Інтелект-шоу "ЕВРИКА!"

Опис документу:
Матеріал для проведення тижня математики, присвяченого Ейлеру

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Інтелект-шоу "ЕВРИКА!"

Пропонуємо сценарій інтелект-шоу «Еврика», в якому брали участь 4 учні 11-го ліцейного класу, які добре знають математику, історію її розвитку та вміють логічно мислити.

За два тижні до гри учням повідомили назви конкурсів, роз'яснили суть кожного з них.

Учні середніх та старших класів заздалегідь виконали малюнки на математичну тематику, геометричні фігури для конкурсу «Підказка».

Мета: поглибити й розширити знання учнів з математики; розвивати пізнавальний інтерес, творчу активність, допитливість, логічне мислення учнів; виховувати вміння вчитися, самостійно здобувати математичні знання.

ХІД ІНТЕЛЕКТ-ШОУ

ВЕДУЧА: День добрий всім отут присутнім!

День добрий всім, хто тут зібравсь!

Хто у безмежний, в незабутній

У вир до математики попавсь!

Хто дружить з ромбом і квадратом,

Кому давно вже сниться куб!

Кому трикутник вже за брата,

Й хто на відрізок "має зуб"!

Хто чув уже про Ейлера,

Про інтеграли й похідну,

Хто дуже вдало робить шпори

Хоч знає формулу (й не одну).

Для кого призма - справжня краля,

А піраміда - вищий клас,

Тих ми вітаєм в цьому залі

І дякуємо, що прийшли до нас!

Любі друзі, шановні гості! Ми раді вас вітати на святі математичних знань, гарного настрою та відпочинку. Назва його - інтелект-шоу «Еврика» і присвячене воно цариці наук - математиці.

(Звучить пісня „Острів математики" у виконанні учениці 11 класу на мотив відомої пісні "Остров невезения")

Весь покритий цифрами абсолютно весь,

Острів математики в нашій школі є !

Острів математики в нашій школі є !

Весь покритий цифрами абсолютно весь!

Там живем нещаснії ми - випускники,

Самі завантажені в нашій школі ми,

Самі завантажені в нашій школі ми,

Там живем нещаснії ми - випускники!

Ніби і не ледарі і могли би жить,

Нам би математику взять і скоротить,

Нам би математику взять і скоротить,

І тоді у школі нам легше стало б жить!

Формула не помниться, графік не росте,

Плачем, Богу молимось, алгебра нас жде!

Плачем, Богу молимось, алгебра нас жде,

Може на контрольній цій раптом пронесе!

Скоро атестації хочемо чи ні,

Мусим математику вчити ночі й дні,

Мусим математику вчити ночі й дні,

Бо вже скоро іспити наші випускні!

Ось така судилася доленька важка,

Ліцеїстам бідненьким - нам - випускникам,

Ліцеїстам бідненьким - нам - випускникам,

Все це треба витримать, доля в нас така!

ВЕДУЧА: Розпочинаємо відбірний тур, за результатами якого визначимо, у якій послідовності учасники першого конкурсу будуть обирати теми та відповідні запитання. За найточнішу відповідь нараховується один додатковий бал.

Сьогодні в цьому залі ми побачимо ерудованих, кмітливих, наполегливих, можливо, трохи хитрих учнів нашої школи в інтелект-шоу „Еврика".

Отже, зустрічайте наших учасників!

Це _____________- учень 11-А класу, учасник двох обласних олімпіад з математики, неодноразовий переможець районних олімпіад.

Це ____________- учениця 11-А класу, тричі переможець Всеукраїнських заочних олімпіад, переможець Міжнародного конкурсу-гри „Кенгуру", переможець районних олімпіад, учасник обласної олімпіади з математики.

Це _____________- учень 11-А класу, учасник 3-х обласних олімпіад з математики, неодноразовий переможець районних олімпіад, двічі переможець Всеукраїнських математичних олімпіад, переможець Міжнародного конкурсу-гри „Кенгуру", переможець обласної олімпіади.

Це____________– учень 11-А класу, переможець Міжнародного конкурсу-гри „Кенгуру", переможець районної олімпіади з математики

(Учасники займають свої місця за ігровими столами)

У складі журі сьогодні:

1. Інспектор районного відділу освіти. За фахом - вчитель математики.

2. Директор нашої школи, викладач інформатики.

3. Заступник директора школи з виховної роботи.

(Члени журі займають свої робочі місця)

Дамо учасникам зібратися з думками, налаштуватися на гру і, в решті-решт, адаптуватися у цьому середовищі.

ВЕДУЧА: А тепер знайомимося ближче з учасниками. Адже кожен з них, крім схильності до математики, таїть в душі свою родзинку. Тому попросимо їх коротко розповісти про свої захоплення та уподобання, висловити побажання собі і своїм суперникам.(Кожен учасник коротко розповідає про себе)

ВЕДУЧА:

Кажуть гра - це розвага. Та як не крути, а порядок потрібен у всьому. Визначаємо порядок гри. Зараз прозвучить запитання, відповідь на яке ви запишете на аркуші паперу. Той, хто відповість найточніше, чия відповідь буде найближчою до правильної відповіді, починає гру у першому конкурсі.

ЗАПИТАННЯ: СКІЛЬКИ НАУКОВИХ ПРАЦЬ НАПИСАВ ЕЙЛЕР?

(Час - 30 сек. Учасники записують свої відповіді і подають ведучій) Ведуча оголошує результати і переможцеві дають перший бал.

ВЕДУЧА:

Оголошуємо перший конкурс Улюблена тема"

Правила конкурсу: учасникам по черзі задається 7 запитань(по одному балу за кожну правильну відповідь). Якщо учасник відповість на всі 7 запитань, то йому додається 5 бонусних балів. Таким чином в цьому конкурсі можна набрати 12 балів. Але після першої ж неправильної відповіді участь гравця у даному конкурсі припиняється. Тому будьте дуже уважні. А я бажаю вам успіху і записую запропоновані теми, серед яких ви і маєте обрати свою улюблену:

(Ведуча записує на дошці теми)

1. Цікаві точки в трикутнику.

2. Теореми Ейлера.

3. Задачі від Ейлера.

4. Ейлер – шукач простих чисел.

5. Ейлер і тригонометрія.

(Завдання знаходяться в окремих конвертах) Ведуча оголошує результати першого конкурсу.

ВЕДУЧА:

Лідером після першого конкурсу є (...). Вітаємо його (її), а іншим учасникам раджу не засмучуватись з цього приводу , адже це лише перший конкурс і ви ще зможете продемонструвати свої здібності. Саме про це заспівають у своїй пісні „Задача" одинадцятикласники.

Пісня „Задача" (на мотив пісні „Смерека")

ЮНАК:

Всі задачі розв’язали

І зошити поздавали.

Я сиджу і ледь не плачу –

Не зміг розв’язати задачу.

Приспів: Ой, задачо!

Розв’яжись мені задачо!

Чом я над тобою плачу?

Ох важка ж оця задача! (2 рази)

ДІВЧИНА:

Чи у хлопців запитати,

Чи в дівчат її списати,

Як же мені з нею бути

Ви nopaдьте, менi люди!

Приспів:

Ой, юначе!

Розв'яжи мені задачу!

Бо сиджу і ледь не плачу

Ох важка оця задача!

ЮНАК:

Свого лоба я напружив

В голові усе там збужив

І мені тут прояснилось

Чом раніше не ділилось.

Приспів разом:

Ой задачо!

Розв'язали цю задачу!

І тепер ми вже не плачем:

Бо це зовсім легка задача

А тепер похвалимося,

Що задач не боїмося,

Що усіх ми їх рішаєм

І 12 балів маєм.

Приспів:

Ой, задачі!

Ви такі легкі, задачі,

І коли вас знову бачим,

То ніхто з нас вже не плаче! (3 рази)

ВЕДУЧА:

Оголошую другий конкурс, який називається „ТОЧКА ЗОРУ". Вам буде запропонована тема. Протягом 30 секунд ви маєте зібратися зі своїми думками, а потім по черзі протягом 30 секунд сформулювати свою точку зору з даної проблеми. Тож не забувайте: стислість - сестра таланту.

Тема: Ліцейний клас у нашій школі – добре це чи погано...?

Оцінює конкурс вчитель математики, інспектор райво.

Першим висловлює свою точку зору лідер першого конкурсу (...). (проходить конкурс)

Колись у Древньому Римі казали, що поетами народжуються, а ораторами стають. Перефразовуючи істину ми кажемо, що математиками народжуються, а згодом стають переможцями інтелект-шоу „Еврика".

Просимо оцінити відповіді учасників гри.(На переносній дошці записують суми балів учасників).

Результати після другого конкурсу:

1)_________ 2)_________ 3)_________ 4)_________

Наші оплески (ім'я переможця), який (яка) лідирує після другого конкурсу.

Про проблеми ліцейного класу співає одиннадцятикласниця (на мотив пісні „Толи еще будет...?).

Завантажувати нас

Стали всі чомусь то

В школі в нас ліцейний клас

Ніби в інституті.

Нам учитель задає

Конкурсні задачі

І усі такі важкі,

Аж над ними плачем.

Приспів:

Довго чи це буде,

довго чи це буде,

довго чи це буде ой-ой-ой

А у нас тепер біда -

Фізика вже знову

Навіть Ейлер у житті

Не рішав такого.

Я лягаю в північ спать

Сняться теореми

Хоч би швидше залік здать

Й всю засвоїть тему.

(Приспів той же)

Надоїли степені,

Й многочлени, й змінні,

От якби щодня мені

Дивитись мультфільми.

Не розв'язувать задач,

Дихати озоном

Й замість геометрії

Відпочивати вдома.

(Приспів той же )

ВЕДУЧА: Дякуємо нашим талантам. А ми продовжуємо інтелект-шоу „Еврика". Я оголошую третій конкурс, який називається „МІЙ КОНИК". (Кожен учасник показує те, що в нього найкраще виходить). Максимальна оцінка 4 бали, а мінімальна - 1 бал.

Оцінює конкурс заступник директора школи з виховної роботи.

Після третього туру лідирує____________________. Наші оплески учасникам конкурсу.

А я оголошую четвертий конкурс „Конкурс-практикум". Кожному з вас дається по три, вирізаних з паперу гострокутні трикутники. За допомогою перегинань паперу вам потрібно знайти точки перетину бісектрис, медіан і висот цих трикутників. На це завдання дається 1 хвилина. (Після практичної роботи учасники обґрунтовують свою відповідь).

Максимальна оцінка за цей конкурс - 4 бали. Оцінює конкурс директор нашої школи.

Про свою любов до математики співає випускниця .

(на мотив пісні „Листья желтые").

Математику ми любим,

Математику ми любим,

Вірте нам, вірте нам,

І її ми не забудем,

І її ми не забудем,

Кажем вам, кажем вам.

Приспів:

Теореми на уроках розбирати,

Не страшні нам логарифми й інтеграли,

Вчителям від нас нікуди не подітись,

Їм ліцейний наш ще довго буде снитись.

Не прожити в класі цьому,

Не прожити в класі цьому

Без задач, без задач.

Долю вибрали таку ми,

Долю вибрали таку ми

Тож не плач, тож не плач.

Приспів:

Хай завжди горить вогонь у душах наших

Щоб могли рішать проблеми легко завше,

І від синусів нікуди нам не дітись,

А знаннями всі ми будемо гордитись.

Математику ми любим,

Математику ми любим

Вірте нам, вірте нам,

І її ми не забудем,

І її ми не забудем,

Кажем вам, кажем вам.

Приспів: (повторюється перший).

ВЕДУЧА:

Проникаючи в зоряні долі,

В таємниці земної кори,

Математика віх закликає:

„Ти міркуй, фантазуй і твори".

Запитаєте, хто написав такі слова? Чесно кажучи - не знаю. Але тут сказано дійсно гарно. А вміти гарно говорити і точно висловлювати свої думки - це великий плюс. От і в наступному конкурсі від того як гарно, влучно і стисло ви будете говорити, залежатиме ваша перемога. Отож, конкурс п’ятий - „ПІДКАЗКА".

Я думаю, що вам не потрібно пояснювати, що таке підказка і коли нею користуються. Безумовно ви знаєте навіть те, хто з ваших однокласників найшвидше вловлює оту підказку. Згадали таких? Тому пропоную кожному учаснику запросити одного із своїх друзів. Кожному з вас буде показано по 10 слів (математичних термінів), а ви, не називаючи їх, повинні так їх описати, щоб ваш товариш, який цих слів не бачитиме, зміг легко і швидко відгадати їх. За кожне відгадане слово учасникам нараховується по одному балу. Час - 1 хвилина. Якщо будуть відгадані всі 10 слів, то той учасник отримує ще 2 бонусних бали. Гру починає лідер попередніх конкурсів

(Проходить конкурс. Журі підводить підсумки після п’яти конкурсів).

Лідерами після п’яти конкурсів є________________та________________. Саме вони будуть продовжувати гру в наступному, фінальному конкурсі, який називається „ДУЕЛЬ".

А іншим учасникам__________і____________ми дякуємо за участь а також за хорошу, хай і не переможну, гру. Хай вам щастить. Не засмучуйтесь через те, що ви не стали переможцями. Рухайтесь вперед, не забувайте про математику. Вірте в себе, і як гласить народна мудрість, весь світ повірить вам.

ВЕДУЧА: Отже, фінальний конкурс. Саме він і визначить переможця. Саме зараз слід бути найбільш уважним, найточнішим, найправильнішим і найшвидшим. Я сподіваюсь, що учасники готові. Не забувайте: від того, як ви будете відповідати, залежить доля перемоги. Адже тільки одного з вас за кілька хвилин назвуть переможцем.

А правила цього конкурсу такі: я зачитую по черзі 12 запитань з різних галузей математики. Як ви здогадалися, що 12 запитань вибрано не випадково. Ми знаємо про існування 12 апостолів, 12 місяців має рік. Крім того, число 12 у стародавньому Вавилоні вважалося священним. Кожне запитання оцінюється в 1 бал. Той, хто швидше з вас скаже „Я" після того, як питання буде зачитане, буде першим відповідати. Якщо його відповідь буде не правильною, то відповідатиме його суперник, але тоді дана відповідь оцінюватиметься в 2 бали. Отже, приготуйтесь.

(Проходить конкурс. Потім слово надається журі).

ВЕДУЧА: Ми вітаємо нашого переможця. Йому надається почесне звання переможця математичного Інтелект-шоу „ЕВРИКА„ і вручається чек на 12 балів, який можна використати до кінця семестру.

А в нашому залі звучить пісня для всіх учасників гри у виконанні всіх учнів ліцейного класу. (На мотив „Пісеньки крокодила Гени" з мультфільму про Чебурашку).

Нехай заздрять нам друзі,

Пощастило нам дуже,

Бо в ліцейний попали ми клас.

Тут цікаво в навчанні,

Маєм успіхи гарні,

Поєднала математика нас.

Приспів:

Математику - науку

Полюбили я і ти...

З нею маєм ми мороку

Треба істину знайти.

Не журіться хлоп'ята,

Не сумуйте, дівчата,

Що настала пора випускна.

Ми закінчимо школу,

Не побачимось скоро,

Та залишиться в серці вона.

Приспів:

Математику всі любим

Ми вам кажем в цій порі...

Ой як жаль, що такий тиждень

Тільки раз на рік.

Щиро вірим, що скоро,

Саме тут - в нашій школі,

Математика буде частіш

Учні зможуть всі вволю

Порішать задач море

І таких буде тижнів побільш.

Приспів:

Математику ми любим.

Щиро кажем від душі,

Всі ми вірим - такі тижні

Скоро будуть всі.

ВЕДУЧА: До нових зустрічей! Будьте розумними!

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з МАТЕМАТИКИ залишилося:
0
4
міс.
0
1
дн.
0
7
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!