Інтегрований урок з математики та трудового навчання "Ми за Мир на Сході: поняття "швидкість", "рух, "час", розв*язок задач на рух, орігамі лебедя Миру"

Математика

Для кого: 4 Клас

03.01.2021

154

2

0

Опис документу:
Під час уроку учні не просто знайомляться з важливими математичними поняттями, а й подорожують на Схід України з важливою місією: допомогти людям, подарувати їм тепло своїх сердець та Лебедя, який символізує Мир і Злагоду. Майже весь урок поетично створений, в кожному рядочку - потреба допомагати, милосердя та доброта.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Урок математики 4-Аклас 25.11.2015р.

Тема. Поняття про швидкість. Розв'язування задач на швидкість

Мета. Ознайомитись з новим поняттям:

ШВИДКІСТЬ.

  • Навчитися скорочено позначати швидкість, відстань, час.

  • Розвивати навички знаходження в задачі відомих і невідомих данних, які відповідають поняттям швидкість, відстань і час

  • Навчитися знаходити швидкість.

  • Подорожуючи,любити свою Україну і дарувати любов іншим людям

Зміст уроку

  1. Организация класу

Слайд№1

Новий день прийшов до нас!

Сонце зазирнуло в клас!

Раз, два, три, чотири, п'ять!

Будем дружно працювать!

Наш девіз: Завжди і всюди Слайд№2

Працювати дружно будем!

Я бажаю на уроці не дрімати,

А тільки думати і рахувати.

  1. Каліграфічна хвилинка Слайд№3

А на дошці рівно в ряд

Цифри почали парад!

(Давайте чітко прочитаємо числа, які написані на дошці)

Де найменше в нас число? Ти вгадав! Ну повезло!

А найбільше? Молодець!

Порахуємо ми враз

Числа, де є другий клас!

(Зошит свій я відкриваю,

Навскоси його кладу,

Ручку правильно тримаю,

Сісти рівно є потреба,

Цифри напишу як треба!)

Молодці, але не просто

Числа вистроїлись в нас!

Є секрет маленький тут,

Букви відповідь дадуть!

30 15 456 893 47483 4859 4 187 374950 15

30 15 620985 15

7584932 187 !

Ключ: 893 р

187 а

620985 м

30 п

456 т

7584932 г

4 н

15 о

374950 д

47483 і

  1. б

Пояснення (випишемо гарно цифри,

Ми уже не перший клас!

А під числами в нас буква

Вийде речення у нас!)

Читають: Потрібна допомога!

З далеких міст, де небо чорно-сіре, Слайд №4

Де плачуть землі, луки і поля.

Там люди дуже просять, просять миру!

Хай квітне і пишається Земля!

Лист прийшов про допомогу, вирушаємо в дорогу!

  1. Усний рахунок

Зараз потяг ми збудуєм, Слайд №5

В путь – дорогу помандруєм!

В зошиті написали М.д. пишемо лише відповіді через клітинку)

Зменшуване 400 , від'ємник 120, знайди різницю

Додай суму чисел 650 і 350

Знайди попереднє число

Відніми від нього 12 сотень

Збільш у 100 разів

Відніми добуток чисел 450 і 2

Збільш на частку чисел 540 і 60

Знайди наступне число

Відніми від нього 7000

Збільш на добуток чисел 6 і 50

Збільш у 3 рази

Зменш у 31 раз

Зменш на 30

Збільш у 16 разів

Відповіді: 280; 1280; 1279; 79; 7900; 7000; 7009; 7010; 10; 310; 930; 30; 0; 0.

0-це натуральне число? Які числа є натуральними?

(складаємо потяг –приклад – ланцюжок)

  1. Опрацювання нового матеріалу

А під час подорожі нам з вами потрібно: Слайд№6

Швидко потяг нас везе

Через ріки, через гай,

Мчить нас він в далекий край!

Слайд №7

Дівчинка, ти хто така?

Швидкість: Моя доля нелегка!

Швидкість я , хто не збагне

Люблять водії мене!

Перевищувать не треба,

Бо відразу ДТП!

Я показую відразу

Скільки кілометрів

Їде транспорт за годину

Пролітає за хвилину

Або навіть за секунду,

Або навіть за добу.

Я люблю цю одиничку,

З одиничкою дружу!

Час: В мене є всі інші числа,

Покажу я швидко враз

Скільки ви годин в дорозі

Недарма я звуся час.!

Відстань: Скільки треба пролетіти,

Скільки треба проплисти.

Скільки треба кілометрів

Вам доїхать і дійти.

Відстань я, завжди велика,

Я найбільша від усіх!

Пам'ятайте, щоб мене знайти,

Треба тільки множити!

Щоб відстань знайти, треба швидкість на час помножити!!!

Якщо ми проїжджаємо за 1 годину 100км, а їдемо 3 години, то яка буде відстань? 300км

Швидкість: А мене, як мене знайти?

Пригадаємо назву компонентів при множенні. Швидкість стоїть на місці І множника. Щоб знайти І множник, потрібно добуток поділити на ІІ множник. Добуток у нас Відстань, ІІмножник – час. Отже, щоб знайти швидкість, потрібно відстань поділити на час.

Слайд№8

А якщо ми відстань поділимо на час, ми знайдемо швидкість.

Отже, швидкість – це відстань поділена на час! Запам'ятайте: Відстань позначається буквою S, швидкість –V, час-t.

Відстань виражається в км, час в год, хв,с, а швидкість в км/год, м/хв та інш.

Гра на увагу:

Якщо я показую відстань, ми робимо так: крутимо руками

Якщо я показую швидкість, ми топаємо ніжками.

Якщо я показую час, піднімаємо руки вгору і говоримо:тік-так!

  1. Закріплення вивчених знань

  1. Робота з таблицею

Слайд №9

Давайте розглянемо таблицю.

Які тварини зображені?

З якою швидкістю проплила акула?

Як знайшли швидкість?

З якою швидкістю проплив дельфін?

Як знайшли швидкість?

З якою швидкістю проплив кит?

Як знайшли швидкість?

Повторили правило:

Щоб знайти швидкість, треба відстань поділити на час.

2. Робота з підручником Слайд №10

Відкрийте підручник на сторінці 60, №382 (усно)

Давайте знайдемо швидкість рухомих об'єктів.(слайд№10)

Відповідь: 14км/год, 500км/год, 90км/год

383(слайд№11) Слайд №11

Прочитайте задачу.

Робота з таблицею на слайді.

Рухомі об'єкти.

Скільки був в дорозі велосипедист? Мотоцикліст?

Що таке 6год, 2год? Це час.

Скільки проїхав велосипедист? Мотоцикліст?

Що таке 72год, 100км? Це Відстань.

Про що запитується в задачі?

Що означає «на скільки?»

Що потрібно відняти?

Чи можемо ми відразу відняти від швидкості мотоцикліста швидкість велосипедиста?

Чому не можемо?

Як нам дізнатися швидкість рухомих об'єктів?

Подивіться уважно на план розв'язування в підручнику.

Читаємо перше питання.

Записуємо розв'язок в зошит.

Друге питання

Записуємо в зошит.

Третє питання

Записуємо.

Складаємо вираз, пишемо відповідь (переключаю)

Фізхвилинка Слайд №12

  1. Робота в групах

Ми приїхали, з дороги Слайд №13

Як надати допомоги?

Треба думати, гадати,

Гарно все розміркувати.

(Розділ дітей на групи: «розумники»

«виручалочки»

«кмітливі»

«швидкісні»)

«розумники»

1-а група: №384

«виручалочки»

2-а група: №385 320 :40=8км/с

«швидкісні»

3-я група: знаходить швидкість рухомих об'єктів

« Відстань між Києвом і Варшавою 800км. Літак долає її за 2 години, пролітаючи кожну годину однакову кількість км. Скільки кілометрів пролітає літак за 1 годину? 800:2=400км/год

«кмітливі» 4-а група: різницю швидкостей рухомих об'єктів

Капітан команди «Шахтар» Даріо Сарна за 18с пробігає 90 метрів. З якою швидкістю біжить капітан команди? 90:18=5м/с

Потрібно заповнити сердечка, підвести підсумки

Які розумні сердечка у нас вийшли! Давайте візьмемо їх в долоньки, притиснемо до свого сердечка і станемо ще добрішими і розумнішими.

Подаруємо доброту своїх сердець людям на Сході. Хай теж всі складні питання вирішують розумом і добротою, а не зброєю. Щоб ніхто не страждав.

  1. Узагальнення знань

У вас на партах лежать листочки з підсумковими завданнями. Давайте розв'яжемо їх.

1. З якою швидкістю може летіти літак?

А) 5км \ год; б) 75км \ год; в) 2500км \ год

2.Турист пройшов 20км за 5год. Чому дорівнює його швидкість?

А) 15км \ год, б) 4км \ год в) 25км \ год

3. Швидкість поїзда 60км \ год. Яку відстань він проїде за 4 години?

А) 240 км \ год, б) 15км; в) 240км.

4. Як знайти швидкість?

Відповіді перевірте з дошки. У кого правильно, підніміть руки. Давайте поаплодуємо собі, які ми розумні.

  1. Д\З Складіть самостійно дві задачі на знаходження швидкості.

P.S. Які ви молодці!

Чим ми можемо допомогти нашим воїнам, які захищають нашу землю?

Подарувати їм часточку нашого тепла, доброти, чуйності, блакитного неба над головою і саме головне миру!

Давайте змайструємо їм маленькі, але розумні подарунки: жовто-блакитних голубів, які принесуть мир нашій славній Україні!

Голуби літають, журавлі,        
Колоски видзвонюють налиті,        
Ми за те, щоб мир був на землі        
Для усіх дітей на цілім світі.

Голуби літають по класу!!!

8

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.