До ЗНО з ФІЗИКИ залишилося:
0
5
міс.
1
4
дн.
1
0
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!

Інтелектуальна гра “Еврика” з інформатики для учнів 10 кл.

Опис документу:
Інтелектуальна гра “Еврика” з інформатики для учнів 10 кл. Мета заходу: розвивати знання учнів з інформатики та пізнавальний інтерес до цього предмету, виховувати культуру користувача ПК. Хід заходу: У грі беруть участь 4 учні 10-х класів, визначені попередньо за їх бажанням. Гра складається з 7 конкурсів.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Інтелектуальна гра “Еврика” з
інформатики для учнів 10 кл.

Мета заходу: розвивати знання учнів з інформатики та пізнавальний інтерес до цього предмету, виховувати культуру користувача ПК.

Хід заходу:

У грі беруть участь 4 учні 10-х класів, визначені попередньо за їх бажанням. Гра складається з 7 конкурсів.

Жеребкування

Перед початком конкурсів необхідно визначити, у якій послідовності учні будуть обирати тему у першому конкурсі. Для цього учасникам необхідно запустити на своїх робочих комп'ютерах текстовий процесор Microsoft Word, встановити шрифт розміром 72 пт.

Учитель задає учням питання, після чого вони повинні надрукувати відповідь у текстовому процесорі. Чия відповідь буде ближчою до правильної, той і буде перший обирати тему. Таким чином визначається послідовність вибору теми учнями. Учень, що переміг у жеребкуванні, отримує перший заохочувальний бал.

Питання:

У 1943 році в США була створена перша ЕОМ Марк-1, основними елементами якої були електромеханічні реле. Ця машина досягала у висоту 2,5 метри. Як ви гадаєте: яку вона мала ширину? (17 метрів)

Конкурс 1 "Тема"

Учням пропонується у визначеній послідовності обирати тему та відповідати на її запитання без обмеження часу. Кожна правильна відповідь приносить учневі 1 бал.

Теми, що пропонуються учням:

  1. Апаратна частина комп’ютера.

  2. Операційна система Windows.

  3. Клавіатура.

  4. Комп’ютерні терміни.

  5. Текстовий процесор.

Запитання до тем

1. Апаратна частина

  1. Пристрій для виведення інформації на друк.

  2. Головний пристрій комп’ютера.

  3. Пристрій керування та введення інформації.

  4. Куди підключаються зовнішні пристрої?

  5. Для чого використовують сканер?

  6. Пристрій виведення інформації на екран.

  7. Які є види принтерів?

  8. Для чого використовується модем?

  9. Допоміжний пристрій для введення інформації.

  10. Що таке трекбол?

2. Операційна система Windows

  1. Як з англійської перекладається Windows?

  2. Як правильно вимкнути комп’ютер?

  3. Що таке вікно?

  4. Що з'являється на екрані після завантаження ОС Windows?

  5. Чим відрізняється ярлик від піктограми?

  6. Які стандартні значки знаходяться на Робочому столі?

  7. Куди відправляється файл після видалення?

  8. Що відбувається при виконанні комбінації клавіші Alt+F4?

  9. Які є різновиди ОС Windows?

  10. Як визвати контекстне меню?

3. Клавіатура

  1. Enter призначена для…

  2. Shift призначена для…

  3. Як переключити мову за допомогою клавіатури?

  4. Як за міжнародним зразком називається клавіатура?

  5. Скільки клавіш має стандартна клавіатура?

  6. Caps Lock призначена для…

  7. Esc призначена для…

  8. F1 допомагає…

  9. Як надрукувати лапки?

  10. Назва самої довгої клавіші?

4. Комп’ютерні терміни

  1. Інформатика – це ...

  2. Інформація – це ...

  3. Вікно – це

  4. Біт – це ...

  5. Файл – це ...

  6. Папка – це ...

  7. Форматування – це ...

  8. Робочий стіл – це ...

  9. Піктограма – це ...

  10. Буфер обміну – це ...

5. Текстовий процесор

  1. Як запустити Word ?

  2. Як вставити в документ символ, якого немає на клавіатурі?

  3. За допомогою якої клавіші на клавіатурі можна скопіювати виділений об’єкт?

  4. Як зробити абзацний відступ?

  5. Які є панелі інструментів?

  6. Що таке Times New Roman або Arial?

  7. Де можна побачити скільки сторінок має документ?

  8. Яке розширення має документ Word?

  9. Які є види вирівнювання тексту?

  10. Що таке форматування?

Конкурс 3 "Стерті слова"

1 гравець:

  1. Системний …

  2. Мої …

  3. Лазерний …

  4. Персональний …

  5. Жорсткий …

2 гравець:

  1. Панель …

  2. Компакт …

  3. Мій …

  4. Операційна …

  5. Графічний …

3 гравець:

  1. Робочий …

  2. Електронна …

  3. Текстовий …

  4. Комп’ютерна …

  5. Microsoft

4 гравець:

1. Рідкокристалічний …

2. Кольоровий …

3. Напівжирний …

4. Права та ліва …

5. Глобальна мережа …

Конкурс 4 “Практикум”

Учням пропонується за 5 хвилин виконати практичне завдання в текстовому процесорі. Оцінюється швидкість та правильність. За перемогу у конкурсі – 5 балів, іншим учасникам – від 4 до 1 балів.

Завдання:

  1. Завантажити текстовий процесор.

  2. Відкрити документ Практикум у папці Мої документи та відредагувати текст:

Завдання 1
„Розріжте" рядки
(кожен новий рядок починається з червоної літери)

ВСЕ ПОЧИНАЄТЬСЯ З МАМИ

Можна у світі чимало зробити: Перетворити зиму на літо, Можна пізнати стежки таємничі Та підкорити далеч космічну. Можна характер свій подолати, Штурмом вершини науки узяти, Можна пройти крізь пустелі та хащі... Тільки без мами не можна нізащо: Все найдорожче, що є тільки з нами, - Все починається з нашої мами!

Завдання 2

Відредагуйте текст, виправте помилки та вставте пропущені символи

Якк уумру, то похавайте меене на магиллі

Сееред сстепу широокого нна вкраїні миилій.

Щоп лаани шиирокополі і дніпро, і крручі

Бууло виидно, бууло чути, яяк рриве ревучий.

  1. Зберегти зміни у документі та відправити його на дискету.

Загадки вболівальникам

А, Б, В, Г, Д і кома –

Всім мабуть уже відома

Така клавішна структура.

Звісно ж це … (клавіатура)

Я показую об’єкти,

Фото-, відео проекти.

Я не плеєр, не мотор,

А звичайний … (монітор)

Якщо є складна робота,

Мусить бути лиш охота,

Бо зі мною буде толк,

Адже я – системний … (блок)

Я магнітний бутерброд,

Та мене не з'їсть ваш рот.

Файли й папки – це дієта

Для магнітної … (дискети)

Я не нишпорю в коморах,

Не ховаюся по норах.

Ковзаю по столу трішки,

Бо комп’ютерна я … (мишка)

Я пишу листи і вірші,

Мої тексти найгарніші.

Хай підтвердить весь народ,

Як усім потрібен … (Word)

Я малюю діаграми,

Знаю формули й доданки.

Підрахую як годиться –

Електронна я … (таблиця)

Нас зібралося багато,

Як же всіх порахувати?

Об'єднати всіх нас гарних

Може тільки база … (даних)

Промені і сонце-коло

Намалюємо ми скоро.

Творчий маю я характер,

Бо графічний я … (редактор)

Конкурс 5 "Майстри пантоміми"

Кожному гравцю необхідно показати мімікою та жестами по 3 пристрої. Вболівальники мають відгадати ці пристрої. За відгаданий
пристрій – 2 бали.

  1. Клавіатура.

  2. Монітор.

  3. Принтер.

  4. Колонки.

  5. Джойстик.

  6. Миша.

  7. Сканер.

  8. Навушники.

  9. Мікрофон.

  10. Відеокамера.

  11. Диск.

  12. Дискета.

Конкурс 6 “Відгадай картинку”

Учитель готує для цього завдання 4 електронні презентації (додаток 1). У кожній презентації має бути по десять картинок. Учень повинен, не називаючи предмету, зображеного на картинці, пояснити, що там зображено. Для цього учасники із групи підтримки обирають того, кому вони будуть пояснювати картинки. Учень може використовувати слово-підказку, яке знаходиться під кожною картинкою. На відгадування картинок відводиться 1,5 хвилини. За кожну правильно відгадану картинку – 1 бал. Якщо учень не може пояснити картинку, він може перейти до наступної. Перший відгадує картинки лідер – йому необхідно назвати цифру від 1 до 4, бо під цифрами 1-4 зашифровані презентації, створені учителем.

Конкурс 7 “Дуель”

У цьому конкурсі беруть участь два учасники, що набрали найбільшу кількість балів. Учням задаються питання, хто перший піднімає табличку "Відповідь готова", той дає відповідь на питання. При його помилці другий учасник має право відповісти на це запитання. За кожну правильну відповідь учаснику нараховується 2 бали.

Питання:

  1. Що таке Paint? (графічний редактор).

  2. Як зберегти файл у текстовому процесорі? (Файл/Зберегти як…)

  3. Яка клавіша стирає символ зліва? ()

  4. Як надрукувати №? (Shift + 3)

  5. Яке ім’я у комп’ютері має дискета? (Диск 3,5 А:)

  6. Як вимкнути комп’ютер (Пуск/Вимкнути комп’ютер).

  7. Ця кнопка вмикає комп’ютер та з англійської перекладається як "живлення" (Power).

  8. Як створити нову папку? (Файл/Створити/Папку).

  9. Що виконує клавіша Delete? (стирає символ справа від курсору та знищує виділений об’єкт).

  10. Що є спільним між папірусом, берестяною грамотою, книгою, дискетою і диском? (це носії інформації).

Додаткові питання (якщо в учасників після 10 запитань рівна кількість балів):

  1. Клавіша F1 (виклик довідки).

  2. Які два види Калькулятора існують (звичайний та інженерний).

  3. Для чого використовується текстовий процесор? (створення та редагування тексту, вставка таблиць та малюнків та ін.)

  4. Який пристрій комп’ютера може надавати шкідливу дію на здоров'я людини? (монітор).

Нагородження переможця та учасників гри

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Цифрові практики Нової української школи: створення освітнього відеопроєкту»
Ілляхова Марина Володимирівна
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.