Інтегрований урок (математика+трудове навчання

Опис документу:
Вчити створювати орнаменти з геометричних фігур; повторити і закріпити вміння складати і розв’язувати приклади на додавання і віднімання; поглиблювати вміння розв’язувати задачі на знаходження суми, вимірювати довжину відрізків та будувати відрізки заданої довжини; розвивати увагу, мислення; сприяти розвитку можливостей і здібностей кожної особистості; виховувати дисциплінованість і організованість, інтерес до навчання, естетичний смак, шанобливе ставлення до праці.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Інтегрований урок ( математика + трудове навчання)

Тема: Складання і розв`язування прикладів на додавання і віднімання. Задачі на знаходження суми. Вимірювання довжини відрізка. Створення з кольорового паперу орнаментів геометричних форм у квадраті.

Мета: вчити створювати орнаменти з геометричних фігур; повторити і закріпити вміння складати і розв’язувати приклади на додавання і віднімання; поглиблювати вміння розв’язувати задачі на знаходження суми, вимірювати довжину відрізків та будувати відрізки заданої довжини; розвивати увагу, мислення; сприяти розвитку можливостей і здібностей кожної особистості; виховувати дисциплінованість і організованість, інтерес до навчання, естетичний смак, шанобливе ставлення до праці.

Обладнання: квітка-семицвітка, презентація, шаблони квадратів та геометричних фігур.

Хід уроку:

I. Створення психологічного настрою класу. Мотивація навчальної діяльності

Прислухайтеся до порад у вірші. Вони стануть у нагоді нам на сьогоднішньому уроці:

Всі сідайте тихо, діти.

Домовляймось – не шуміти,

Руку гарно піднімати,

Чітко, влад відповідати,

На уроці не дрімати,

А знання мерщій хапати.

Щоб не було нам мороки,

Всі готові до уроку?

Тож гаразд, часу не гаєм

І в дорогу вирушаєм.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку

  • Сьогодні вранці я отримала незвичайного листа. Давайте прочитаємо його (слайд 1)

  • Звертаюсь до всіх, хто знає математику і вміє щось створювати своїми руками.!Допоможіть! Злий Чарівник зачарував нашу країну Математику і її мешканців. Допоможіть врятувати їх. Для цього виконайте мої завдання, які написані на квітці-семицвітці. Якщо виконаєте їх правильно, прочитаєте девіз її мешканців. Добрий чарівник

  • Бачите яке лихо сталося. Що ж нам робити?

  • Треба допомогти.

  • Виконаємо всі завдання чарівника та розчаклуємо країну Математику.

  • Як ви думаєте. Хто живе у країні Математики? ( слайд 2)

  • Отож, сьогодні ми з вами закріпимо вміння складати приклади на додавання й віднімання; будемо розв’язувати задачі; вимірювати та креслити відрізки, а також навчимося створювати з кольорового паперу орнаменти геометричних форм у квадраті ( слайд 3)

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів

  • Щоб розчаклувати країну Математики ви повинні відривати по одній пелюстці і виконувати завдання, які розміщені на її зворотній стороні.

  • Давайте відірвемо 1 пелюстку і прочитаємо завдання ( 1 учень підходить до квітки, відриває пелюстку і читає завдання)

  • Перше завдання : відповісти на питання математичної розминки.

  1. Математична розминка ( Бліц-опитування)

  • Назвіть найменше одноцифрове число…

  • Як називається лінія у якої є початок і кінець…

  • Збільшити на … означає

  • Скільки сторін у п`ятикутника…

  • Результат дії віднімання називається …

  • Як називаються числа при додаванні…

  • Задача складається з …

  • Молодці!  А тепер ми вирушаємо далі.

  • Подивимось, яке завдання на 2 пелюстці ( Напиши графічний диктант)

  1. Каліграфічна хвилинка ( слайд 4). Написання цифри 5.

  • Починаємо писати від середини верхньої лінії клітинки, ведемо вниз у напрямку до середини клітинки коротку пряму похилу лінію. Далі, не відриваючи руки, малий правий півовал так. Щоб він не торкався правої сторони і закруглюємо ближче до нижнього лівого куточка. Відриваємо руку і вгорі проводимо дугоподібну лінію праворуч до верхнього правого кутка клітинки.

  • Подивимось, яке завдання на 2 пелюстці ( Напиши графічний диктант)

  1. Математичний диктант

  • Намалюйте фігури за зразком на дошці;( слайд 5)

  • Домалюйте два п’ятикутники, 1 квадрат, 2 трикутники і 1 шестикутник.

  • Заштрихуйте 2-й восьмикутник; 1-й п’ятикутник; квадрат,трикутник і шестикутник.

  • А тепер поміняйтесь зошитами і перевірте простим олівцем роботи один одного ( слайд 6 з відповідями)

  • На партах у вас конверти з геометричними фігурами . Візьміть їх , знайдіть і покажіть п’ятикутник, квадрат, круг. А тепер положіть їх на місце, з ними ми ще зустрінемося в кінці уроку.

ІVобота над темою уроку

1.Складання і розв`язування прикладів на додавання і віднімання. Інтерактивна технологія «Карусель» ( слайд 7)

- Давайте відірвемо 3 пелюстку ( Склади і розв’яжи приклади)

  • Третє завдання Чарівника : скласти і розв`язати приклади на додавання і віднімання (технологія «Карусель»). Діти працюють по рядах. Диференціація: (1 варіант – учні високого та достатнього рівнів)

І варіант ( нерухоме коло) – складають приклади на додавання і віднімання; перевіряють їх розв’язання.

ІІ варіант ( рухоме коло) – розв’язують складені приклади.

( Виховний момент)

- Скажіть, будь ласка, навіщо людині працювати?

- Що є вашею працею? ( Навчання)

- Як потрібно працювати? ( Сумлінно і старанно)

- Як потрібно відноситись до людей праці? ( Шанувати)

- Чому?

- Молодці, ви гарно попрацювали і певно стомилися.

Пропоную відпочити і пограти в гру.

Фізкультхвилинка

  • Пограємо в гру «Дощик».

  • Спочатку дощик капає тихенько,

  • Як наш вказівний пальчик

  • По долоньці б’є легенько.

  • Краплинок поки що мало,

  • Та ось середній пальчик включився вдало.

  • Безіменний примкнути зумів,

  • І трохи гучніше дощик зашумів.

  • Ось мізинчик теж пограти захотів,

  • Ще сильніше дощик зашумів.

  • Великий пальчик ми взяли з собою,-

  • Дощ іде уже стіною.

  • Сильніше всією долонькою ударяємо,

  • Від дощу де нам сховатися, ми знаємо.

  • Вихід є, і нам потрібно дуже постаратися,

  • Щоб перетворити дощ на бурю овацій.

  1. Гра "День – Ніч"

- Подивимось, яке завдання написане на наступній пелюстці

( Гра «День і ніч») ( слайд 8)

- А тепер ще трохи відпочинемо і пограємо у гру «День – Ніч»

- Ніч! (Закривають очі. ) 3 - 3 + 6
- День! Відповідь: 6.
- Ніч! (Закривають очі. ) 4+0 – 2

- День! Відповідь: 2.

- Ніч! (Закривають очі. ) 5 + 2 + 1

- День! Відповідь: 8.

3. Розв`язування задач на знаходження суми

- Хто прочитає завдання, написане на 4 пелюстці?( Розв’яжи задачу)

1. Робота над задачею

- На галявині росло 5 ромашок та 4 волошки. Скільки всього квіток росло на

галявині?

- Про що йде мова в задачі? ( про квіти)

- Які квіти росли на галявині? ( ромашки і волошки)

- Що запитує задача?

- Яку дію потрібно виконати, щоб дати відповідь на запитання задачі? ( +)

- Який приклад складемо?

2. Запис задачі в зошит

3. Фізкультхвилинка «Гра в сніжки» під музичний супровід ( слайд10)

4. Гра «Жива задача»

(Діти виходять до дошки, в руках тримають таблички з назвами частин задачі. Проводиться гра «Жива задача ». За командою вчителя учні повинні стати по порядку зліва направо і послідовно назвати свою частину задачі.)

  1. учень ( умова): На галявині росло 5 ромашок та 4 волошки.

2 учень ( запитання): . Скільки всього квіток росло на галявині?

3 учень ( розв’язання): 3+2 =5 ( кв.)

4 учень (відповідь): 9 квіток

  1. Вимірювання довжини відрізка. Робота з підручником ( №5, с.83)

  • Давайте дізнаємось, яке наступне завдання написане на 5 пелюстці

  • ( Виміряй та накресли відрізок)

  • Виміряйте довжину відрізка на с.83 ( 10 см)

  • Накресліть відрізок на 3 см коротший даного.

  • Як дізнатись довжину другого відрізка? ( 10 – 3 = 7 см)

  • Накресліть відрізок у зошиті

  1. Фізкультхвилинка

Вітерець гойднувся

між зелених віт. (Руки вгору. Похитатися, як деревце)

Колосок прокинувся

І сказав: – Привіт! (Присід. Повільно підвестися навшпиньки).

Жайвір усміхнувся,

Мовив: – Добрий день! (Змахи руками, наче крилами).

Бачу, ти прокинувся

Від моїх пісень.

  1. Створення з кольорового паперу орнаментів геометричних форм у квадраті.

  • Відірвемо наступну, 7 пелюстку (Створи орнамент з геометричних фігур)

  • Які геометричні фігури ви знаєте?

  • Сьогодні ми будемо вчитися створювати орнаменти з різних геометричних фігур (слайд - зразки)

  • У вас на партах є квадрат та набір геометричних фігур.

  • З чого почнемо роботу? ( Викладаємо орнамент з геометричних фігур на квадраті з картону)

  • Що будемо робити далі? ( склеювати деталі)

  • Яких правил безпечної поведінки треба дотримуватись?

  1. Самостійна практична робота учнів

  2. Самостійна робота ( розв’язування прикладів №3, с.83)

V.  Підсумок уроку (Рефлексія)

- Ось і підходить до закінчення наш урок. Ви допомогли виконати всі завдання ( слайд 12), і тепер ми розчаклували країну Математику, тож прочитаймо, який девіз її мешканців: (слайд 13)

                                               У знаннях – сила!

  • Як ви думаєте, чому так говорять?

  • Для чого людині знання?

  • Давайте прочитаємо , які прислів’я про працю склав український народ:

Бджола мала, а й та працює.

Праця чоловіка годує, а лінь марнує.

  • Які види роботи на уроці вам сподобались?

  • Дякую вам за гарну роботу( слайд 14)

6

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розвиток ключових компетентностей педагога Нової української школи в умовах безперервної освіти»
Вікторія Вікторівна Сидоренко
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.