Інтегрований урок з природознавства і математики для 3 класу "Опорно – рухова система. Дії з іменованими числами "

Опис документу:
Розробка уроку "Опорно – рухова система. Дії з іменованими числами ". Мета: ознайомлення з будовою та значенням опорно-рухової системи, формування уявлення про органи тіла людини, закріплення обчислюваних навичок з іменованими числами.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Інтегрований урок

Природознавство і математика

3 клас

Тема. Опорно – рухова система. Дії з іменованими числами

Мета: продовжити формувати уявлення про органи тіла людини;

розширювати знання про опорно – рухову систему та її функції;

ознайомити із поняттями «скелет» і «м’язи», з їх функціями та значенням в організмі людини;

формувати уміння розрізняти основні частини скелета на своєму тілі, знаходити м’язи;

пояснювати одержані факти, логічно міркувати, правильно висловлюватись;

закріпити вміння виконувати дії з іменованими числами;

розвивати спостережливість, мислення;

виховувати дбайливе ставлення до свого здоров’я, слідкувати за своєю поставою.

Тип уроку: інтегрований

Обладнання: демонстраційне: презентація, картки з завданням, ваги, рюкзак, підручник, зошит, щоденник, ручка, лінійка, папки для трудового навчання і малювання, муляж руки, ілюстрації для колажу;

індивідуальне: клей, ножиці, папір.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Підсумок фенологічних спостережень

ІІІ. Актуалізація опорних знань

  • Що таке організм?жива істота, частини якої впливають одна на одну так, що вони функціонують разом як біологічна система)

  • Із чого він складається?

  • Доведіть, що людина – живий організм.

  • Чим людина відрізняється від тварин?

  • Які органи ви знаєте і яку роботу вони виконують?

(Учитель читає вірш, діти виконують відповідні дії)

На городі працювали,

Ріпу – моркву виривали.

І в садочку ми бували –

Груші – яблука збирали.

Гарний урожай зібрали,

Всі раділи – танцювали.

  • Завдяки чому ми стоїмо? Ходимо? Бігаємо? Лежимо? Присідаємо?

ІV. Повідомлення теми і мети уроку

  • Сьогодні на уроці ви дізнаєтесь про опорно-рухову систему, як побудований скелет людини, яке він має значення, про формування постави.

V. Ознайомлення зі скелетом людини та його значенням

  1. Розповідь учителя з елементами бесіди про скелет людини

  • Чи знаєте ви, що коли будівельники споруджують високу будівлю, вони насамперед зводять каркас – величезну клітку зі сталевих форм? А потім закріплюють на ньому бетонні плити – стіни, стелю, підлогу. На міцному каркасі тримається будівля

  • Опорою нашого тіла є скелет. Він складається приблизно з 220 кісток – великих, малих і зовсім маленьких. З’єднуючись кістки утворюють частини скелета.

  1. Робота з таблицею «Скелет людини»

  • Основою скелета є хребет, який складається з хребців, всередині яких є отвори. Тут знаходиться спинний мозок. До хребців прикріплені 12 пар ребер. Разом з грудиною вони утворюють грудну клітку, в якій розміщені серце, легені. З хребтом з’єднаний череп. Кістки його з’єднані міцно і нерухомо. Череп – міцний шолом, захищає наш мозок. Також є ще таз, верхні кінцівки та нижні.

  1. Практична робота з метою формування уявлення про значення скелета

Робота в парах

  • Шкіра і внутрішні органи є м’якими, як і ось ця тканина. Спробуйте надати їй якоїсь форми, яка б залишалась без змін.

  • Яким чином можна надати певної форми?

  • Поміркуйте, чим є скелет для шкіри і внутрішніх органів.(Опора)

  • Що знаходиться у черепі людини.?

  • Помацайте череп і скажіть, яким він є.

  • Поміркуйте, яке значення має череп.

  • Які органи знаходяться у грудній клітці?

  • Яке значення грудної клітки?

  • Захисне значення має також хребет. Він захищає спинний мозок.

  • Який висновок зробимо про значення скелета.

Висновок. Скелет людини має таке значення: є опорою організму людини і захищає важливі органи від пошкоджень.

  1. Виготовлення аплікації «Скелет людини»

А) Повторення правил безпечної роботи з ножицями.

Б) Практична робота

VІ. Формування уявлення про значення м’язів та їх роботу

  1. Розповідь з елементами бесіди

  • Що приводить у рух тіло людини, які органи працюють, коли ми посміхаємось, сердимось, дивуємось?

  • Помацайте свої руки і ноги. Що знаходиться під шкірою, крім кісток?

  • Всі рухи, які людина виконує на протязі свого життя, тільки завдяки роботі м’язів. Вони кріпляться до кісток, до шкіри і до внутрішніх органів. Кожна частина тіла має свої м’язи. Всього налічується у тілі людини понад 600 м’язів. Головна особливість м’язів – здатність скорочуватись розслаблятись. При цьому змінюється товщина і довжина м’язів.

  1. Практична робота з макетом

  • Давайте розглянемо як працюють м’язи на макеті руки.

  1. Висновок

  • Виконуючи різні рухи, ми не задумуємось над тим, коли і який м’яз скорочується чи розслабляється. Це відбувається за командою, яку дає м’язам мозок. Це він керує роботою м’язів. Під час ходіння у тілі людини працює понад 200 м’язів, 43 – коли людина зморщує чоло, 17 – коли людина посміхається.

  • У людини, у якої м’язи міцні, добре розвинені, завжди буде стрункою, матиме гарну поставу. Головний ворог м’язів - нерухомість, а головний друг – рух.

Фізкультхвилинка

Постава буває не тільки у людей, а й у тварин.

Відтворіть поставу деяких тварин:

  • встати, розправити плечі й покрутити головою, як лев;

  • потягнутися вгору, як жирафа;

  • побігати на місці, як страус;

  • сісти за парту і потягнутися, як котик.

VІІ. Ознайомлення з поняттям «постава»

  1. Бесіда

  • Погляньте на зображення цих людей. . Яка з них має привабливіший вигляд?

Перша з них це модель. Ця людина завжди стежить за собою, розвитком своїх м’язів. Вона має правильну поставу. А інша весь час сидить, налягаючи на стіл, не займається спортом. Тому в неї не правильна постава. Від кого залежить постава людини?

  • Про вплив на поставу правильного сидіння за партою ми з вами вже неодноразово говорили. А от сьогодні поговоримо ще про один важливий фактор, який впливає на поставу.

  1. Виступ Мальцева Олексія про важливість ваги рюкзака

  1. Практична робота. «Математичні розрахунки ваги рюкзака»

  • Розрахуємо вагу рюкзака на кожен день. Зважте необхідні речі і розрахуйте вагу речей рюкзака на кожен день.

Робота в групах.

1 група. Понеділок

2 група Вівторок

3 група Середа

4 група Четвер

5 група П’ятниця

  • Давайте перевіримо, чи відповідає вага. Яку ви розрахували нормі для вашого віку.

  • Для цього визначимо, яка норма для вас, за формулою.

Вага рюкзака = вага учня * 10% : 100%

  • Зробіть висновок.

  1. Створення плакату «Правильна постава», «Неправильна постава»

Робота в групах

  • З малюнків створити колаж.

VІІІ. Підведення підсумків. Домашнє завдання.

  • Користуючись підручником с.148 перевірити власну поставу.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»