Інтелектуальна гра "КОНКУРС ЗНАВЦІВ"

Опис документу:
Мета: - Популяризувати серед вихованців інтелектуальні ігри; - активізувати розумову діяльність учнів, їх інтерес до вивчення основ наук; - розвивати в учнів логічне мислення, уважність, кмітливість; - виховувати комунікативні компетентності учнів, їх вміння працювати у колективі.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

«КОНКУРС ЗНАВЦІВ»

інтелектуальна гра на знання історії України, доби козаччини,

українського війська, народних звичаїв

(6 клас)

Мета: - Популяризувати серед вихованців інтелектуальні ігри;

- активізувати розумову діяльність учнів, їх інтерес до вивчення основ наук;

- розвивати в учнів логічне мислення, уважність, кмітливість;

- виховувати комунікативні компетентності учнів, їх вміння працювати у колективі.

Деякі зауваження щодо проведення гри:

Дана гра є командною, склад команди – 4-6 гравців (не менше 4-х, але й не більше 6-ти). Одночасно можуть грати декілька команд, бо відповіді подаються у письмовому вигляді (до того ж це сприяє більшій змагальності, що вносить додатковий ефект). Завдання команд – за хвилину дати правильну відповідь на запитання ведучого. По закінченні хвилини капітан піднімає руку із карткою відповіді, яку забирає помічник ведучого (якщо команда забарилася із відповіддю більше, ніж на 10 секунд, то помічник не приймає відповідь, і вона не зараховується). Перемагає команда, яка вірно відповіла на більшу кількість запитань.

На початку гри ведучий (а це, як правило, – учитель) нагадує командам–учасницям правила гри, а його помічник (учень) записує на дошці назви команд. Через кожні пять запитань на дошці з’являється проміжний результат гри, по закінченні – остаточний. У випадку, коли на закінчення конкурсу не буде можливості визначити переможця гри через рівну кількість балів, то можна використати запитання для «перестрілки».

Так зване запитання для «розігріву» розігрується, щоб переконатися у тому, що команди правильно зрозуміли правила проведення гри (це запитання у загальний результат команд не зараховується).

Оформлення кімнати:

Ігрові столи (за кількістю команд); перед початком ігрового туру на кожному столі лежать 15+1 карток для відповідей (по одній на кожне запитання).

Дошка, на якій записується результат гри після кожних пяти запитань.

ХІД ГРИ:

І. Вступне слово вчителя.

Вирішення організаційних питань.

Ознайомлення учнів з правилами проведення гри.

ІІ. Підготовка до проведення основної частини гри.

Запитання для «розігріву»: Про яке європейське місто написав книгу американський письменник Е. Хемінгуей «Свято, яке завжди з тобою»?

Відповідь: Про Париж. [Чудеса світу. – С. 40]

Учитель перевіряє подані відповіді, при потребі робить зауваження командам щодо їх оформлення.

ІІІ. Проведення першого туру.

І тур. Ведучий читає запитання і дає на вибір чотири варіанти відповіді (одночасно запитання з варіантами відповідей демонструються на екрані за допомогою мультимедійного проектора). Гравці обирають правильний варіант протягом 30 секунд.

1. Хто з козацької старшини відповідав за головний прапор?

А – бунчужний;

Б – довбиш;

В – осавул;

Г – хорунжий.

2. Що таке «чингал»?

А – кинджал;

Б – люлька;

В – рушниця;

Г – гармата.

3. Як називалася довга і важка рушниця великого калібру, що була на озброєнні запорозьких козаків у ХVІ-ХVІІ ст.?

А аркебуза;

Б – гаківниця;

В – мушкет;

Г – карабін.

4. Укажіть назву козацької кашоподібної страви із житнього борошна, звареного з водою й засмаженого олією:

А – куліш;

Б – мамалига;

В – соломаха;

Г – юшка.

5. Як називалася козацька ручна зброя, що мала форму молота, насадженого на довгий держак?

А – келеп;

Б – пернач;

В – торок;

Г – ятаган.

6.Укажіть обов’язковий елемент герба, що обумовлює його форму:

А – коло;

Б – овал;

В – прямокутник;

Г – щит.

7. Як називається металева застібка, яка одночасно виконує роль прикраси?

А – колти;

Б – кольчуга;

В – сагайдак;

Г – фібула.

8. Укажіть автора картини «Запорожці пишуть листа турецькому султану»:

А – Сергій Васильківський;

Б – Микола Пимоненко;

В – Ілля Рєпін;

Г – Тарас Шевченко.

9. На якому з островів була розташована перша Запорозька Січ, побудована за наказом Дмитра Вишневецького?

А – Базавлук;

Б – Томаківка;

В – Мала Хортиця;

Г – Чортомлик.

10. Яку їжу вживали козаки?

А – овочі, мед, риба, дичина;

Б – куліш, юшка, риба, дичина;

В – мед, риба, груші, банани;

Г – огірки, сало, юшка, помідори.

11. Як називався торговельно-візницький промисел, поширений в Україні від ХV до середини ХІХ ст.?

А – базарний;

Б – купецький;

В – човниковий;

Г – чумацький.

12. Яка холодна зброя була символом влади українських гетьманів?

А – булава;

Б – спис;

В – шабля;

Г – ятаган.

ІІ тур. Усні запитання, учні дають письмові відповіді на спеціально підготовлених організаторами карточках.

1. Куди ставили вагани?

Відповідь: На столи (ваган – продовгувата дерев’яна миска).

2. Як називалися швидкохідні козацькі човни?

Відповідь: Чайки.

3. Що означає «Знак Княжої Держави Володимира Великого»?

Відповідь: малий Державний Герб України.

4. У якій одежі запорожці виходили військові походи?

Відповідь: У найпоганішій.

5. Як називали хлопця, якого поважний козак брав на виховання?

Відповідь: Джура.

ІІІ тур. Конкурс капітанів команд.

1. Який оселедець не можна з’їсти? (Козацький)

2. У які ворота в’їжджав Данило Галицький? (У відкриті)

3. Коли козак на одній нозі скаче? (Коли сідає на коня)

ІV. Візуальний. За картинкою, яка висвітлюється на екрані указати, що це за предмет.

1. Литаври;

2. Рубель;

3. Жлукто;

4. Мажа;

5. Ціп, для молотьби.

ІV. Підведення підсумків гри, оголошення переможців.

Література:

Кащенко А.Ф. Оповідання про славне Військо Запорозьке низове. – К.: Веселка, 1992.- 271 с.

Вахрів Т.З. Інтелектуальне змагання «Слабка ланка» (історія). – Тернопіль: Мандрівець, 2013. – 68 с.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Вчити читати. Літературна освіта в школі: химери чи лабіринти?»
Мацевко-Бекерська Лідія Василівна
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.