Інтегрований урок "Навіщо нам їжа?"

Опис документу:
• Навіщо ми їмо? Що таке їжа? • Як визначити корисну і шкідливу їжу? Як обрати корисну їжу? • Що містять в собі продукти харчування? • Чи їснує життя без їжі? • Як поводитись за столом під час споживання їжі?

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

ТЕМА ТИЖНЯ

«НАВІЩО ЇСТИ»

Орієнтовні дослідницькі / проблемні запитання:

  • Навіщо ми їмо?

  • Як визначити корисну і шкідливу їжу?

  • Що містять в собі продукти харчування?

  • Чи їснує життя без їжі?

  • Як поводитись за столом під час споживання їжі?

І. Ранкова зустріч

1. Привітання

  • Привітайтеся з учнями словами вірша, який підкаже учням, про що йтиме мова цього тижня:

Я не буду їсти м’яса,

Бо воно шкідливе!

І не хочу молока!

Воно якесь сиве…

Макаронів я не буду,

Можу потовстіти!

І борщу не пропонуйте,

Не потрібно лити!

Краще руку простягніть

Вверх, на етажерку,

І мені скоріш віддайте

Ту смачну цукерку!

Буду нею смакувати,

— От ситий сніданок!..

Мамо, Ви є найдобріша

У цей гарний ранок!

Запитайте учнів про таке:

- Чому цей віршик викликає усмішку?

- А що на сніданок їли ви?

2. Обмін інформацією

  • Попросіть дітей висловитися в колі про власні сніданки:

- Що ти їв (їла) сьогодні на сніданок?

Будьте готові до того, що частина дітей не їсть сніданків, тому варто було б одразу порозмовляти про користь сніданку і важливість не пропускати його.

  • Чи знаєте ви, що сьогодні у нас на сніданок? Як ви думаєте, чи корисний він? Чому?

3. Новини дня

  • Оберіть помічника дня і попросіть його подати інформацію за допомогою піктограми або шаблону про дату, назву тижня, погоду, кількість присутніх.

  • Запитайте учнів про таке:

- Який зараз місяць?

- Який за порядком місяць квітень у весні? А у році?

- Який день місяця за порядком?

- Яких сусідів має це число? З яких чисел складається?

- Як ще можна записати сьогоднішню дату? Що ви знаєте про квітень?

Можна запропонувати дітям звернутися за допомогою до гаджетів і дізнатися цікаві факти про сьогоднішній день.

ІІ. Цікаві факти «Що ми знаємо про їжу»

Запропонуйте дітям прослухати цікаві факти про їжу. Під час перегляду та прослухування фактів, запропонуйте дітям заповнити таблицю «Знав -Не знав»

Пропонуємо вам цікаві корисні факти про їжу, які мало хто знав:

  1. Помідор, нарівні з іншими рослинами, які були привезені мандрівниками з Нового Світу, вважався отруйним. Омана з приводу томатів існувала до 1820 року, поки Роберт Гібон Джонсон, не з'їв відро помідорів на очах у великої кількості людей. Тільки тоді помідори стали вживати в їжу

  2. Технічно кажучи, кава - це фруктовий сік

  3. Найбільш вживаний продукт на сніданок - яйце

  4. Помідор, огірок, морква, гарбуз і кавун - це фрукти.

  5. Банани - це ягоди.

  6. У сучасному світі їжа, перш ніж потрапити на ваш стіл, долає в середньому 2400 кілометрів.

  7. · 1 велика морква в день захистить сітківку очей від шкідливого впливу комп’ютерного монітора, екрана телевізора і втоми після перегляду 3D-фільму.

Матеріали для дітей. Додаток 1

Знав

Не знав

  • Після цієї вправи можна зробити висновок, що є багато цікавих фактів про їжу, які ми ще не знаємо. Тому буде дуже цікаво вивчати щось нове.

ІІІ. Мовні вправи

1. Скласти слово “їжа”

Тема тижня потребує одночасного ознайомлення з двома буквами «ї» і «ж». В перший день діти вправляються у написанні букви «ї», в наступний – букви «ж».

Серед розкиданих букв знайдіть букви, які нам потрібні, щоб скласти слово “їжа”. Запитайте дітей, яка перша літера є у цьому слові. Скажіть, що літера «ї» позначає два звуки [й] та [і]. Ознайомте учнів із написанням букви «ї».

Запропонуйте написати її в повітрі, пальчиком на піску, на аркуші, викласти камінчиками.

Б І М Ї К О Ж П И А

- Назвіть букви в цьому слові. Скільки їх?

- Промовте звуки. Скільки їх?

- Чому звуків більше, ніж букв?

- Наведіть приклади слів із цією буквою.

- Прочитайте слова.

Доберіть і запишіть до слова “їжа” слова-ознаки. Наприклад : їжа – смачна, корисна, здорова.

Попросіть дітей дібрати слова чи вирази, близькі за значенням до слова:

Їсти – харчуватися, уминати, споживати, їстоньки, поїдати, поглинати.

На дошку слів закріплюємо слова не відомі з теми : їжа, харчуватися, уминати, споживати, їстоньки, поїдати, поглинати.

ІV. Складання ментальної карти «Навіщо мені їжа»

Пригадайте учням, що на ранковій зустрічі ми згадували про свій сніданок. Поміркуйте над запитанням: навіщо їжа? Висловіть свої міркування.

Перш ніж розпочати роботу прочитайте розповідь.

Чому потрібно їсти?

Жила собі дівчинка Галинка. Вона не любила їсти.

  • Дивись, яка смачна кашка, - говорила їй бабуся. – З’їж хоч ложечку, тільки скуштуй, і тобі обов’язково сподобається.

Але Галинка тільки міцно стискала губи і хитала головою.

  • Зїж сирочок, - умовляв Галинку дідусь. – Він дуже смачний і корисний. Але й сирок вона теж не хотіла.

  • Дивися, який смачний супчик,- говорила мама. – Поглянь лише, який він гарний! Там червона морквина, зелений горошок, біла картопелька!

  • - Я не буду! – кричала Галинка й тікала з кухні.

  • Минали дні. Якось Галинка разом з подружками вирішили покататися з гірки. На гірку потрібно було вибиратися східцями. Подружки швидко піднялися на вершечок гірки, а Галинка вибратися не змогла. Сіла дівчинка на найнижчу сходинку й каже:

  • Он які ви всі великі та сильні! Ф чому ж я така маленька? Східцями мені не піднятися, за перильця не втриматися, з гірки не можу зїхати!

  • І правда! – здивувалися подруги – Чому ж ти така квола?

  • Не знаю, - промовила тихенько Галинка й пішла додому.

Заходить вона в будинок, роздягається, а сльози від засмучення так і капають. Раптом чує вона шепіт з кухні.

  • Ой! – здивувалася Галинка, - та це ж овочі розмовляють!

  • Я тут найголовніша! – сердилася морква. – У мене є вітамін «А», це найважливіший вітамін. Він допомагає дітям рости, а ще той, хто їсть вітамін «А», добре бачить, майже як орел. Без мене нікуди!

  • Ні – ми, ні - ми! Підстрибували горошинки. – У зеленому горошку теж є вітамін «А», але нас більше, отже ми найголовніші! І взагалі, у нас ще й вітамін «Бе» є.

  • У мене теж є вітамін «Бе», я ж не хвалюся, - пробурчало м'ясо. – У мене взагалі багато всяких вітамінів, які потрібні, щоб добре працювало сердечко і щоб зуби та ясна були здоровими.

  • А в мені вітамін «Це»! – підстрибнула картопля. – Він важливий за всі інші. Хто їсть вітамін «Це», той не хворіє,ось!

Тут вони закричали всі хором і мало не побилися. Велика столова ложка ляснула по бульйону і сказала:

  • Досить сперечатися! Ось почує Галинка про те,що що чарівний і що той, хто добре їсть, швидко зростає і не хворіє, зрадіє – і з’їсть вас усіх разом з вітамінами.

  • А я чула, чула! – зраділа Галинка. – Я дуже хочу вирости, бути сильною і здоровою, щоб кататися на гірці разом з усіма!

Узяла вона ложку і зїла суп! З того часу Галинка добре їла щодня. Незабаром вона виросла й навіть стала вищою та сильнішою за подруг.

  • Чому потрібно їсти?

  • Що міститься в продуктах харчування?

  • Для чого потрібні вітаміни та поживні речовини?

V. Вправа «Обери їжу для сніданку/ обіду/ вечері»

  • Нагадайте учням відому приповідку:

«Сніданок з’їж сам, обідом поділися з другом, вечерю віддай ворогові».

  • Запитайте дітей, що означає ця приповідка і чого навчає?

  • Попросіть дітей об’єднатися в групи і поспілкуватися про те, які продукти харчування придатні для сніданку / обіду / вечері.

  • Запропонуйте кожній групі визначити час харчування, про який хотілося б поговорити (сніданок, обід або вечеря), а з комплекту малюнків обрати ті, які найбільше відповідають сніданкові, обіду чи вечері.

  • Важливо, щоб діти аргументували свої думки спочатку у групі, а потім на рівні всього класу.

Матеріал для дітей. Додаток 2

VІ. Розв’язання повсякденних проблеми математичного змісту

  • Об’єднайте дітей у пари, виконуючи таке завдання:

На вітрині продуктового супермаркету потрібно розкласти фрукти так, щоб сливи були посередині. Зліва від них – ананас, лимон, а між ними – банани. Справа – груші і виноград, мандарини, апельсини. Закінчується фруктовий ряд абрикосом і персиком. Зверху – яблука, знизу – хурма.

Змоделюй фруктову вітрину. Чи є інші варіанти відповіді?

Матеріали для дітей. Додаток 3

  • Склади і розв’яжи задачу за схемою.

Матеріали для дітей. Додаток 4

  • Склади і розв’яжи задачу за схемою.

VII. Рольова гра «У крамниці»

  • Запропонуйте дітям пограти в гру. Вчитель готує картки із зображенням продуктів, а діти не називаючи його описують його за алгоритмом.

  • Запропонуйте батькам провести з дитиною екскурсію до крамниці. Вони мають розказати, де купують продукти (гастрономія, овочевий, молочний, конди-терський або спеціалізовані відділи в супермаркеті).

  • Попросіть батьків, щоб вони запропонували своїй дитині відібрати продукти для харчування сім’ї на невелику суму (наприклад, 20 грн) і разом обговорили користь від такої їжі. Так само важливо, щоб діти з’ясували, скільки коштують продукти в крамниці (котрі більше, котрі менше).

VIII. Рефлексія. «Щоденник вражень». «Навіщо мені їсти?»

  • Запропонуйте учням висловити свої думки у письмовій формі про важливість харчування у житті дитини («Щоденник вражень»).

  • Діти можуть писати будь-яким способом (олівцями, фломастерами, кольоровими ручками та ін.), малювати, створювати піктограми до теми. Час на таку письмову рефлексію – 10-15 хв.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
4
міс.
0
6
дн.
0
4
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!