Взяти участь
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень 2.0».
Головний приз 500грн + безкоштовний вебінар.
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Предмети »
  • Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Інтегрований урок природознавства, екології рідного краю й математики «Кожну рослинку бережи» з тем: "Які рослини - квіткові?", "Розв’язування задач"

Інтегрований урок природознавства, екології рідного краю й математики «Кожну рослинку бережи» з тем: "Які рослини - квіткові?", "Розв’язування задач"

Курс:«Створення та ведення власного блогу на платформі Blogger»
Левченко Ірина Михайлівна
36 годин
1400 грн
290 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №YV837050
За публікацію цієї методичної розробки Сляднєва Галина Юріївна отримав(ла) свідоцтво №YV837050
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Інтегрований урок природознавства, екології рідного краю й математики

«Кожну рослинку бережи»

з тем: "Які рослини - квіткові?", "Розвязування задач"(3 клас)

учитель початкових класів

ЗОШ І-ІІІ ст. № 9

Сляднєва Галина Юріївна

Мета:

  • Ознайомити учнів з основною класифікацією рослин.

  • Розглянути особливості кожної групи рослин на прикладі рослин Приазовя.

  • Закріпити вміння розвязувати задачі вивчених видів, навички логічного мислення.

  • Пробуджувати інтерес до предмета через гру.

  • Виховувати бережливе ставлення до природи рідного краю, любов до Батьківщини.

Обладнання: телевізор, ноутбук, слайд-шоу «Рослини Приазов’я, занесені до Червоної Книги України», плакат "Різноманітність рослин", аудіозапис, магнітна дошка, картки.

Хід уроку

І. Орієнтація діяльності учнів

  1. Організаційний момент (слайди 1, 2)

Живої природи світ таємничий

Ми на уроці сьогодні відкриємо

Навчимось його красу не руйнувати, 

А примножувати, любити, оберігати.

2. Фенологічні спостереження (слайд 3)

- І справді, світ природи чудовий і таємничий. Весна вступає в свої права. Прошу Синоптика оголосити прогноз погоди.

(Синоптик під музику Ф. Попетті " Еммануель")

Доброго дня! Прослухайте прогноз погоди на сьогодні…

Температура повітря вдень складе __ градусів тепла, вночі стовпчик термометра опуститься до позначки __ градуси, вітер східний, слабкий, опадів не очікується.

Осінь підносить нам свої сюрпризи, тому я вам раджу тепліше одягатися, щоб не захворіти і не пропускати заняття. До нових зустрічей!

ІІ. Цілепокладання

1. Перевірка домашнього завдання. «Мозковий штурм» (слайд 4)

- Діти, а що ж таке рослини?

- Що потрібно рослинам для живлення?

- У чому полягає відмінність живлення рослин і тварин?

- У чому виявляється різноманітність рослин?

2. Мотивація навчальної діяльності

Продовжуємо нашу захоплюючу подорож у світ природи. Відгадайте загадки.

Загадки (слайд 5)

Влітку диво це знайду

В полі, в лісі і в саду.

Ці рослини кольорові

Запашні, такі чудові. (Квіти)

Що повітря очищає,

Вдень від спеки захищає

Ще й від вітру в час негоди,

Є частинкою природи. (Дерево)

3. Повідомлення теми, мети і задач уроку

Отже, тема нашого уроку «Кожну рослинку бережи». (слайд 6) Ми познайомимося з квітковими рослинами на прикладах рослин Приазовя, закріпимо обчислювальні навички, вміння розвязувати задачі.

Сьогодні ми побуваємо в гостях у цариці всіх рослин Її Величності Флори. (слайд 7) У царство Флори дістатися нелегко, тому ми скористаємося килимом-літаком. Отже, в путь!

ІІІ. Цілереалізація

  1. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу

(слайд 8) Перед нами розкинулися безкраї поля з різноманіттям трав, квітів; (слайд 9) величні ліси з багатовіковими деревами, кущами, грибами, ягодами; (слайд 10) чудові озера, річки, моря з їх рослинним і тваринним світом. Просторе і велике царство Флори. (слайд 11) А ось і її замок!

  1. Ігрова вправа «Лабіринт» (слайди 12 - 17)

На воротах стоять вартові. Щоб нас пропустили через перші ворота, треба відповісти на питання.

- Що належить до живої природи? (Рослини, тварини, люди).
- Яка наука вивчає живу природу?
(Біологія).

- Як називається наука, що вивчає рослинний світ? (Ботаніка).

Молодці! Стражники других воріт задають наступне питання (завдання з логічним навантаженням):

Зростає на галявині фіалка й незабудка.
А поруч в стороні мальва й наперстянка.
Незабудка трішки вище від фіалки, але нижче від мальви.

- Яка квітка вище за всіх, діти?
- Яка нижче? Хто швидко відповість?
(Мальва ​​- вище, фіалка - нижче).
Молодці! Треті вартові ставлять своє питання.

Діаметр квітки рафлезії Арнольді 90 сантиметрів, а соняшника однорічного 30 сантиметрів. На скільки сантиметрів більше діаметр квітки рафлезії, ніж соняшника? У скільки разів діаметр квітки рафлезії більше?

Молодці! (слайд 18) Ось ми і увійшли в тронний зал, де нас зустрічає цариця Флора. Вона розповість вам про своє царство.

2) Ігрова вправа «Інсценізація»

Флора. Царство рослин велике, яскраве і захоплююче. (слайд 19) Я запрошую вас у світ квіткових рослин. Квітковими називають рослини, які мають корінь, стебло, листя, квітку, плід і насіння.

Зростають квіткові скрізь. Вони представлені різними життєвими формами: деревами, кущами й травянистими рослинами. Такого поширення вони здобули завдяки досконалій будові квітки і покриттю насінини захисним плодом. Саме серед квіткових рослин найбільше культурних рослин, які спеціально вирощуються людиною. Нас оточують переважно квіткові рослини. Їх на Землі набагато більше, ніж усіх інших разом узятих. Отож, вивчайте й оберігайте світ рослин.

  1. Робота з підручником с. 85 і зошитом з друкованою основою

Розгляньте ілюстрацію «Органи рослин» на с.85, (слайд 20) і самостійно позначте в зошиті органи рослини.

2. Осмислення, первинна перевірка розуміння і корекція засвоєних нових знань

1) Розповідь учителя «Різноманітність видів»

- Дякую, Флоро, за цікаву розповідь про квіткові рослини.

Подивіться один на одного чи схожі ви? і) Чи схожі ви на своїх батьків, сестер, братів? (Так) Так само й в природі. У кожній групі рослин багато видів. Рослини різних видів несхожі один на одного. Зате всі рослини одного виду дуже схожі. Розглянемо це на прикладі ромашки. (слайд 21)

Ромашка незапашна або триреберник непахучий схожа зовні на лікарську ромашку, але її відрізняє ледве вловимий неприємний запах і непустотіле квітколоже, у лікарської ромашки воно порожнисте.

Ромашку запашну або триреберника пахучого ні з якою іншою не сплутаєш, тому що і на ромашку вона мало схожа. Жовті квіточки майже без пелюсток, які виділяють сильний приємний запах.

Ромен або поповник, у порівнянні з іншими видами ромашок, має досить великі квіти. Ромен – це багаторічна рослина, а ромашка – однорічна рослина. Кожна квітка росте на своєму окремому квітколожі. Виділяють безліч сортів різної висоти: від 30 до 100 см.

Ромашка собача або маточник - однорічна трав'яниста рослина висотою 15-30 см з характерним неприємним запахом. Має білі крайові квітки і жовті серединні квітки. Відрізняється формою листків, чимось схожих на листки петрушки.

Ромашка лікарська росте густо, великими скупченнями. Квітки ромашки лікарської зранку займають майже вертикальне положення, до 16-ї години вони переходять у горизонтальне положення, а потім починають опускатися донизу і на 19-у годину притискаються до стебла.

Настій квіткових кошиків ромашки застосовують при захворюваннях шлунково-кишкового тракту, центральної нервової системи.

  1. Робота з підручником с. 86

Отже, квіткові рослини виявляють різноманітність форм і забарвлення квіток, плодів і насіння. Розглянемо ілюстрації на с.86.

  1. Ігрова вправа «Квітка і плід» (слайд 22)

Зєднати малюнок квітки та її плода.

Фізкультхвилинка (слайд 23)

3. Застосування узагальнюючих знань та умінь

1) Розвязування прикладів і задач природознавчого змісту. Робота в зошитах з математики.

1 завдання. (слайд 24) Розвяжіть задачу. Відповідь задачі є відповіддю на поставлене запитання.

Яке з цих дерев відноситься до квіткових?
А) Сосна - 89
Б) Кипарис - 100
В) Липа - 66
Г) Ялина - 91


До Червоної книги України занесено 132 види рослин Херсонської області, а рослин Запорізької області в 2 рази менше. Скільки видів рослин Запорізької області занесено до Червоної книги України?

До Червоної книги України занесено 66 видів рослин Запорізької області, а рослин Херсонської області в 2 рази більше. Скільки видів рослин Херсонської області занесено до Червоної книги України?


Інформація №1.
Липа погано переносить забрудненість міських вулиць. На вільному повітрі, в лісах дерева доживають до 500 років, а в міських умовах - до 150 років.


2 завдання. (слайд25) Обчисліть значення прикладів. Потім знайдіть суму трьох значень виразів. Отриманий результат стане відповіддю на запитання.
Яку квіткову рослину називають "сирною травою", "сиром"?
А) Цикламен пурпуровий - 56
Б) Примула (первоцвіт) -37
В) Кропива - 61
Г) Мальва - 65
93 - 8 +5 = (53)
45: (40 - 31) = (5)
(16 + 33): 7 = (7)
(53 + 5 + 7 = 65)


Інформація №2. Мальву називають "сирною травою", "сиром", і навіть, з-за особливої
​​ форми плода ,"козячим сиром". Ніжні молоді листки чудові в салатах. Варене листя, пелюстки їдять як овочі або готують з ними суп. Квітки служать прикрасою для страв. Мальва дуже багата білками, вітамінами і мінеральними речовинами.

2) Інтерактивна вправа «Зайве слово» (слайд 26)

Груша, липа, тюльпан, вишня.

Береза, клен, дуб, яблуня.

Айстра, шипшина, мак, ромашка.

Тюльпан, яблуня, шипшина. Які це рослини? (Квіткові)

4. Узагальнення і систематизація знань

1) Практична робота «Ознайомлення з гербарними зразками квіткових рослин». Підручник с. 87 (слайд 27)

Для наукового вивчення рослин збирають гербарії.

  1. Робота над загадками (слайд 28)

  • Дихають, ростуть, а ходити не можуть. (Рослини)

  • Ноги на полі, середина надворі, голова — на столі. (Корінь, стебло, насіння)

  1. Робота в парі (індивідуально)

Інтерактивна вправа «Хмари слів».

Розглянь слова, склади пазл і визнач, що обєднує ці слова.

(— Якось учені провели такий дослід. На груші перед початком цвітіння вибрали дві гілки з однаковою кількістю пуп’янків. Одну гілку накрили шматком марлі, щоб на неї не сідали бджоли, а іншу — залишили відкритою.

На гілці, яка була відкритою і до квіток якої прилітали бджоли, утворилося 33 плоди груші. А на гілці під марлею — жодної. Чому так трапилося?)

  1. Практичне завдання

— За допомогою досліду переконайся у тому, що рослини ростуть і розвиваються.

Візьми кілька насінин квасолі, замочи їх у невеликій кількості води. Коли насіння набрякне, висади кожну насінину в окрему склянку, заповнену зволоженим ґрунтом, на глибину 2-3 см. Періодично зволожуй ґрунт у склянці відстояною водою.

За кілька днів у кожній зі склянок проклюнуться молоді паростки, зародиться нове життя. Доглядай за паростками, не забувай зволожувати ґрунт. Паростки знадобляться тобі для наступних дослідів.

ІV. Рефлексивно-оцінювальний етап

— Прочитайте висновки на с. 87.

    1. Інтерактивна вправа «Незакінчене речення» (слайд 29)

  1. Найпоширеніша група рослин на планеті - ... ( квіткові ).

  2. Квіткові рослини мають такі органи: … (корінь, стебло, листя, квітку, плід і насіння).

  3. Для наукового вивчення рослин збирають … (гербарії).

Інтерактивна вправа «Три речення» (слайд 29)

Трьома реченнями розкрийте зміст вивченої теми: про що дізналися, що є головним, що було найцікавішим… Знаю, вмію, дізнався.

    1. Хвилинка екологічних знань «Рослини Приазов’я, занесені до Червоної Книги України» (слайд 30)

- До якої групи відносяться рослини?

Флора. Кожному я підготувала подарунок. Зніміть краплинку і квітка розкриється.

Учитель. Дякую тобі, Флоро! Дякую вам, діти. Завдяки вашій плідній роботі, урок вийшов цікавим, чарівним,і ми створили історію про квіткові рослини.

V. Домашнє завдання (слайд 31)

С. 85 – 87 – опрацювати матеріал.

Складіть розповідь про свою улюблену квіткову рослину.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Мета: • Ознайомити учнів з основною класифікацією рослин. • Розглянути особливості кожної групи рослин на прикладі рослин Приазов’я. • Закріпити вміння розв’язувати задачі вивчених видів, навички логічного мислення. • Пробуджувати інтерес до предмета через гру. • Виховувати бережливе ставлення до природи рідного краю, любов до Батьківщини.
  • Додано
    28.02.2018
  • Розділ
    Природознавство
  • Клас
    3 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    252
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер матеріала
    YV837050
  • Вподобань
    0
Курс:«Інтернет-ресурси для опитування і тестування»
Левченко Ірина Михайлівна
24 години
1000 грн
249 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №YV837050
За публікацію цієї методичної розробки Сляднєва Галина Юріївна отримав(ла) свідоцтво №YV837050
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Шкільна міжнародна дистанційна олімпіада «Всеосвiта Зима – 2018-2019»

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти