Інтегрований урок літературного читання та трудового навчання

Опис документу:
Тема інтегрованого уроку "Прийшла зима біловолоса". Його матеріал супроводжується презентацією з метою виховання в учнів позитивних почуттів. Урок наповнений матеріалом, який спрямований на активізацію пізнавальної діяльності, на розвиток критичного мислення, створення ситуації успіху, виховання творчості.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Оберіть документ з архіву для перегляду:
Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Стахорщинська загальноосвітня школа І-ІІ ст.

Новгород-Сіверської районної ради

Чернігівської області

План-конспект інтегрованого уроку літературного читання та трудового навчання

в 3 класі

«Прийшла зима біловолоса»

Матеріал підготувала

Крамарчук В. М.

вчитель початкових класів

Тема. Позакласне читання. Прийшла зима біловолоса. Трудове навчання. Зимовий сувенір.

Мета. Вчити учнів бачити й розуміти прекрасне в природі, поезії; за допомогою художніх засобів поглибити уявлення учнів про найхарактерніші ознаки зими;вчити створювати зимовий сувенір з сухої гілки дерева, крошок пінопласту; розвивати зв’язне мовлення, інтерес до читання; виховувати позитивні почуття, любов до рідної природи, бажання оберігати її.

Тип уроку: інтегрований урок читання і трудового навчання.

Обладнання: слайди презентації до уроку «Прийшла зима біловолоса», запис зимової пісні «Підемо у двір гуляти», малюнки про зиму, пеньок автора, фото-слайди «Зима», декорації: паперова ялинка, сухий пеньок, макет телевізора, сніг з вати та пінопласту.

Хід уроку

І. Організаційний момент. Створення позитивної атмосфери.

(Слайд 1 Звучить аудіозапис завірюхи)

  • Діти, що ви відчуваєте в цю мить?

Похукаймо на ручки,

Потупають хай ніжки.

Потремо носик, щічки.

Хай чують добре вушка,

І бачать оченята,

Бо роботи на уроці - багато- багато.

  • Не забудьмо про блокноти творчості.(Діти будуть занотовувати образні вислови, влучні слова…, які згодяться в кінці уроку для написання рядків вірша)

ІІ. Активізація пізнавальної діяльності.

Слайд 2-3 Загадка

На подвір’ї біло, біло

Ні стежиночки нема

Завихріло - засвистіло

Знов прийшла до нас … (Зима)

Вправа «Магнітик»

- Які малюнки ваших друзів притягує до себе «зима»? (Діти обирають і розташовують навколо слова предметні та сюжетні малюнки. Наприклад: хмара, бо вона-мати сніжинок взимку; снігур, бо…, )

ІІІ. Розчитування хором. Швидкочитання «Зимові слова» Слайд 4.

  1. Хвилинка фантазії у парах (5 слів діти вводять у текст, навіть фантастичного, гумористичного характеру, з дотриманням правил культури усного мовлення).

  • За пеньком сховався звірок, назвою якого доповнимо нашу фантастичну розповідь, що складатиметься зі слів слайда. Однак потрібно привітатися з лісом, як письменник, і висловити своє захоплення його красою.

(1 дитина швидко знаходить м’яку іграшку- зайчика, і діти складають розповідь у парі).

  1. Сідає один із пари на пеньок, зачитує.

ІV. Повідомлення теми уроку.

  • Сьогодні ми поєднаємо два уроки: урок позакласного читання

і трудового навчання. На нас чекає зустріч із прекрасним. Будьте

пильними і спостережливими.

V. Робота над темою уроку.

На урок ми приготували виставку книг. Вони написані різними авторами, але їх пов’язує одна тема. (Огляд)

  1. Читання та обговорення творів. Гра «Телевізор».

  • Про зиму багато написано віршів, картин, музичних творів.Зачаровані зимою, талановиті творці – дарують іншим людям диво, яке треба вміти відчувати і серцем і душею.  

Отож ми зараз поговоримо про красу зими.  Давайте послухаємо деякі поетичні рядки. Зверніть увагу, якими словами можна охарактеризувати зиму.

Читання учнями першої парти (строфами)

Зима

          Білий сніг, білий сніг                        Вітерець – жартівник

          Золота сніжинка,                                Віхолу здіймає,

          На мереживо доріг                             А мороз чарівник

          Падають сніжинки                             Сріблом виграє

          Завірюха – заметіль                           Позаносив білий сніг

          І мороз тріскучий                              У лісах ялинки

          Снігову метуть крутіль                     У казковім наче сні

          На високій кручі.                              Все навколо взимку.

                                                                                      В. Басюк

  • То якою змальована зима в цьому вірші?

Створення словника (казкова,чарівна, снігова,морозна).

  • Який малюнок ви б намалювали до текту?

Читання учнями другої парти.

Дарунки зими

                      Білі, ніжні, мов пір’їнки,

                     Тихо падали сніжинки

                     Білосніжний листопад

                     Вкрив вночі і ліс і сад.

                     Будують зранку малюки

                     В сніжки грають залюбки.

                     Зліплять бабу снігову

                     Величезну мов живу.

                     От так радість дітворі

                     На санчатах мчать з гори!

                     Сніжки, лижі, ковзани –

                     Це даруночки зими!

                                   (Ліна Костенко)

  • За що дітвора любить зиму?

  • А цей вірш нам говорить, яка зима? ( весела, радісна, голосна).

  • Яка тема поезії?

Читання – третьої парти. (вчитель і учень)

В лісі 
Метелиця-хурделиця 
Замела лісок. 
Як біла ковдра, стелиться 
Під соснами сніжок. 
Стрибають прудко білочки 
По соснах угорі. 
Напудрились на гілочках 
Поважні снігурі. 
Зайчата стали білими, — 
Ну зовсім наче сніг! — 
Щоб в лісі не зуміли ми 
Відшукувати їх. 
                           (Наталя Забіла) 

  • Запишіть цікавеньке до блокнота.

  • Що б могли нам сказати тварини з вірша?

  • Виберіть уривки і зачитайте,чим подібні три поезії? (діти почергово зачитують)

  1. Розвиток критичного мислення за твердженням: «Зима-найкраща пора року».

Так - Ні (два учні, ставши спиною до відповідного запису, обґрунтовують свою думку почергово) Слайд 5

  • Що відбувається з лісом напередодні Нового року? ( Відповіді учнів). Так, людство вирубує хвойні ( сосни, ялини) рослини, найбільше перед Новим роком, що призводить до екологічної катастрофи. Тому, що в кожному домі прикрашають ялинку чи сосну. Краще, щоб не нищити природи, придбати можна чіповані хвойні рослини, це спеціальні дерева, які вирощують лісники, для вирубки напередодні Нового року. І дідусь Мороз залишатиме подарунки з радістю. А вам сьогодні зима залишила подарунки на урок за ялинкою. (Діти знаходять шапочки). Ви ж надіньте свої рукавички.

  1. Музична руханка «Підемо у двір гуляти» (з використанням костюмів шапочки + рукавички) Слайд 6

  2. Перегляд фотослайдів краси природи рідного краю. Слайди 7 -9.

Як стало красиво навколо! Природа перетворилася на чудову казку. Всі дерева вкрилися пухнастим снігом.

Тонкі гілочки дерев блищать на сонці й радують око, як ніби вони зроблені з дорогого кришталю. Маленькі витончені ялинки стоять у сріблястім інеєї, красуючись новим гарним вбранням. Великі сосни одягнені в довгі діамантові сукні. Всі дерева виглядають ошатно й тихо, радіють змінам, які з ними відбулися.

Ми з вами залишимо пам'ять про урок, про красу, виготовивши зимову гілочку. Знайдемо гілочки на нашій галявині. Який матеріал можна взяти за сніг?

(Діти серед декорацій знаходять по одній сухій гілці, пінопласт-сніг біля пенька. )

  • Будемо працювати за словесним алгоритмом:

  • Гілку кладемо на дощечку.

  • Серветки – близько себе.

  • Повторимо правила користування клеєм.

  • Приступимо до роботи.

  • Змащуємо клеєм гілочку, притискаємо до неї крошки пінопласту.

  • Не забуваємо. Тільки охайна робота заслуговує на похвалу.

  • Вставляємо в прозору (підготовлену) декоративно обрізану пластмасову пляшку з пластиліновою основою.

  • Прикрашаємо за вашим бажанням (стрічкою, новорічною мережкою…)

  • Ваш сувенір-готовий. Вирішите, кому подаруєте.

  • Завдяки чому ваші роботи такі гарні?

  • Прийшов час побути поетами. Попрацюйте з вашими блокнотами творчості. Складіть у парах поезію з 4 рядків про неповторну зимову красу, за бажанням – про виготовлену гілочку. Запишіть на сніжинку, слухаючи 4 концерт А.Вівальді «Зима» Слайд 10

  1. Читання віршів серед «зимового лісу».

VІ. Підсумок уроку.

  • Ви помітили, поети і ви дібрали свої слова про красу зими.

  • Прикрасимо першими двома сніжинками велику «Гілочку творчості», продовживши речення «Мені урок..», «Я запам’ятав …»

  • Хочу завершити урок словами-закликом І.Франка. Тож складемо разом пазли заклику (діти складають пазли грою «Бульк» - «Шукай краси, добра шукай! Вони є все, вони є всюди».

VІІ. Домашнє завдання.

Завдання до наступного уроку та список літератури, як завжди, ви знайдете в куточку читача.

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися
Опис презентації окремими слайдами:
Інтегрований урок позакласного читання та трудового навчання в 3 класі «Прийшла зима біловолоса»
Слайд № 1

Інтегрований урок позакласного читання та трудового навчання в 3 класі «Прийшла зима біловолоса»

Загадка – мірило розуму На подвір’ї біло, біло Ні стежиночки нема Завихріло - засвистіло Знов прийшла до нас …
Слайд № 2

Загадка – мірило розуму На подвір’ї біло, біло Ні стежиночки нема Завихріло - засвистіло Знов прийшла до нас …

ЗИМА
Слайд № 3

ЗИМА

Читай швидко Зима Віхола Морозець Хурделиця Заметіль Завірюха Льодок Бурулька Новорічень ДЯКУЮ
Слайд № 4

Читай швидко Зима Віхола Морозець Хурделиця Заметіль Завірюха Льодок Бурулька Новорічень ДЯКУЮ

Зима-найкраща пора року! ТАК НІ
Слайд № 5

Зима-найкраща пора року! ТАК НІ

Слайд № 6

Намела (які?) кучугури снігу.
Слайд № 7

Намела (які?) кучугури снігу.

Дерева одягла у (які?) шуби.
Слайд № 8

Дерева одягла у (які?) шуби.

Чаклує (яка?) господиня !
Слайд № 9

Чаклує (яка?) господиня !

Слайд № 10

ДЯКУЮ ЗА РОБОТУ
Слайд № 11

ДЯКУЮ ЗА РОБОТУ

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Малюк у світі економіки та фінансів»
Часнікова Олена Володимирівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.