Інтегрований урок з української мови та літератури " Федько-Халамидник у країні прикметників"

Опис документу:
Тип уроку: комбінований. Обладнання: бібліотека творів письменника, дидактичний матеріал ( різноманітні завдання), презентація.  Методи і прийоми. Елементи методу розвитку критичного мислення; робота в групах; евристична бесіда.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися
Опис презентації окремими слайдами:
Слайд № 1

визначення прикметника; групи прикметників за значенням; ступені порівняння прикметників; повні і короткі форми; прикметники твердої і м’якої груп;...
Слайд № 2

визначення прикметника; групи прикметників за значенням; ступені порівняння прикметників; повні і короткі форми; прикметники твердої і м’якої груп; творення прикметників. знаходити прикметники, характеризувати їх; правильно писати; використовувати у мовленні.

У кожного свої прикмети є, І їх Прикметник нам назве, Бо тільки він сказати може всім, Високий чи низький цей дім, Що птах літає в синіх ясних небе...
Слайд № 3

У кожного свої прикмети є, І їх Прикметник нам назве, Бо тільки він сказати може всім, Високий чи низький цей дім, Що птах літає в синіх ясних небесах, І падолист гуляє тихий по лісах. Цей пан Прикметник всі прикмети знає. От запитай його яке? яка? який? На всі питання відповіді має, Про всі ознаки всім розповідає.

КОЛІР ВАГУ ФОРМУ СМАК РОЗМІР МАТЕРІАЛ ПРИНА- ЛЕЖНІСТЬ
Слайд № 4

КОЛІР ВАГУ ФОРМУ СМАК РОЗМІР МАТЕРІАЛ ПРИНА- ЛЕЖНІСТЬ

Запишіть текст, додаючи прикметники, які б точно характеризували той чи інший предмет Мова об’єднує в собі …………мудрість. Прилучення дитини до краси...
Слайд № 5

Запишіть текст, додаючи прикметники, які б точно характеризували той чи інший предмет Мова об’єднує в собі …………мудрість. Прилучення дитини до краси ……………. мови розпочинається з ………. ..…………... казок і ………………….. ……………… пісні. ……………. ………………. слово джерельцем струмує в мені. У скарбниці ………….. почуттів ……………….. скарб – повага до своєї мови. Найкращий, Тарасове, рідної, народну, людських, колискової, могутнє, бабусиних, материнської, милих.

Запишіть текст, додаючи прикметники, які б точно характеризували той чи інший предмет Мова об’єднує в собі народну мудрість. Прилучення дитини до к...
Слайд № 6

Запишіть текст, додаючи прикметники, які б точно характеризували той чи інший предмет Мова об’єднує в собі народну мудрість. Прилучення дитини до краси рідної мови розпочинається з милих бабусиних казок і материнської колискової пісні. Могутнє Тарасове слово джерельцем струмує в мені. У скарбниці людських почуттів найкращий скарб – повага до своєї мови.

ПРИКМЕТНИК Виражає ознаку предмета Відповідає на питання: Який? Яка? Яке? Чий? Чия? Чиє? Якісні Відносні Присвійні Ознаки предмета, що можуть виявл...
Слайд № 7

ПРИКМЕТНИК Виражає ознаку предмета Відповідає на питання: Який? Яка? Яке? Чий? Чия? Чиє? Якісні Відносні Присвійні Ознаки предмета, що можуть виявлятися більшою або меншою мірою Ознаки предмета за його відношенням до інших предметів, дій, обставин Приналежність предмета кому- небудь

Сонце на небі і зоряна ніч солов’їна, Мамина пісня і мамина тиха сльозина, Батькове слово і врода небесна калини, Слово молитви і лагідний усміх ди...
Слайд № 8

Сонце на небі і зоряна ніч солов’їна, Мамина пісня і мамина тиха сльозина, Батькове слово і врода небесна калини, Слово молитви і лагідний усміх дитини - Розподіліть прикметники з тексту в три колонки відповідно до груп, на які вони поділяються.

Зроблений з дерева стіл; рослина, що росте у полі, ложка зі срібла; стіл для письма; місце для роботи; ягода, що росте в лісі; лопата, зроблена із ...
Слайд № 9

Зроблений з дерева стіл; рослина, що росте у полі, ложка зі срібла; стіл для письма; місце для роботи; ягода, що росте в лісі; лопата, зроблена із заліза; мішок для спання; план на тиждень; сад біля школи.

Доберіть і запишіть якомога більше прикметників до слова
Слайд № 10

Доберіть і запишіть якомога більше прикметників до слова

Відтворіть прислів’я і приказки.
Слайд № 11

Відтворіть прислів’я і приказки.

Найвищий ступінь указує на те, що в одному з порівнюваних предметів ознака виражена найбільшою або найменшою мірою Вищий ступінь показує, що в одно...
Слайд № 12

Найвищий ступінь указує на те, що в одному з порівнюваних предметів ознака виражена найбільшою або найменшою мірою Вищий ступінь показує, що в одному предметі ознака виявляється більшою мірою, ніж в іншому

Доберіть антоніми до прикметників і утворіть ступені порівняння Широкий, дешевий, низький,дорогий, вузький, високий.
Слайд № 13

Доберіть антоніми до прикметників і утворіть ступені порівняння Широкий, дешевий, низький,дорогий, вузький, високий.

Мати й дитя – це красивий образ із загальнолюдської скарбниці духовності. “Нічого гарного немає, як тая мати молодая з своїм дитяточком малим”,- пи...
Слайд № 14

Мати й дитя – це красивий образ із загальнолюдської скарбниці духовності. “Нічого гарного немає, як тая мати молодая з своїм дитяточком малим”,- писав Т.Шевченко. Котику сіренький, Котику маленький, Котку волохатий, Не ходи по хаті, Не буди дитяти. Утворіть ступені порівняння з підкресленими прикметниками

Якісні прикметники бувають повні і короткі. Короткі прикметники не змінюються ні за родами, ні за числами, ні за відмінками. Вони вживаються лише у...
Слайд № 15

Якісні прикметники бувають повні і короткі. Короткі прикметники не змінюються ні за родами, ні за числами, ні за відмінками. Вони вживаються лише у формі Н. відмінка однини ч. р. Повні прикметники в ж. і с. роді Н. і З. відмінків однини та множини функціонують у двох різновидах: стягненому і нестягненому.

Знайдіть у віршованих рядках повні та короткі форми прикметників. Зеленеє жито, зелене, Хорошії гості у мене. Зеленеє жито за селом, Хорошії гості ...
Слайд № 16

Знайдіть у віршованих рядках повні та короткі форми прикметників. Зеленеє жито, зелене, Хорошії гості у мене. Зеленеє жито за селом, Хорошії гості за столом. Що в світі є іще миліш, До серця близьке, близьке! То мова рідної землі, То пісня материнська.

Був ____ день. І _____ був сусід. І ____ стіл. І ______були двері. І раптом нявкнув __________ кіт. Залив чорнилом вирок на папері. Грає _____море,...
Слайд № 17

Був ____ день. І _____ був сусід. І ____ стіл. І ______були двері. І раптом нявкнув __________ кіт. Залив чорнилом вирок на папері. Грає _____море, Грає серце __________, А думка говорить: “Куди ти йдеш, не спитавшись? На кого покинув Батька, неньку __________, ______ дівчину?” Виводить мама _______ писачком По _______ яйці ________ взори. Жив у Києві в неволі _______ син, ______ хлопчина, __________ б то хана ______________ дитина. Був ____ день. І _____ був сусід. І ____ стіл. І ______були двері. І раптом нявкнув __________ кіт. Залив чорнилом вирок на папері. Відтворіть пропущені прикметники, визначте в них рід, число,відмінок. Пригадайте, з яких творів узято ці рядки? Був ____ день. І _____ був сусід. І ____ стіл. І ______були двері. І раптом нявкнув __________ кіт. Залив чорнилом вирок на папері. Був ____ день. І _____ був сусід. І ____ стіл. І ______були двері. І раптом нявкнув __________ кіт. Залив чорнилом вирок на папері.

Був сірий день. І сірий був сусід. І сірий стіл. І сірі були двері. І раптом нявкнув кольоровий кіт. Залив чорнилом вирок на папері. Грає синє море...
Слайд № 18

Був сірий день. І сірий був сусід. І сірий стіл. І сірі були двері. І раптом нявкнув кольоровий кіт. Залив чорнилом вирок на папері. Грає синє море, Грає серце козацькеє, А думка говорить: “Куди ти йдеш, не спитавшись? На кого покинув Батька, неньку старенькую, молоду дівчину?” Виводить мама дивним писачком По білому яйці воскові взори. Жив у Києві в неволі Ханський син, малий хлопчина, Половецького б то хана Найулюблена дитина.

Тверда група М’яка група Прикметники на - лиций Чол., сер.р. Жін.р. Множ. Чол., сер.р. Жін.р. Множ. Чол., сер.р. Жін.р. Множ. Н. - ий,- е - а - і -...
Слайд № 19

Тверда група М’яка група Прикметники на - лиций Чол., сер.р. Жін.р. Множ. Чол., сер.р. Жін.р. Множ. Чол., сер.р. Жін.р. Множ. Н. - ий,- е - а - і - ій,- є - я -і( - ї) лиций, -лице -лиця - лиці Р. - ого - ої - их -(ь) ого - (ь) ої -іх (- їх) - лицього -лицьої - лицих Д. - ому - ій - им - (ь) ому -ій, (-їй) ім, (-їм) - лицьому -лицій -лицим З. Н.або Р. - у Н. або Р. Н.або Р. - ю Н.або Р. Н.або Р. - лицю Н.або Р. О. -им -ою -ими ім, (-їм) -(ь) ою -іми, -їми -лицим -лицьою -лицими М. ому, - ім -ій -их - (ь) ому, -ім, їм -ій, (-їй) -іх (- їх) - лицьому -лицій - лицих

Хліб! Св’ятий і причистий! Як сонечко чистий! Вічно в народі шанований! Ніколи дарма не марнований! Св’ятий і щодений! Хай славиться хліб! Виправте...
Слайд № 20

Хліб! Св’ятий і причистий! Як сонечко чистий! Вічно в народі шанований! Ніколи дарма не марнований! Св’ятий і щодений! Хай славиться хліб! Виправте помилки, поставте прикметники у Р.,О., М. відмінках.

Запишіть прикметники у дві колонки – прикметники твердої і м’якої груп Смачний, спідній, середній, модний, згідний, народний, вечірній присутній. К...
Слайд № 21

Запишіть прикметники у дві колонки – прикметники твердої і м’якої груп Смачний, спідній, середній, модний, згідний, народний, вечірній присутній. Ключ: Підкресливши другу літеру кожного слова, прочитаєте слово “перемога”

Аналізоване слово. Частина мови – прикметник. Початкова форма (називний відмінок чоловічого роду). Група за значенням (якісний, відносний, присвійн...
Слайд № 22

Аналізоване слово. Частина мови – прикметник. Початкова форма (називний відмінок чоловічого роду). Група за значенням (якісний, відносний, присвійний). Рід, число, відмінок (визначається за родом, числом і відмінком іменника, від якого залежить прикметник) Ступінь порівняння (для якісних). Форма – повна (стягнена, нестягнена), коротка. Група – тверда, м'яка. Синтаксична роль.

Випишіть прикметники, зробіть морфологічний розбір одного з них. Україна – це тихі води і ясні зорі, зелені сади, білі хати, лани золотої пшениці, ...
Слайд № 23

Випишіть прикметники, зробіть морфологічний розбір одного з них. Україна – це тихі води і ясні зорі, зелені сади, білі хати, лани золотої пшениці, медовії та молочнії ріки. Україна – розкішний вінок із рути і барвінку. Звенигодщина – співучий куток України, де народився Тарас Шевченко.

Якщо правильно розставити літери за номерами, то зможете прочитати відоме прислів’я Шабля ранить тіло, а слово – душу 1-с 2-я 3-а 4-р 5-б 6-у 7-т 8...
Слайд № 24

Якщо правильно розставити літери за номерами, то зможете прочитати відоме прислів’я Шабля ранить тіло, а слово – душу 1-с 2-я 3-а 4-р 5-б 6-у 7-т 8-н 9-ь 10-в 11-і 12-о 13-д 14-и 15-ш 16-л 17--- 18 -, 15 3 5 16 2 4 3 8 14 7 9 7 11 16 12 18 3 1 16 12 10 2 17 13 6 15 6

УКРАЇНО, ТЕБЕ ЛЮБЛЯТЬ ДІТИ ТВОЇ! Узнаю твоє світле обличчя: Краплі сонця, життя колоси, Радісні стежки сторіччя, А за ними небес голоси. Їх нестрим...
Слайд № 25

УКРАЇНО, ТЕБЕ ЛЮБЛЯТЬ ДІТИ ТВОЇ! Узнаю твоє світле обличчя: Краплі сонця, життя колоси, Радісні стежки сторіччя, А за ними небес голоси. Їх нестримна доля казкова, Неозорі долини – раї … О, яка ж ти ,Вкраїно, чудова! Тебе люблять діти твої! Т.В.Нікішина

“НЕЗАКІНЧЕНЕ РЕЧЕННЯ” На сьогоднішньому уроці я… Мені найбільше сподобалося… Найважче мені було… До контрольної роботи я повторю… Я б хотів (ла) …
Слайд № 26

“НЕЗАКІНЧЕНЕ РЕЧЕННЯ” На сьогоднішньому уроці я… Мені найбільше сподобалося… Найважче мені було… До контрольної роботи я повторю… Я б хотів (ла) …

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
2
міс.
2
8
дн.
2
3
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!