Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця
Інтегрований урок ( математика + трудове навчання)
Тема: Складання і розв`язування прикладів на додавання і віднімання. Задачі на знаходження суми. Вимірювання довжини відрізка. Створення з кольорового паперу орнаментів геометричних форм у квадраті.
Мета: вчити створювати орнаменти з геометричних фігур; повторити і закріпити вміння складати і розв’язувати приклади на додавання і віднімання; поглиблювати вміння розв’язувати задачі на знаходження суми, вимірювати довжину відрізків та будувати відрізки заданої довжини; розвивати увагу, мислення; сприяти розвитку можливостей і здібностей кожної особистості; виховувати дисциплінованість і організованість, інтерес до навчання, естетичний смак, шанобливе ставлення до праці.
Обладнання: квітка-семицвітка, презентація, шаблони квадратів та геометричних фігур.
Хід уроку:
I. Створення психологічного настрою класу. Мотивація навчальної діяльності
– Прислухайтеся до порад у вірші. Вони стануть у нагоді нам на сьогоднішньому уроці:
Всі сідайте тихо, діти.
Домовляймось – не шуміти,
Руку гарно піднімати,
Чітко, влад відповідати,
На уроці не дрімати,
А знання мерщій хапати.
Щоб не було нам мороки,
Всі готові до уроку?
Тож гаразд, часу не гаєм
І в дорогу вирушаєм.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку
Сьогодні вранці я отримала незвичайного листа. Давайте прочитаємо його (слайд 1)
Звертаюсь до всіх, хто знає математику і вміє щось створювати своїми руками.!Допоможіть! Злий Чарівник зачарував нашу країну Математику і її мешканців. Допоможіть врятувати їх. Для цього виконайте мої завдання, які написані на квітці-семицвітці. Якщо виконаєте їх правильно, прочитаєте девіз її мешканців. Добрий чарівник
Бачите яке лихо сталося. Що ж нам робити?
Треба допомогти.
Виконаємо всі завдання чарівника та розчаклуємо країну Математику.
Як ви думаєте. Хто живе у країні Математики? ( слайд 2)
Отож, сьогодні ми з вами закріпимо вміння складати приклади на додавання й віднімання; будемо розв’язувати задачі; вимірювати та креслити відрізки, а також навчимося створювати з кольорового паперу орнаменти геометричних форм у квадраті ( слайд 3)
ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів
Щоб розчаклувати країну Математики ви повинні відривати по одній пелюстці і виконувати завдання, які розміщені на її зворотній стороні.
Давайте відірвемо 1 пелюстку і прочитаємо завдання ( 1 учень підходить до квітки, відриває пелюстку і читає завдання)
Перше завдання : відповісти на питання математичної розминки.
Математична розминка ( Бліц-опитування)
Назвіть найменше одноцифрове число…
Як називається лінія у якої є початок і кінець…
Збільшити на … означає …
Скільки сторін у п`ятикутника…
Результат дії віднімання називається …
Як називаються числа при додаванні…
Задача складається з …
Молодці! А тепер ми вирушаємо далі.
Подивимось, яке завдання на 2 пелюстці ( Напиши графічний диктант)
Каліграфічна хвилинка ( слайд 4). Написання цифри 5.
Починаємо писати від середини верхньої лінії клітинки, ведемо вниз у напрямку до середини клітинки коротку пряму похилу лінію. Далі, не відриваючи руки, малий правий півовал так. Щоб він не торкався правої сторони і закруглюємо ближче до нижнього лівого куточка. Відриваємо руку і вгорі проводимо дугоподібну лінію праворуч до верхнього правого кутка клітинки.
Подивимось, яке завдання на 2 пелюстці ( Напиши графічний диктант)
Математичний диктант
Намалюйте фігури за зразком на дошці;( слайд 5)
Домалюйте два п’ятикутники, 1 квадрат, 2 трикутники і 1 шестикутник.
Заштрихуйте 2-й восьмикутник; 1-й п’ятикутник; квадрат,трикутник і шестикутник.
А тепер поміняйтесь зошитами і перевірте простим олівцем роботи один одного ( слайд 6 з відповідями)
На партах у вас конверти з геометричними фігурами . Візьміть їх , знайдіть і покажіть п’ятикутник, квадрат, круг. А тепер положіть їх на місце, з ними ми ще зустрінемося в кінці уроку.
ІV.Робота над темою уроку
1.Складання і розв`язування прикладів на додавання і віднімання. Інтерактивна технологія «Карусель» ( слайд 7)
- Давайте відірвемо 3 пелюстку ( Склади і розв’яжи приклади)
Третє завдання Чарівника : скласти і розв`язати приклади на додавання і віднімання (технологія «Карусель»). Діти працюють по рядах. Диференціація: (1 варіант – учні високого та достатнього рівнів)
І варіант ( нерухоме коло) – складають приклади на додавання і віднімання; перевіряють їх розв’язання.
ІІ варіант ( рухоме коло) – розв’язують складені приклади.
( Виховний момент)
- Скажіть, будь ласка, навіщо людині працювати?
- Що є вашею працею? ( Навчання)
- Як потрібно працювати? ( Сумлінно і старанно)
- Як потрібно відноситись до людей праці? ( Шанувати)
- Чому?
- Молодці, ви гарно попрацювали і певно стомилися.
Пропоную відпочити і пограти в гру.
Фізкультхвилинка
Пограємо в гру «Дощик».
Спочатку дощик капає тихенько,
Як наш вказівний пальчик
По долоньці б’є легенько.
Краплинок поки що мало,
Та ось середній пальчик включився вдало.
Безіменний примкнути зумів,
І трохи гучніше дощик зашумів.
Ось мізинчик теж пограти захотів,
Ще сильніше дощик зашумів.
Великий пальчик ми взяли з собою,-
Дощ іде уже стіною.
Сильніше всією долонькою ударяємо,
Від дощу де нам сховатися, ми знаємо.
Вихід є, і нам потрібно дуже постаратися,
Щоб перетворити дощ на бурю овацій.
Гра "День – Ніч"
- Подивимось, яке завдання написане на наступній пелюстці
( Гра «День і ніч») ( слайд 8)
- А тепер ще трохи відпочинемо і пограємо у гру «День – Ніч»
- Ніч! (Закривають очі. ) 3 - 3 + 6
- День! Відповідь: 6.
- Ніч! (Закривають очі. ) 4+0 – 2
- День! Відповідь: 2.
- Ніч! (Закривають очі. ) 5 + 2 + 1
- День! Відповідь: 8.
3. Розв`язування задач на знаходження суми
- Хто прочитає завдання, написане на 4 пелюстці?( Розв’яжи задачу)
1. Робота над задачею
- На галявині росло 5 ромашок та 4 волошки. Скільки всього квіток росло на
галявині?
- Про що йде мова в задачі? ( про квіти)
- Які квіти росли на галявині? ( ромашки і волошки)
- Що запитує задача?
- Яку дію потрібно виконати, щоб дати відповідь на запитання задачі? ( +)
- Який приклад складемо?
2. Запис задачі в зошит
3. Фізкультхвилинка «Гра в сніжки» під музичний супровід ( слайд10)
4. Гра «Жива задача»
(Діти виходять до дошки, в руках тримають таблички з назвами частин задачі. Проводиться гра «Жива задача ». За командою вчителя учні повинні стати по порядку зліва направо і послідовно назвати свою частину задачі.)
учень ( умова): На галявині росло 5 ромашок та 4 волошки.
2 учень ( запитання): . Скільки всього квіток росло на галявині?
3 учень ( розв’язання): 3+2 =5 ( кв.)
4 учень (відповідь): 9 квіток
Вимірювання довжини відрізка. Робота з підручником ( №5, с.83)
Давайте дізнаємось, яке наступне завдання написане на 5 пелюстці
( Виміряй та накресли відрізок)
Виміряйте довжину відрізка на с.83 ( 10 см)
Накресліть відрізок на 3 см коротший даного.
Як дізнатись довжину другого відрізка? ( 10 – 3 = 7 см)
Накресліть відрізок у зошиті
Фізкультхвилинка
Вітерець гойднувся
між зелених віт. (Руки вгору. Похитатися, як деревце)
Колосок прокинувся
І сказав: – Привіт! (Присід. Повільно підвестися навшпиньки).
Жайвір усміхнувся,
Мовив: – Добрий день! (Змахи руками, наче крилами).
Бачу, ти прокинувся
Від моїх пісень.
Створення з кольорового паперу орнаментів геометричних форм у квадраті.
Відірвемо наступну, 7 пелюстку (Створи орнамент з геометричних фігур)
Які геометричні фігури ви знаєте?
Сьогодні ми будемо вчитися створювати орнаменти з різних геометричних фігур (слайд - зразки)
У вас на партах є квадрат та набір геометричних фігур.
З чого почнемо роботу? ( Викладаємо орнамент з геометричних фігур на квадраті з картону)
Що будемо робити далі? ( склеювати деталі)
Яких правил безпечної поведінки треба дотримуватись?
Самостійна практична робота учнів
Самостійна робота ( розв’язування прикладів №3, с.83)
V. Підсумок уроку (Рефлексія)
- Ось і підходить до закінчення наш урок. Ви допомогли виконати всі завдання ( слайд 12), і тепер ми розчаклували країну Математику, тож прочитаймо, який девіз її мешканців: (слайд 13)
У знаннях – сила!
Як ви думаєте, чому так говорять?
Для чого людині знання?
Давайте прочитаємо , які прислів’я про працю склав український народ:
Бджола мала, а й та працює.
Праця чоловіка годує, а лінь марнує.
Які види роботи на уроці вам сподобались?
Дякую вам за гарну роботу( слайд 14)
Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»