Інтелектуальна гра «Хто багато читає – той багато знає»

Опис документу:
Мета: сприяти формуванню та розвитку в учнів інтелектуального й духовного потенціалу, створити максимально сприятливі умови для інтелектуального, морального та фізичного розвитку обдарованих дітей, стимулювати творчу діяльність учнів. Гра складається з двох турів, кожний тур – із геймів. У грі беруть участь п’ять команд: книголюбчики , читайлики ,всезнайки, пізнайки,розумнички

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Інтелектуальна гра

«Хто багато читає – той багато знає»

У таємний незвіданий Всесвіт
Шлях нам, мудрая книго, вкажи.
Проведи по всіх зоряних трасах,
Стати вченими допоможи.
Нам відкрий усі вічні закони,
Таємниці минулих століть
І в майбутньому, книго, навчи нас
Вберегтись від важких лихоліть.

Мета: сприяти формуванню та розвитку в учнів інтелектуального й духовного потенціалу, створити максимально сприятливі умови для інтелектуального, морального та фізичного розвитку обдарованих дітей, стимулювати творчу діяльність учнів.

Гра складається з двох турів, кожний тур – із геймів. У грі беруть участь п’ять команд: книголюбчики , читайлики ,всезнайки, пізнайки,розумнички

(команди займають свої місця за столами).

Хід гри

Б-р:Доброго дня усім!Ви хочемо здійснити подорож в Місто Всезнайок, але ви знаєте, що туди потрапити – це велика проблема? Тому що туди можуть потрапити тільки розумні і всезнаючі діти. Побачимо, які ви розумники. Увага! А чи розгадаєте загадку?

Загадка:

«Стоїть вулик придорожній, уночі завжди порожній» .Що це? (Школа).

Наступне: «Як називається документ з оцінками, який видають учню в кінці семестру» ? (Табель).

Для того, щоб потрапити в чарівне місто, нам необхідно скористатися пелюсткою з чарівної квітки. Зараз я відірву пелюстку і буду промовляти заклинання, а ви голосно разом повторюйте за мною.

(відриває пелюстку)

Пелюсток зроби свій хід,

Через захід та на схід.

Через південь пролітай,

І на північ завітай.

Як закінчиш та кружляння,

Виконай моє бажання.

Б-р: Бажаю Вам , щоб ви опинилися в Місті Всезнайок!

Давайте з вами, проведемо інтелектуальну гру «Найрозумніший».

Попереду напружена боротьба, тому для початку необхідно розслабитись, зосередитись і налаштуватись.

А допоможе нам в цьому ПІСНЯ

(Учасники гри займають свої місця.)

Б-р : Дорогі діти! З давніх-давен на Україні цінували розум, кмітливість, допитливість, пізнання, спостережливість. Розумні люди грають в інтелектуальні ігри, які не тільки розважають, але й навчають.

Сьогоднішній конкурс – це своєрідна гімнастика, яка навчить вас самостійно розв’язувати інтелектуальні завдання, застосовувати свої знання в різних нестандартних ситуаціях.

- Зоряний час – це година успіху, тож нехай пощастить кожному учаснику.

І тур

  • З давніх - давен народ - складав казки, прислів’я , пісні,загадки. Вони передавалися з вуст у вуста, тому їх об’єднують назвою « Усна народна творчість». І перший тур – « Народна скарбничка».

1-й гейм – «Загадки»

Загадки виникли дуже давно. Розгадування загадок навіть важалося серйозним заняттям дорослих. Це був спосіб перевірки мудрості.

Кожній команді я загадую загадку, за правильну відповідь 1 бал, за додаткову відповідь суперника 2 бала.

1. Хто у школі не вчився , а час знає? ( півень);

2. Не дід, а з бородою, не віл, а з рогами, не корова, а доїться? (коза);

3. Одного батька і однієї матері дитина, а нікому з них не син? (дочка);

4.В якому лісі немає листя ? (хвойному);

5. Мене просять і чекають, а як покажусь – утікають ? (дощ).

2-й гейм - « Прислівя »

Прислівя - це короткі влучні вислови повчального змісту. Усі разом прислівя становлять начебто правила, якими людина має користуватися у повсякденному житті. Вони схвалюють або засуджують, остерігають чи навчають.

Для кожної команди прозвучать по два незакінчених прислівя. Вам потрібно їх закінчити. Ціна питання – 2 бали.

Прислівя

1.Очам страшно, а руки… (роблять)

2.Книга вчить,як… (на світі жить)

3. Краще мовчати, ніж… (брехати)

4. Наука в ліс не веде, а … ( з лісу виводить)

5. Що посієш, те й … (пожнеш)

6. Добре того навчати,хто … ( хоче все знати)

7. Зробив діло - … ( гуляй сміло)

8. Мудрим ніхто не вродився,а … (навчився)

9. Хто не робить, … (той не їсть)

10. Де сила не візьме,там… (розум допоможе).

3-й гейм - «Казки»

Казка - наче той горіх.

Ти попробуй розкуси!

Знайдеш стільки в нім краси,

скільки мудрої поради -

стільки вигадки і правди .

У цьому геймі є по три запитання для кожного команди. За правильну відповідь 1 бал, за відповідь на питання суперника – 2 бали.

- До якої казки прислівя?

1.Яке частування,таке й дякування.

а)”Рукавичка”

б)”Колобок”

в)” Лисиця та Журавель”

2. Хоч не пишно,аби затишно.

а)”Рукавичка”

б)”Колосок”

в)”Коза -дереза”

3. Без труда не їстимеш пирога

а)”Колобок”

б)”Лисиця та Їжак”

в)”Колосок”

4. Де сила не візьме,там розум допоможе

а)”Колобок”

б)”Лисичка та Журавель”

в)”Колосок”

5. Словом,як листом стеле, а ділом, як голками коле

а)”Лисичка та Їжак”

б)”Лисика та Журавель”

в)”Коза – Дереза ”

ІІ завдання

За опорними словами відгадати назву народної казки

  1. Тісто, млин,ледарі,смачні. (колосок);

  2. Комір, риба, битий не битого,ополонка (лисичка-сестричка та Вовк –

панібрат);

  1. Глечик, миска, частування,друзі (Лисичка та Журавель);

  2. Голосок, чемні, мама, співає (Вовк та козенята);

  3. Червоні чоботи, водиці крапельки, заєць, ведмідь. (Коза- дереза).

ІІІ завдання

Відгадайте літературну казку

1.Було собі два брати — один убогий, а другий багатий. От багатий колись ізласкавився над бідним, що не має той ні ложки молока дітям, та й дав йому дійну корову( Мудра дівчина);

2. Побіг вовк мерщій на річку, та до ополонки, та хвіст в ополонку…

— Ловись,— каже,— рибко, велика та все велика! Не хочеться йому малої. Лисичка ж бігає по березі та все:

— Мерзни, мерзни, вовчий хвіст! Мерзни, мерзни, вовчий хвіст! (лисичка-сестричка та Вовк –панібрат);

3. І все ж таки друг у мене з’явився, найкращий друг у світі: в міру вгодований чоловік у розквіті літ, найкращий у світі спеціаліст з паровых машин , найкращий у світі поїдач солодких пирогів, найкраща у світі нянька.

(А. Ліндгрен. «Малюк і Карлсон» );

4. З'явилося на пташиному дворі маленьке каченя, і до того воно було потворне (Г.Х. Андерсен. «Гидке каченя» );

5. «Любе дзеркальце, скажи

Та мій сумнів розв'яжи:

Хто на світі наймиліший,

Найгарніший, найбіліший?».

( О.С. Пушкін. «Казка про мертву царівну та сімох богатирів» ).

ІІ тур“Галузі знань”

Для кожної команди прозвучать запитання ,оберіть правильну відповідь.

За правильну відповідь 1 бал, за відповідь на питання суперника – 2 бали.

Б-р. :Я бачу, що ви любите читати, і багато пізнаєте з книг для себе.

Коли ви були у бібліотеці обіцяли берегти книги. Щоб ви згадали і ніколи не забували правила поводження з книгою, Королева книг надіслала вам листа.

Але вам потрібно його правильно прочитати.

Б-р: Я бачу,що ви все знаєте, вмієте. Ось перед вами Місто Всезнайок.

Учень :

Багато мусиш знати

Про все, що є навкруг,

Тож слід книжки читати,

Бо книга – вірний друг.

Учениця:

Вона всім допоможе

Обрати вірний путь.

Де б ти не був, мій друже

Про книгу не забудь.

( Звучить пісня « Дружба з книжкою»)

Б-р : Отже, дітки ви будите дружити з книгою?А зараз визначимо переможця. Хто набрав найбільше балів, той переміг.

( нагородження переможців)

Учень :

Багато мусиш знати

Про все, що є навкруг,

Тож слід книжки читати,

Бо книга – вірний друг.

Учениця:

Вона всім допоможе

Обрати вірний путь.

Де б ти не був, мій друже

Про книгу не забудь.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!