Інтелектуальна гра «Ці забавні тварини"

Опис документу:
Захід активізує пізнавальну діяльність учнів, розширює їх кругозір. Ігрові завдання змагального характеру, розвиваючи у дитини лідерські якості, допомагають йому об'єктивно оцінювати свої сили. Інтелектуальна гра сприяє розвитку комунікативних навичок у молодших школярів. Даний захід адресовано учням 3-го класу та може використовуватися на уроках навколишнього світу і під час позаурочних занять.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Захід активізує пізнавальну діяльність учнів, розширює їх кругозір. Ігрові завдання змагального характеру, розвиваючи у дитини лідерські якості, допомагають йому об'єктивно оцінювати свої сили. Інтелектуальна гра сприяє розвитку комунікативних навичок у молодших школярів. Даний захід адресовано учням 3-го класу та може використовуватися на уроках навколишнього світу і під час позаурочних занять.

Інтелектуальна гра «Ці забавні тварини

Бережіть ці землі,

Навіть малу биліночку люблячи.

Бережіть всіх звірів природи,

Вбивайте лише звірів всередині себе.

Євген Євтушенко.

Хід заходу

Вчитель. В одній з чудових пісень нас закликають зупинитися і озирнутися навколо «Як прекрасний цей світ, подивися...» Так, він дійсно прекрасний, Цей світ, повний загадок і чудес. Кожен день ми зустрічаємося з його таємницями. Ось і сьогодні нас чекає багато цікавого зі світу тварин. Починаємо інтелектуальну гру «Ці забавні тварини».

1 тур. «Поміркуймо не поспішаючи»

1 питання - 3 відповіді. Знайди вірний!

Уявляю 1-ю четвірки юннатів: Сергій, Діма та ін. Юннат Сергій любить ..., у нього вдома живе... . Побажаємо їм успіхів!

Вмиваються чи комахи?

1) Ніколи.

2) Не завжди і не всі.

3) Багато і досить ретельно.

Відповідь: 3. Ви коли - небудь бачили брудне комаха? Муха, побувавши на всякого бруду, так крутить голову передніми лапками, що того й гляди відірве її. Ретельно і спокійно протирають очі від пилку бджоли і джмелі, а потім розчісують свої шубки».

1. Коли щука на берег виходить?

1) Ніколи.

2) У спекотний літній день.

3) Навесні по холодку.

Відповідь: 3. Навесні. Як тільки прогріється вода в заливчиках, вздовж берегів річок і озер вилізуть на мілину величезні щуки метати ікру».

2. Чому тюлененок росте як на дріжджах»?

1) Багато спить.

2) Добре їсть.

3) Мало рухається.

Відповідь: 2. Дитинчата тюленя ростуть не на дріжджах, а на молоці, наполовину складається з жиру. Вже через 5 днів 8-кілограмовий новонароджений тюлененок важить 16 кг

2-я четвірка.

Подання.

1. Навіщо зайцю великі вуха?

1) Щоб краще чути.

2) Щоб не перегрітися на сонці.

3) Для гальмування на поворотах.

Відповідь: 2. Зовсім не для того, щоб підслуховувати. А для того, щоб ними потіти. Сидить в літню спеку заєць під кущем і йому зовсім пити не хочеться. Зайве тепло випаровується через тонкі гарячі заячі вуха. У спеку вони відводять 1/3 тепла.

2. Можна кувати з відкритим дзьобом?

1) Можна, і досить легко.

2) Можна, але важко.

3) Неможливо.

Відповідь: 3. Відкрийте ширше рот і спробуйте прокуковать. Ну як, вийшло? Немає. Ось і в зозулі не виходить. Тому вона кує, не разевая рота, через закритий, витягнутий вперед дзьоб. Витягніть губи трубочкою. Ну от, і у вас вийшло.

3. Можна хвостом напитися?

1) Можна, і досить легко.

2) Можна, але важко.

3) Неможливо.

Відповідь: 1. Африканські мавпи бабуїни так і поступають, коли до води ні руками, ні ротом не дотягнешся. Обмакнет мавпа хвіст у воду, а потім обсмоктує і так кілька разів - склянки 3-4 води набереться. А більше їм не треба.

3-я четвірка.

Подання.

1. Хто з сачком полює?

1) Павук.

2) Пташка.

3) Моль.

Відповідь: 1. Полює з сачком південно-африканський павук-минеус. Сплете він з павутини сіточку завбільшки з поштову марку, сховається увечері серед гілок і чекає літунів: комарів та мошок. Як побачить, як комашку, тут же розтягує лапками свій сачок і накидає його на жертву. Хвацько це у нього виходить!

2. Чому раки червоніють?

1) Від сорому.

2) Від запалу та спека.

3) Від натуги.

Відповідь: 2. Червоніють раки не від обурення, не від сорому і навіть самі працьовиті не від натуги. А червоніють вони у киплячій каструлі. Всі пігменти в хітиновому покриві руйнуються в окропі, за винятком червоного.

3. Скільки пір'я у птахів?

1) Не перерахувати.

2) Більше 1000.

3) Більш 10 000.

Відповідь: 3. І все ж орнітологи перерахували і з'ясували, у кого з птахів скільки пір'я. Найбільше пір'я у лебедя - 25 000, причому 1/5 їх розмістилася на голові і прекрасної лебединої шиї. У крижневої качки їх 12 тисяч.

Додаткові питання.

1. Чим же птиці людині корисні?

1) Знищенням шкідників.

2) Співом і спілкуванням.

3) Як об'єкти промислу.

Відповідь: 1. І спілкування з птахами приємно, і спів їх чудово, і вони смачні. Але, як дізнаєшся, що за 5 днів скворчата з одного гнізда з'їли 796 хрущів, 160 личинок, 27 жуків-щелкунов і 12 їх личинок або, що сова з'їдає за літо до 10 тисяч мишей-полівок, а одна полівка знищує за цей час 1кг зерна, то відразу і відпадає питання про їх користь.

2. Назви яких тварин складаються з 2 літер?

Відповідь: вуж, їжак, як.

3. Назви яких тварин складаються з 3 букв?

Відповідь: лев, кіт, рак, сич, сом, лящ.

2 тур.

Вікторина «Починаємо - продовжуй»

( За казками К.І. Чуковського)

1. Їхали ведмеді на велосипеді

А за ними...(кіт задом наперед.)

2. Муха - муха, Цокотуха, позолочене черево.

Муха по полю пішла... (муха грошики знайшла.)

3. Добрий лікар Айболить!

Він під деревом сидить

Приходь до нього лікуватися

І корова ...(і вовчиця....)

4. Замяукали кошенята:

«Нам набридло нявкати!

Ми хочемо ...(як поросята хрюкати.)

5. У мене задзвонив телефон.

Хто говорить?

- Слон.

- Звідки?

(Від верблюда.)

3 тур.

«Живі синоніми»

Вчитель.

- А тепер спробуйте згадати, як і про кого у нас кажуть в народі.

Риси характеру і почуття людини:

Наприклад, сміливий, як (хто?) лев.

(Кожному гравцю задається по 2 питання)

1. Працьовитий, як...(кріт, бджола, мураха.)

2. Злий, як...(собака, вовк.)

3. Хитрий, як...(лисиця.)

4. Впертий, як...(баран, віслюк, бик, козел.)

5. Боягузливий, як...(заєць.)

6. Тихий, як...(миша.)

7. Запасливий, як (білка.)

8. Витривалий, як кінь.)

9. Холодний, як ...(жаба.)

10. Причепливий, як... (п'явка.)

11. Зубастий, як...(щука, крокодил.)

12. Сильний, як...(буйвол, бик.

КВК “Я люблю свою Україну”, для учнів 3-4 класів

Автор: Учитель початкових класів Гурин Олена Василівна

Мета: Розширити знання учнів про Україну, її культуру та традиції. Сприяти більш глибокому усвідомленню дітьми поняття “громадянин України”. Розвивати мовлення дітей, уміння працювати в команді, звичку дотримуватися правил гри. Виховувати патріотизм, людяність, повагу до надбань рідного народу.

Матеріали та обладнання: прислів’я, скоромовки, запитання для вікторини; аудіозаписи пісень про Україну, програвач; стіннівки: “Український віночок”, “Хатнє начиння”, “Регіони України”, “Культурна спадщина України”, “Український одяг”; великі літери, з яких складається слово “Україна”; коробка, у якій лежать кульки з номерами; кубик з буквами, аркуші паперу, ручки; картки із зображеннями предметів, що належать персонажам українських казок.

Попередня робота. Протягом тижня, що передує грі, учні мають змогу ознайомитися з матеріалами, представленими на стіннівках. Вони містять інформацію, яка знадобиться під час гри.

Хід гри:

Зала (класна кімната) святково прикрашена. Звучить пісня про Україну.

У центр зали виходять учні, шикуються у два ряди: в першому – четверо дітей, у другому – семеро. Учні другого ряду тримають у руках великі літери, з яких складається слово «Україна».

Ведучий. Добрий день вам, люди добрі,

Щиро просим до господи.

Раді вас у нас вітати,

Щастя та добра бажати!

Вчитель. Любі діти, шановні гості, ми раді зустрічі з вами у клубі винахідливих та кмітливих, «Я люблю свою Україну». Сьогодні ми з вами поведемо розмову про найдорожче серцю кожної людини — Батьківщину. Її героїчне минуле і сучасне, її солов’їну мову та чарівну природу, народні звичаї та традиції.

Учні першого ряду (по черзі)

Мій край чудовий – Україна!

Тут народились ти і я.

Тут над ставком верба й калина,

Чаріна пісня солов’я…

Все найдорожче в цілім світі,

Бо тут почався наш політ.

Цвітуть волошки сині в житі…

Звідсіль веде дорога в світ.

І найдорожча рідна мова

Джерельцем радісно дзвенить,

І мила пісня колискова…

Чумацький шлях кудись зорить.

Усе найкраще і єдине,

І радості усі, й жалі…

Мій рідний краю, Україно,

Найкраще місце на землі!

(Н.Красоткіна)

Діти з першого ряду по двоє розходяться і стають по краях зали: двоє зліва і двоє справа. Учні з другого ряду роблять крок уперед, піднімають перед собою літери.

Учні (по черзі)

У мене є одне кохання,

Котре не зраджу я повік:

Росло воно не день, не рік,

А ізо мною виростало

І квіткою рясною стало…

Не одцвіте моє кохання,

А буде в серці до сконання.

(В.Самійленко)

Учні сідають на місця.

Учитель. Україна для нас — найрідніша, найдорожча, найкраща у світі, бо це наша рідна земля, де ми народилися й живемо, де споконвіку жили і працювали наші пращури. Рідна земля — це чарівний світ дитинства, невичерпне чудодійне джерело, що повсякчас живить душу людини.

Звучить пісня «Калина».

У грі беруть участь дві команди дітей “Калинка” та “Соняшник”. На запрошення ведучого під звуки української народної мелодії обидві команди займають свої місця. Далі ведучий представляє членів журі.

Ведучий: Увага! Увага! Увага! Розпочинаємо КВК «Я люблю Україну».

Ведучий: Отже, друзі, почнемо програму.

Затій у нас великий запас!

А для кого вони? Для вас!

Команди запрошуються на сцену.

Ведучий: Привіт самим кмітливим, веселим і винахідливим! Ми знаємо, ви любите ігри, пісні, загадки і вірші. Не любите ви нудьгувати, і ми з задоволенням з вами у КВК будемо сьогодні грати. Але перш за все я представлю журі. ( представлення журі)

Ведучий: Командам ми бажаємо успіхів у змаганні. Та переможе найсильніший. Отже, команди для проведення зустрічі готові! Починаємо КВК . Капітанів команд прошу представити команди. Право виступити надається команді

Представлення команд

Команда “Соняшник”

Дружні ми, як соняхи, міцненькі й привітні.

Сонях любить сонечко й тягнеться до світла.

Вірні діти України, її сини й донечки,

Щиро любим рідну землю — так, як сонях сонечко!

(Т. Небесна)

Команда “Калинка”

Калина — це і смакота,

І давній символ України,

Й окраса саду, й ліки цінні, і ми — команда непроста:

Яскраві, невгамовні, дужі,

Ми прагнемо перемогти,

Мов калинове гроно, дружні,

І Батьківщину любим ми.

Наш девіз:

Козацького ми роду,

Славетних предків діти.

І у школі ми вчимося

Україну любити.

Привітання до суперників:

Привіт, я Юра,

А це моя банда, і зараз ми крута команда!

Вас переможемо, Вам не допоможемо.

Круто гратимем і виграватимем!

Даруємо ми вам кульку.

Кулька-булька, хлоп і все

Перемога- нам везе!

Привітання до журі:

Журі, вчителі, та гості

усіх просимо боліти за нас!

Ми команда прикольна,

Ви будете нами довольні.

Даруємо журі ми калинку,

Щоб нарахували нам очок-

скільки ягідок.

Хід гри:

Дитина 1

Україна — рідний край,

Рідне поле, зелен гай,

Рідне місто й рідна хата,

Рідне небо й рідна мати.

 (Я. Скидан)

Дитина 2

Любі друзі! Хоч маленькі,

Ми вже добре про це знаєм,

Що зовемось українці

Й українських предків маєм.

Батько, мати, брат, сестричка

І всі інші члени роду —

Всі належать до одного

Українського народу.

(Р. Завадович)

Ведучий 1. Кожна нація, кожен народ, навіть кожна соціальна група мають свої традиції, звичаї, обряди та свята, становлення яких відбувалося протягом багатьох століть. Обряди й звичаї — це ті прикмети, які відрізняють один народ від іншого не тільки в сьогоденні, а й в історичному минулому.

Дитина З

Ми в минуле прагнем зазирнути,

Коли прадіди ось тут жили,

І пригадати нині призабуте:

Які вони традиції несли,

Які були в них звичаї і жарти,

Пісні і думи, мрії і здобутки…

Минуле забувати нам не варто,

Якщо в майбутнім прагнемо ми БУТИ!

(Автор невідомий)

Ведучий 2. Рід наш багатий на традиції, свята й обряди. З давніх-давен наші пращури відбирали найцінніші надбання, збагачуючи їх, і бережно, як святиню, передавали той келих мудрості й здоров’я нації ,від покоління до покоління. Отож сьогодні ми поговоримо про народні звичаї, традиції та свята нашого народу.

Ведучий 1. Знання свого родоводу, історичних та культурних надбань предків необхідні нам не лише для піднесення духу, утвердження національної гідності, а й для використання кращих традицій у сьогоденні. Наш тематичний захід “Багато є в тобі щедрот, моя Вкраїно чорноброва” проведемо у формі інтелектуально-розважальної гри. Перевірмо, чи добре ви знаєте історію та культуру українського народу.

Правила гри:

  • За повну правильну відповідь нараховується 2 бали, за частково правильну відповідь — 1, за правильну відповідь на запитання суперника — 3 бали. Команда втрачає право відповідати, якщо прозвучала підказка.

  • Перемагає команда, яка набрала більше балів.

  • Рахунок гри фіксує журі.

1. Конкурс «Міста України»

Ведучий. Україна багата своїми великими містами. їх 25. Найбільші — Київ, Харків, Одеса, Дніпропетровськ, Донецьк, Львів, Кривий Ріг, Запоріжжя, Миколаїв, Маріуполь.

Завдання — Називаємо назви міст по черзі, не повторюючи.

Команда, яка перемогла, отримує 2 бали, її суперниця — 1 бал.

Слово журі

2. Конкурс «Ну, постривай!»

Продовжити прислів’я. Прошу капітанів команд вибрати номери завдань. Серед номерів є і «щасливий білет», який дає команді додатковий бал.

Завдання:

  1. Хліб, сіль їж, а… (правду ріж)

  2. Слово не горобець… (вилетить не спіймаєш)

  3. Друга легше знайти, ніж… (зберегти)

  4. Ранні пташки росу п’ють… (а пізні сльози ллють)

  5. Заліз кіт на сало і… (кричить «мало!»)

  6. Праця годує а… (лінь марнує)

  7. Гостре словечко… (коле сердечко)

  8. Хочеш їсти калачі… (не сиди на печі)

3. Конкурс « Я тобі, ти – мені»

  1. Національний символ України. Його дарують, ним обмінюються у Великоднє свято. (Писанка)

  2. Дерево, яке оспівано у народних піснях, у віршах. Воно освячується в церкві перед Пасхою, як засіб від злих сил. (Верба)

  3. Кущ, оспіваний в українських народних піснях, символ дівочої вроди. (Калина)

  4. Поширене в Україні дерево, з яким в українських народних піснях і переказах порівнюють струнких дівчат.(Тополя)

  5. Чим прикрашають голову українські дівчата. (Вінок)

  6. Національний символ України. Матері дарують його своїм дітям на щастя, на долю, відряджаючи у далеку дорогу. (Рушник)

4. Конкурс «Крученики» ( для капітанів команд)

Ведучий. А зараз ми пропонуємо командам позмагатися у читанні скоромовок. Прошу капітанів команд підійти та обрати скоромовки.

  1. Бурі бобри брід перебрели,
    Забули бобри забрати торби.

  1. От Кіндрат, так Кіндрат,
    Зуб зламав об мармелад.

  1. Хитру сороку спіймати морока,
    А на сорок сорок – сорок морок.

  1. Рак рачкує до крамниці,
    Щоб купити рукавиці.

5. Конкурс «Сплети віночок»

Ведучий. Окрасою української дівчини є вінок.

В українській родині існував непорушний звичай — прокинувшись, дівчина мусила насамперед “дати собі лад”, тобто розчесати волосся й заплести косу. Здавна вважалося найбільшим нехлюйством братися за будь -яку роботу чи сідати до столу з неприбраним волоссям. Про таких казали: “У неї на голові сорока гніздо звила”. Про дівчину судили за її зачіскою: “Яка коса, така й краса”, “Подивись на косу, а подумай про господиню”. Тому дівчата влітку заготовляли на зиму духмяні квіти, які вони разом з кольоровими стрічками вплітали у волосся. Кожна дівчина намагалася зробити свій вінок найкращим, неповторним. Які ж саме квіти дівчата вплітали у вінок, нам розкажуть наші гравці.

Конкурс складається з трьох частин.

Перша частина — команди по черзі називають квіти, з яких виготовляли вінки (вплітають у вінок квітку), та розповідають, що вони означають. Друга — пояснюють, що символізує колір кожної стрічки у вінку. Третя — розміщують стрічки в такій послідовності, у якій їх заплітали у вінок.

Підбиваючи підсумки, журі присуджує командам по одному балу за правильне пояснення значення кожної стрічки і квітки, оголошує загальний результат.

6. Домашнє завдання ( виконання підготовлених пісень про Україну )

7. Конкурс «Хто більше?»

Кожна команда має дати якомога більше відповідей на запитання. Кожну правильну відповідь оцінюють одним балом.

Запитання для команди “Калинка”

  • Як називається Основний Закон України?(Конституція)

  • Яку назву носить головна вулиця Києва?(Хрещатик)

  • Як називається найбільша річка України?(Дніпро)

  • По що їздили чумаки до Криму?(сіль)

  • Назвіть моря України.(Чорне та Азовське)

  • Яку назву мала козацька держава, заснована за Дніпровими порогами?(Запорізька Січ)

  • Назвіть співочого птаха України.(соловейко)

  • Яка птаха не висиджує своїх малят?(зозуля)

  • На чию честь названо Київ?(Кия)

  • Ким є для вас батько вашого діда?(прадід)

  • Як називають останню неділю перед Великоднем?(вербна)

  • Яку рослину висаджують за українською традицією біля хати, коли народжується дівчинка?(калина)

  • Хто є автором байки “Коник-Стрибунець”? (Леонід Глібов)

  • Який знак є Гербом України?(тризуб)

  • Які гори є на території України?(карпатські та кримські)

Запитання для команди “Соняшник”

  • Як називається держава, у якій ми живемо?(Україна)

  • У яке море впадає Дніпро? (Чорне)

  • Як називалася українська держава за княжих часів?(Київська Русь)

  • Яку назву мав військовий човен козаків?( Чайка)

  • Яка найменша пташка України?(корольок)

  • Які пташки перед непогодою літають низько над водою?(ластівки)

  • Як звали сестру Кия?(Либідь)

  • Яка мова є державною в Україні?(українська)

  • Ким ви доводитеся своїм дідусям?(онуки)

  • Які пісні діти виконували навесні?(веснянки, заклички)

  • Яку рослину висаджує сім’ї, коли народжувався син?(дуб)

  • Який святий приносить подарунки тільки чемним діткам?(Миколай)

  • Які кольори Державного прапора України? (синій, жовтий)

  • Назвіть область, у якій ми живемо.(Чернігівська)

Слово журі.

8. Конкурс «Яка наша мова?»

Кожна команда має дати якомога більше відповідей на запитання. Кожну правильну відповідь оцінюють одним балом.

9. Конкурс «Найкмітливіший»

Запитання задається кожній команді одне, кожен має право дати відповідь, у кого вірна 2бали, часткова-1.

У кімнаті горіло 50 свічок, 20 із них загасили. Скільки залишиться? – Залишиться 20, бо загашені свічки не згорять.
– Коли чорній кішці легше за все потрапити у дім? – Коли двері відчинено!

– Як глибоко у ліс може забігти заєць? – До середини, далі він буде вибігати.
– Під яким деревом сидить заяць під час дощу?- Під мокрим!
– Людина потрапила під дощ, і йому ніде і нічим було укритись. Додому він прийшов весь мокрий, але не одна волосина на його голові не промокла. Чому? – Він був лисим.
– Який кінь не їсть вівса? – Шаховий
– Де вода стоїть стовпом? – У склянці
– Чи можливо таке: дві голови, дві руки й шість ніг, а в ходьбі тільки чотири? – Так, це вершник на коні.
– Яким буде сивий кінь, якщо його викупати? – Таким і залишиться, тільки ще і мокрим стане.
– Чим відрізняється кінь від голки? – На коня спочатку підстрибуєш, а потім сідаєш, а на голку спочатку сідаєш, а потім підстрибуєш.
– Куди прямує курча, що йде через дорогу? – На інший бік дороги
– Чим закінчується літо та починається осінь? – Літерою “О”
– Маленьке, сіре, на слона схоже? – Слоненятко
– Від готелю до аеропорту таксі йде 80 хвилин, а назад 1година 20 хвилин. Чому? – Це одне й теж.
– Електропоїзд їде по вітру. Куди йде дим? – В електропоїзда немає диму.
– На віконці сидить кішка, і вуса й шерсть як у кішки, але це не кішка. Хто це? – Кіт
– Чи можуть бути на яблуні яйця? – Так, у пташинім гнізді.
– Що стоїть між стіною і дверми? – Буква «і»
– Якою рукою краще розмішувати чай? – Чай краще розмішувати ложкою.
– На що найбільше схожа половина апельсина? – На другу половину апельсина.
– Що з підлоги за хвіст не піднімеш? – Клубок ниток.
– Яке ім’я першої жінки, що освоїла літальний апарат? – Баба-Яга
– Як можна зняти колесо за одну секунду? – Фотоапаратом
– Скільки горошин можуть увійти у звичайну склянку? – Ні однієї – горошини не вміють ходити.
– Чи може дощ іти два дні підряд? – Ні, бо між ними буде ніч.
– Яких каменів не має в морі? – Сухих
– Хто говорить всіма мовами? – Луна (Ехо)

10. Конкурс «Виправ зміст речення»

Малята спочатку уважно прослуховують зачитані дорослим речення, а потім на прохання педагога знаходять у них невідповідності і коригують зміст.

Підлога в українській хаті називалася паркетом.( Підлога в українській хаті називалася долівкою).

Щоб вийняти з печі посуд, користувалися совком.(Щоб вийняти з печі посуд, користувалися рогачем).

Велика кімната української хати – це спальня.(Велика кімната української хати – це світлиця).

На долівці в хаті простеляли паласи.( На долівці в хаті простеляли домоткані доріжки).

Коридор – це перше приміщення хати.( Сіни – це перше приміщення хати).

Готувати їжу та обігрівати приміщення українцям допомагала газова плита.( Готувати їжу та обігрівати приміщення українцям допомагала піч).

На покутті в хаті вішали штори. (На покутті в хаті вішали вишивані рушники).

Підбиття підсумків конкурсу. Нагородження переможців.

Учні (по черзі)

Різні в світі є країни.

Різні люди є на світі,

Різні гори, полонини,

Різні трави, різні квіти.

Є у всіх одна країна,

Найрідніша нам усім.

То — прекрасна Україна,

Нашого народу дім.

Там шумлять степи безкраї,

Наче вміють говорити.

Там ясніше сонце сяє,

Там солодше пахнуть квіти.

Різні в світі є країни,

Гарні є, і є багаті,

Та найкраще — в Україні»,

Бо найкраще — в рідній хаті.

(Г. Черінь)

Ведучий

Рости, українська дитино,

На щастя, на радість батькам,

На вірність своїй Україні,

На гордість і честь землякам.

Рости, українська дитино,

Під прапором Сонця і Неба.

Люби як життя Україну!

Люби її більше за себе

Сценарій

інтелектуальної гри «Свято веселих та кмітливих» для учнів 2 класу

Мета: сприяти формуванню та розвитку в учнів інтелектуального й духовного потенціалу, створити максимально сприятливі умови для інтелектуального, морального та фізичного розвитку обдарованих дітей, стимулювати творчу діяльність учнів.

Хід гри

Вчитель: Добрий день, дорогі друзі! Шановні вчителі!

Сьогодні ми проводимо свято, на якому хочемо перевірити свої знання,

силу, кмітливість, увагу, інші здібності.

Багато поетів, письменників у своїх творах дітей називають квітами. Поет

Юрій Шкрумеляк писав:

Гей, соколята, хлопці й дівчата,

Ми для народу той надії квіт,

Що як розвинеться, сили набереться,

здобуде честь і славу на весь світ.

Увага! Увага!

У нашому залі сьогодні свято.

Прийшли у гості, мами і тати.

Прийшли до нас, друзі шановні,

Узнайте, які ми тепер красномовні,

Як ми задачі умієм рішати,

Як ми умієм цікаво змагатись.

Святковий цей зал

Нас усіх об'єднав

В змаганнях від нині

Ареною став.

Хай будуть веселі

Обличчя у всіх.

Девіз КВК — Це дотепність і сміх.

Привіт Вам шановні гості, батьки та вчителі, я маленька чомучка  Настя, а це мої друзі, вони теж чомучки. А хочете дізнатись, чому нас так називають?Тоді слухайте!

пісня «Чомучки»

 Чомучки! Тихо! Замовчіть!

Ми ж на змагання вже прийшли!

Добрий день, добродії!

Доброго дня, панове журі!

Добродії гравці та

Наші вболівальники.

Свої здібності і сили

Розвиваймо раз у раз,

Щоб народу була втіха

І щоб користь була з нас.

Чомучки молодці!

Усі науки любим ми

І вивчаєм повсякчас.

Перемогу у змаганнях

Ми здобудем на цей раз.

Ми змагатися умієм.

Жарти, конкурси для нас.

Та от дружбу ціним більше,

Сперечатися не будем.

Краще руку ми потиснем,

Будем друзями весь цей час.

Дзвоник нам вже дав сигнал:

Працювати час настав.

Тож і ти часу не гай –

Працювати починай.

Добре вчитись – це не значить,

Що не можна гратись в м’ячик.

Все встигає той зробити,

Хто уміє час цінити.

Дуже легко й дуже просто

Перегнати тата зростом!

Та щоб схожим стать на тата,

Треба ще й розумним стати.

Знання- це гість, а розум- це хазяїн,

У добрій спілці треба жити їм.

Хто має розум та багато знає,

Той буде завше сильним і міцним!

А сила, що без розуму,- недужа,

Бо все робити буде навмання.

Тож для творіння, для роботи, друже,

Виховуй розум і бери знання!

Вчитель. Але наші чомучки сьогодні змагатимуться не самі, їм будуть допомагати самі найдорожчі та найрідніші люди – їх мами. Тож запрошуємо наші команди зайняти свої місця.

     Але наша гра не може розпочатися, адже ми не запросили на свої місця найголовніших гостей нашого свята це наше журі. Отож, запрошуємо наше шановне журі зайняти свої почесні місця : вчительку 3 класу: Кирильцеву Л.М., керівника гуртка Мазур Л.І. та голову жюрі нашого шановного заступника з навчально – виховної роботи Грубальську О.

                                І завдання ( 1 бал)

Вчитель читає 36 запитань всім командам. Відповіді учасники записують на аркушах паперу. Учасники мають право записувати відповіді, доки я не почну ставити нове запитання. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал.(записують)

1.    Назва держави, в якій ми живемо? (Україна)

2.    Космонавт, який першим полетів у космос? (ЮрійГагарін)

3.    Цукорниця, глечик, склянка — це ... (посуд)

4.    Хто на своїй голові ліс носить? (Олень)

5.    Заклад, де влаштовують вистави, показують акробатику, клоунаду, дресированих тварин. (Цирк)

6.    Яка пора року настає після зими? (Весна)

7.    Батько дідуся або бабусі. (Прадід)

8.    Назва місяця, що походить від слова «квітнути». (Квітень)

9.    Спортивна командна гра з шайбою. (Хокей)

10.                      Ті, хто переживає за спортсменів. (Уболівальники)

11.                      Польовий гризун з добре розвиненими защічнимимішками. (Хом'як)

12.                      Майстерня, де обробляють метал куванням. (Кузня)

13.                      Скільки звуків позначає буква «ь»? (0)

14.                      Дніпро, Десна, Дністер —... (рікиУкраїни).

15.                      Нею  косять, її заплітають. (Коса)

16.                      Хто першим зустрівся Колобку? (Зайчик)

17.                      Хто на зиму роздягається, а на літо одягається? (Дерева)

18.                      Найперша і найголовніша книжка у школі. (Буквар)

19.                      Перший місяць осені. (Вересень)

20.                      Для письма і дверей потрібна ... (ручка).

21.                      Друга нота нотного стану. (Ре)

22.                      Вранці на траві. (Роса)

23.                      З якої казки слова: «Приходь, Журавлику, до мене в гості». («Лисичка і Журавель») 12

24.                      Літо, осінь, зима, весна — (пори року).

25.                      Білокора, зелена, кучерява. (Береза)

26.                      Що зайве: хліб, хлібороб, горіх, хлібина? (Горіх)

27.                      На комбайні працює... (комбайнер).

28.                      По морю ходить, а біля берега пропадає. (Хвиля)

29.                      Як називаються квіти верби? (Котики)

30.                      Який місяць року найкоротший? (Лютий)

31.                      Скільки місяців має рік? (12)

32.                      Третя нота нотного стану. (Мі)

33.                       Які пісні виконують діти на Різдво, ходячи від хати до хати? (Колядки)

34.                      На якому інструменті грали кобзарі? (На кобзі)

35.                      На яке світло треба переходити дорогу? (На зелене)

36.                      Як одним словом назвати гриби, які можна вживати в їжу? (їстівні) 


                                

                                 ІІ завдання ( 4 бали)

Потрібно розшифрувати назву предмета за допомогою цифр. За правильну відповідь 4 бали.

Гра «Дешифрувальник»

1

2

3

АБВГ

ҐДЕЄ

ЖЗИІ

4

5

6

ЇЙКЛ

МНОП

РСТУ

7

8

9

ФХЦЧ

ШЩ

ЬЮЯ

               Назва птаха: 6545124 (соловей) або 656541 (сорока)

               Назва квітки: 731441 (фіалка) або 6551841 (ромашка)

               Назва тварини: 1225329 (ведмідь) 436379 (лисиця)

                                        ІІІ завдання ( 1 бал)

Команди обирають по дві категорії та дають відповіді на запитання. За кожну правильну відповідь команда отримує один бал.

Категорії:

здоров’я

прислів’я

кулінарія

калейдоскоп

математика

історія та держава

тварини

музика

мова

техніка

рослини

спорт

Прислів’я

1.    Більше діла… — менше слів

2.    Бджола мала, а й та працює

3.    Хочеш їсти калачі, не сиди на печі.

4.    Книга вчить, як на світі жить.

5.    Мудрий ніхто не вродився, а навчився.

                                                     Здоров’я

1.    Орган слуху (вухо)

2.    Прилад для вимірювання температури (термометр)

3.    Що лікарі рекомендують носити людям зі слабким зором? (окуляри)

4.    За яким номером викликають швидку допомогу (103)

5.    Що потрібно робити, щоб бути здоровим? (правильно харчуватись, дотримуватись режиму, займатись спортом, загартовуватись )

Кулінарія

1.    Національна українська страва, яку подають з пампушками. (борщ)

2.    Без чого не обходиться іменинний стіл? (без торта)

3.    Як називається страва з будь-якої крупи? (каша)

4.    Вироби з тіста з грибною, м’ясною, овочевою, фруктовою начинкою (пироги)

5.    Кондитерські вироби, загорнуті у яскраві обгортки (цукерки)

Математика

1.    Як називаються числа при додаванні? (доданок + доданок = сума)

2.    Найменше кругле число (10)

3.    Яким приладом креслять коло? (циркулем)

4.    У дворі ходили гуси. У всіх гусей Сашко нарахував 10 лап. Скільки гусей ходило у дворі? (5)

5.    Кінь темніший за корову, корова темніша за собаку. Хто найтемніший? (кор.

6.     

7.    ова)

Історія та держава

1.    Хто заснував місто Київ? (князь Кий та його брати)

2.    Який кущ є символом України? (калина)

3.    Яка найбільша річка України? (Дніпро)

4.    Де друкувались перші в Україні букварі і словники? (У Києво-Печерській лаврі)

5.    Які ворота були головним входом у стародавнє місто Київ? (Золоті ворота)

Тварини

1.    Найменша пташка (Колібрі)

2.    Куди зайцю зручніше бігти: з гори чи на гору? (на гору)

3.    У якого птаха під дзьобом шкіряний мішок для складання риби? (пелікан)

4.    Дика лісова свиня (кабан)

5.    Що носить на спині верблюд? (горб)

Музика

1.    Знаки, якими записують музику (ноти)

2.    Велика група людей, що співають (хор)

3.    Як називаються пісні, якими зустрічають весну (веснянки)

4.    Частина пісні, що повторюється (приспів)

5.    Хто пише музику для творів? (композитор)

Мова

1.    Скільки голосних звуків в українській мові? (6)

2.    Скільки звуків позначає буква «ї»? (2)

3.    Як визначити кількість складів у слові? (за кількістю голосних)

4.    З якої букви пишуться назви квітів? (з малої)

5.    Які буквосполучення позначають один звук? (дж, дз)

                                                     Рослини

1.    Квіти цього дерева мають приємний аромат і являються чудовим засобом лікування застуди (липа)

2.    Яку квітку називають квіткою сонця? (соняшник)

3.    Як називається сушений виноград? (родзинки)

4.    Насіння якої рослини використовують для приготування шоколаду? (какао)

5.    Як називається колючка на троянді? (шип)

Спорт

1.    Як називається кінець дистанції? (фініш)

2.    Куди забивають м’ячі у баскетболі (у кошик)

3.    Чим грають у хокей? (ключками)

4.    Найвідоміші в Україні брати-спортсмени (Володимир та Віталій Кличко)

5.    Чим грають у волейбол? (м’ячем)

Техніка

1.    Яким видом транспорту пересуваються у повітрі? (літаком)

2.    Який прилад показує мультики? (телевізор)

3.    Побутовий прилад для зберігання продуктів (холодильник)

4.    Який електроприлад допомагає прибирати квартиру? (пилосос)

5.    Пальне для автомобіля (бензин)

Калейдоскоп

1.    Спеціальна книга, у якій відмічається успішність учнів (журнал)

2.    Міра довжини, яка дорівнює 10 см (дециметр)

3.    Після якої ноти іде нота ре? (до)

4.    Який колір отримаємо при змішуванні жовтого і червоного? (оранжевий)

5.    Хто головний на кораблі? (капітан)

                                           4 завдання ( 2 бали)

Гра з глядачами

Кожен клас повинен задати по два запитання кожній команді . За кожну правильну відповідь команда отримує 2 бали.

                                         5 завдання ( 5 балів)

Музичний конкурс

Команди повинні за мелодією впізнати пісню та наспівати її. За кожну вгадану мелодію 5 балів.

                                             6 завдання ( 5 балів)

 «Утвори пари»

футбол

ключка

хокей

бруси

теніс

м’яч

біатлон

лижі

легка атлетика

ракетка

                                           7   завдання ( 2 бали)

Запитання з торбинки (шляпа)

На аркушах паперу написані запитання, кожна команда має витягнути по 3 запитання та дати на них відповіді. За кожну правильну відповідь команда отримує 2 бали.

1.    Назвіть зайвий овоч: картопля, морква, буряк, цибуля, капуста (капуста)

2.    Урочиста пісня держави (гімн)

3.    Герой із казки Шарля Перро, який допоміг розбагатіти своєму господарю (Кіт у чоботях)

4.    У класі 23 учня. Скільки подвійних парт потрібно для класу?

5.    Яка квітка вважається королевою квітів? (троянда)

6.    Яка рослина дає мед і кашу? (гречка)

7.    Яку тварину називають кораблем пустелі? (верблюда)

8.    Яка тварина будує через ріки плотини? (бобер)

9.    Закінчи прислів’я: Щоб інших навчати, треба …самому знати

10.                      Восьмий місяць року (серпень)

11.                      Закінчи прислів’я: Чого Івась не навчиться, того й Іван… не знатиме.

12.                      Тварина, яка дуже легко змінює забарвлення (Хамелеон)

13.                      Як звали першу людину, яка полетіла у космос? (Ю.Гагарін)

14.                      Хто був першим космонавтом незалежної України? (Л.Каденюк)

15.                      Послухай і назви зайву літеру: А О У Е И С І

16.                       Що можна побачити із заплющеними очима? (сон)

17.                      Оптичний пристрій для спостереження за зірками і планетами (телескоп)

18.                      Не птах, а летить, не муха, а гуде, не потяг, а везе. Що це? (літак)

8 завдання ( 5 балів)

Я стою за стільцем, на якому сидить мама та показую дитині карточку із зображенням предмета, дитина повинна рухами показати мамі, що зображено на малюнку, а мама вгадати, що показує їй дитина.

Ось і завершилось наше змагання

 

(Підрахування    балів,    журі    оголошує    підсумки,    нагороджують

переможців, команди нагороджуються сувенірами).

   А зараз ми послухаємо що чекає на наших учнів у недалекому майбутньому.

Пісня «Що це має бути»

 

 

Наші« «Чомучки» разом зі своїми мамами довели нам, що вони кмітливі, уважні, спритні, спостережливі, багато знають і вміють. Сьогодні немає переможених та переможців. Сьогодні всі великі молодці! Але не будеме зупинятися на досягнутому, тому давайте будемо  вчитися, 

працювати,   розвиватися   добавляти нові знання у наші світлі голови та не забувати, що наші головні помічники у здобутті знань це наші батьки.

 

Дякуємо вам і пам'ятайте:

 

Ви частіше посміхайтесь,

 

Усміхайтесь всі і всюди —

 

Мамі, вчительці і друзям,

 

Й незнайомим зовсім людям.

 

Сподіваємось, що виступ наших команд вам не забудеться ніколи.

 

 

До побачення, до нових зустрічей!!!

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»