати матеріал та хронографа, який буде слідкувати за часом. Учасники знаходять інформацію в підручниках «Музичне мистецтво» Л.Масол та в мережі інтернет, обговорюють її в своїх групах, готуються до презентації.(9 хв.)

3. Презентація. Спікер презентує, а інші роблять відповідні записи у зошитах. (3хв. кожній групі на виступ,15хв. для 5 команд).

4. Рефлексія.(7 хв.)

Вчитель пропонує взяти картки з назвою «Співацькі голоси»і Мистецький «словничок» та двом учням стати експертами. Вони будуть слідкувати за відповідями всіх 5 груп і назвуть групу, яка краще всіх засвоїла навчальний матеріал, спираючись на критерій оцінювання. (Додаток3). За допомогою ноутбука вчитель демонструє фрагменти музичних творів та зображення. (Додаток 3). «Перелік музичних творів та зображень» а діти, працюючи в групах, визначають тембри співацьких голосів і піднімають картку з назвою голоса, який звучить. Додаток 3а Набір карток «Співацькі голоси» або з назвою балетного чи оперного терміну. Додаток 3б. Мистецький «словничок».



Обговорення (дебрифінг,10 хв.)

Для чого люди створюють правила етикету?

Де вам отримані знання стануть в нагоді?

Чи обов’язково дотримуватись правил театрального етикету?

Чи допомогла вам ця вправа щось зрозуміти для себе? Що саме?



Оцінювання(3хв.) Слово надається експертам. Вони оголошують результати досягнень кожної групи.













Підсумок за результатами проведення вправи

Після виконання вправи діти усвідомили, що працюючи в групі, потрібно відповідально ставитися до свого кола питань у рамках групової роботи і прагнути до надання іншим учасникам процесу якісної інформації заради досягнення спільної мети, але своїми діями не образити інших учасників.

Вони переконалися, як важливо слухати інші думки, можливо протилежні своїм, та уважно спостерігати за творчим процесом.


Додатки

Додаток 1. Набір карток для розподілу на групи.

Додаток 2. Завдання для допитливих.

Додаток 3. Перелік музичних творів та зображень з критеріями оцінювання

Додаток 3а Картки «Співацькі голоси»

Додаток 3б Картки «Мистецький словничок»

Необхідне обладнання матеріали, облаштування класу, тощо

Облаштування класної кімнати:

5 парт і на кожній картка з музичним знаком.

По 5 аркушів ( «Завдання для допитливих»)

2 аркуша для експертів

по 7 карток «Співацькі голоси»

по 6 карток «Мистецький словничок» (на кожній із 5 парт)

Підручник «Музичне мистецтво»,5 клас,

Л. Масол, Л. Аристової.

По 5 стільців(острівцями) біля кожної парти. Біля дошки портрети П.Чайковського, Д. Верді, В. Висоцького, Е.Карузо. Ноутбук.


Додатки


Додаток 1.


Набір карток для розподілу на групи. (25 карток, по 5 шт. кожного зображення) для розподілу 25 учасників на 5 груп.





1 група 2 група


3 група 4 група


5 група





Додаток 2

Завдання для допитливих



1 група - Скласти театральний етикет за допомогою власного досвіду, підручника «Музичне мистецтво» Л. Масол, Л. Аристової та інтернет-ресурсів.

2 група - Дізнатися про батьківщину опери і балету та історію створення цих жанрів (підручник «Музичне мистецтво» Л. Масол, Л. Аристової, інтернет-ресурси)

3 група - Опрацювати оперний «словничок», дізнатись про походження та тлумачення наступних термінів(підручник «Музичне мистецтво» Л. Масол, Л. Аристової, інтернет-ресурси).

Театр- Увертюра- Речитатив-

Опера- Оркестр- Трупа-

Лібрето- Арія- Бельканто-



4 група - Опрацювати балетний «словничок», дізнатись про походження та тлумачення наступних термінів(підручник «Музичне мистецтво» Л. Масол, Аристової, інтернет-ресурси).



Балет- Па-де-катр- Варіація-

Лібрето- Трупа- Па-де-де-

Увертюра- Па-де-труа- Кордебалет-



5 група – Дослідити жіночі та чоловічі співацькі голоси та їх характерні ознаки, користуючись підручником «Музичне мистецтво» Л. Масол, Л. Аристової, мережею інтернет











Рефлексія

Додаток 3

Перелік музичних творів та зображень з правильними відповідями та балами

1. «Україна - це ти» у виконанні Т. Кароль (діти у групах піднімають картку з голосом СОПРАНО), 1 бал

2. П. Чайковський «Вальс квітів» із балету «Лускунчик»(Відео фрагмент), (Картка-КОРДЕБАЛЕТ),1бал

3. «Ямайка» у виконанні Р. Лоретті (Картка-ДИСКАНТ), 1бал

4. П. Чайковський «Аdagio» із балету «Лебедине озеро» (Відео фрагмент) (Картка ПА-ДЕ-ДЕ),1 бал

5. Д. Верді «Пісенька Герцога» з опери «Риголетто» у виконанні Е. Карузо (Картка -ТЕНОР),1 бал

6. П. Чайковський «Танець феї Драже» із балету «Лускунчик» (Відео фрагмент) (Картка- ВАРІАЦІЯ),1 бал



7. «Мамины глаза» у виконанні Т. Гвердцителі (Картка- КОНТРАЛЬТО), 1 бал



8. Зображення (Картка- ПА-ДЕ-КАТР),1 бал



9. «Я не люблю» у виконанні В. Висоцького (Картка- БАС), 1 бал



10. Зображення (Картка -ТРУПА), 1 бал



11. «Doucement» у виконанні Д. Хворостовського (Картка- БАРИТОН), 1 бал



12. Зображення (Картка-ПА-ДЕ-ТРУА), 1 бал



13. «Пісня про рушник» у виконанні Т. Повалій (Картка -АЛЬТ), 1 бал











Додаток 3а

Набір карток (7) на кожну парту

«Співацькі голоси»



Сопрано





































Додаток 3б

Набір карток (6) на кожну парту



«Мистецький словничок»

Варіація



























Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.

Нещодавно завантажили