Інтегроване заняття " Мандрівка трьох поросят"

Опис документу:
Подорож трьох поросят разом з дітьми, де разом виконують певні завдання: відгадують професії в казках, з якого матеріалу побудована домівка, пригадують українські прислівя про хату, знаходять та називають архітектурні споруди рідного міста Білої Церкви, виготовляють цеглини з глини для майбутніх будівель, будують місто та прикрашають його.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Мандрівка трьох поросят

Конспект інтегрованого заняття з пріоритетом розвитку мовлення

Мета: поглиблювати знання дітей про архітектурні традиції; дати поняття про види будівельного матеріалу; навчати дошкільників основним прийомам та способам конструювання; розвивати звיִязне мовлення, дрібну моторику; прищеплювати вміння відображати в грі дії суспільного життя; закріпити види професій; виховувати почуття національної гідності та поваги до людей, які зводять житлові будівлі; формувати активність, творчість, самостійність, креативність, свідоме ставлення до своїх обов'язків.

Демонстраційний матеріал: глина, формочки, конструктор, макет української хати, макет церкви, фонтан.

Попередня робота: розгляд ілюстрацій, екскурсії по місту до старовинних будівель ( Костела Святого Івана Хрестителя), виготовлення з покидькового матеріалу фонтана.

Хід заняття

Ігрова ситуація. Що це за хрюкання? Вихователь пропонує дітям відгадати, хто завітав в гості. (Роздуми дітей). Вибігають поросята.

Вихователь: Діти, як ви думаєте з якої казки вони завітали до нас?

Діти: З казки “Троє поросят”.

Вихователь: А як ви догадалися що поросята з цієї казки?

Діти: Тому, що їх троє.

Вихователь: Так, ви праві. Давайте познайомимося з поросятами. (Діти називають імена).

Діти: Ніф-Ніф, Нуф-Нуф, Наф-Наф.

Вихователь: Діти, поросята принесли нам гру і просять, щоб ми відгадали яка професія сама любима у них.

Дидактична гра: «Професії в казках»

Дітям роздають ілюстрації з героями казок. Ігрове завдання: підібрати професію і аналізувати свій вибір (баба Яга – льотчик, тому що літає на мітлі; бабуся з казки “ Колобок” - пекар, тому що зпекла колобка; Попелюшка - прибиральниця, закрійник, швея, кухар,тому що прибирала, кроїла та шила сукні, готувала їсти; дід з казки “Вершечки та корінці” - землероб, тому що обробляв землю та сіяв пшеницю та ріпу; дід та вовк з казки “Лисиця та вовк” - риболови, тому що ловили рибу; Омелько - дроворуб, тому що їздив в ліс дрова рубати; поросята – будівельники, тому що будували хати).

Вихователь: А що будували поросята?

Діти: Хату.

Вихователь: А з якого будівельного матеріалу? (З соломи, дерева, каміння). А який будинок був найтелішим та найміцнішим? Як ви думаєте і чому? Діти: Кам' яний будинок. Ні сильний вітер, ні хижий вовк не змогли зруйнувати цей будинок. Тому він найміцніший. У будинку був комин, за допомогою якого вони опалювали будинок. Тому найтепліший.

( Вихователь пропонує погратися у гру).

Дидактична гра “ Солом' яне, дерев' яне, кам' яне у будинку”.

Вихователь пропонує витягнути ілюстрацію із зображенням предмета з мішечка та назвати його за ознакою. (Дерев'яна веранда, солом' яний дах, кам' яні сходи, дерев' яні вікна).

Вихователь. (Пропонує дітям розглянути макет або ілюстрацію української хати).

Розповідь вихователя: Віддавна у будівництві широко використовували камінь, зруб (дерево), глину, солому, очерет, лозу. Хати будували прості, прямокутної форми. Українська хата - колиска нашого народу. Давайте згадаємо як український народ поважав свою оселю і говорив про неї.

Діти розповідають прислів'я про хату.

Діти: “В хаті, як у дзеркалі”; “Моя хата небом крита, землею підбита, вітром загороджена”; “Купуй хату криту, а свиту шиту”; “У хаті в неї, як у віночку: хліб випечений, як сонце, сама сидить, як квіточка”; “Дорогая тая хатка, де родила мене матка”; “У веселій хаті - веселі люди”; “Ліпше своя хатка, як чужа палатка”.

Багато теплих добрих слів про хату, садибу сказали наші українські письменники. Так, Олександр Довженко писав про неї: “ Житло просте, як добре слово, й законне, немовби його творила не людська рука, а сама природа”.

Вихователь. Діти, а в яких хатах зараз живете ви? (Відповіді дітей).

Вихователь: Так, сучасні будівлі є одно та багатоповерхові. А будинки які мають дуже багато поверхів називають “хмарочоси”.

зазвичай прямокутної форми, деякі мають арки, деякі колони, деякі мають купола.

Які будівельні матеріали використовують для сучасних будинків? ( Цеглу, бетоні панелі, пінобетон, газобетон, дерево, черепицю, металочерепицю).

Дидактична гра: “Знайди історичні архітектурні споруди Білої Церкви”. (Вихователь розкладає фотографії з архітектурними спорудами Білої Церкви, а діти відшукують та називають їх.)

Вихователь: А яка перша історична споруда була побудована в м. Біла Церква?

Діти: Це Костел Святого Івана Хрестителя.

Вихователь: А де стоїть костел?

Діти: На замковій горі.
Вихователь: Яке історичне значення має ця споруда? Хто знає?

Діти: Колись на цьому місці стояла дерев'яна біла церква. В честь якої назвали наше місто “Біла Церква”.

Вихователь: А зараз ми з вами перевтілимося на гончарів. Гончарі - це люди, які виготовляють цеглу, кахель та глиняний посуд. Я вам пропоную відправитися на цегельний завод, виготовити самостійно цеглинки ( діти разом з вихователем, розмішують глину та заливають у прямокутні форми, ставлять у “піч” ).

Вихователь: Пропоную побудувати сучасний будинок, використовуючи конструктор - лєго. ( Діти будують свої будинки.)

Коструювання з переходом в сюжетно-рольову гру “Поросята у місті”.

Вихователь: Яке чудове місто у нас з вами вийшло. Давайте дамо назву нашому місту. Чим ми можемо прикрасити наше місто? Якими архітектурними спорудами?

Діти: Фонтанами, церквою, залізничним вокзалом.

Вихователь: Молодці діти. Поросята дізналися багато нової інформації про наше місто і прагнуть подорожувати з вами і надалі.

Н.П. Комар,

Вихователь ДНЗ №18,

м. Біла Церква,

Київська обл.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.