Сьогодні о 16:00
Вебінар:
«
Розвиток читання у дошкільному віці. Посібники серії «Розглядай та пізнавай»
»
Взяти участь Всі події

Інтегроване заняття «Хай в серці кожної дитини живе любов до України »

Я і Україна

Для кого: Дошкільнята (5-6 років)

26.01.2021

169

3

0

Опис документу:
Розробка заняття допоможе педагогу поглибити знання дітей про державні символи України та інших країн; сформувати уявлення про Україну як суверенну державу, яка має свої кордони, про українську мову як державну; та закріпити набуті знання про права дитини на прикладі казок.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Інтегроване заняття

«Хай в серці кожної дитини живе любов до України »

Мета: поглибити знання дітей про державні символи України та інших країн; формувати уявлення про Україну як суверенну державу, яка має свої кордони, про українську мову як державну; закріпити набуті знання про права дитини на прикладі казок та вміння аналізувати пригоди казкових героїв, які мають право на життя, житло, турботу, захист від насильства.; виховувати любов та інтерес до рідної держави; патріотичні почуття на основі традицій українського народу; розвивати звукову культуру мовлення, увагу, пам'ять, зв’язне мовлення, логічне мислення, творчу уяву, почуття власної гідності та розуміння прав людини, свідоме ставлення до себе, як до особистості; активізувати знання дітей за темою, знання віршів, прислів’їв про Батьківщину, знання українських казок та пісень, календарних свят України.

Обладнання: політична мапа України, зображення Державного прапора та герба, зображення прапорів та гербів різних країн, картинки з календарними святами, ілюстрації до українських казок.

Хід заняття

Привітання

Здрастуй, рідна Батьківщино,

Сонце й небо, море й річка,

Скелі й гори, ліси й моря,

Поле й рілля, луг і долина.

Добрий ранок, моя Україно!

Розповідь-бесіда про Україну та українську символіку.

Запитання:

- Як називається наша область? В якому місті ми живемо?

- Що таке Батьківщина?

Є багато країн на землі,

В них озера, річки і долини…

Є країни великі й малі,

Та найкраща завжди – Батьківщина.

В. Куріпта

- Хто такий «патріот»? хто такий президент? Яке прізвище президента України? Які символи має президент? Які символи України ви знаєте?

Вірш «Своє любіть»

Знай синочку, доню, знай: Виростайте і живіть

Наша Україна – Для добра і слави,

То чарівний, милий край, Як святиню бережіть

Золота країна. Символи держави.

Рідну землю прабатьки В них історія століть,

Захищали кров’ю, Небо, степ широкий…

Тож любіть її завжди Золотий тризуб любіть.

Вірною любов’ю. Прапор синьо-жовтий.

К. Перелісна

Вірш «Хто я?»

Хто я, що я? – Хочеш знати? І хоч я малий ще нині,

Українка моя мати, Але вірний син Вкраїни

Й батько мій українець зроду, І віддам свої всі сили

І козацького він роду. Україні моїй милій.

Р. Завадович

Загадки про символіку України

Знак держави головний –

Всяк його повинен знати.

Воля,слава,сила в нім –

Т о ж попробуй відгадати. (Герб)

По ньому ми живем із вами –

Це основний закон держави. (Конституція)

Коли звучить він – всі встають,

До серця руку прикладають,

І вголос, й подумки співають,

І Україну прославляють. (Гімн)

Синє небо, жовте жито –

Цю святиню знають діти. (Прапор)

Прислів’я про Батьківщину

Людина без Батьківщини – як соловей без пісні.

Інші країни шануй, а свою не забувай.

Батьківщина – мати, умій за неї постояти.

У рідному краю і сонце ясніше світить.

Без верби і калини нема України.

За рідний край життя віддай.

Кожному мила своя сторона.

Розвивальна вправа «Упізнай герб та прапор»

Діти отримують зображення 6-7 гербів та прапорів різних країн.

Завдання: знайти серед них Державні символи України.

Дидактична гра «Закінчи речення»

Кияни живуть у…

Харків’яни живуть у…

Полтавчани живуть у…

Запоріжці живуть у …

Львів’яни живуть у…

Авдіївці живуть у…

Фізкультхвилинка

Сонечко сяє, сопілочка грає,

Річка тече, човник пливе.

Правим веслом загрібаю,

Лівим веслом загрібаю,

Загрібаю обома.

Подивлюсь не видно хати?

Ой, не видно… Пливемо далі.

А ось і хата!!!

Вправа «Визначте свято за картинками»

Діти за добіркою картинок зі святами впізнають яке свято намальовано на картинці та коротенько розповідають про нього.

Складання чистомовок із словом «козак»

Ак-ак-ак – йшов хоробрий козак.

Ка-ка-ка – шабля зброя козака.

Ка-ка-ка – сміх теж зброя козака.

Ку-ку-ку – дайте коня козаку.

Ів-ів-ів – скаче він до козаків.

Ача-ача-ача – доля козача.

Ами-ами-ами – горджуся козаками.

Гоп-гоп, гопачок - затанцює козачок!

Ки-ки-ки – з ним танюють козаки!

Л. Нагорна

Музична гра - руханка (хоровод) «Йшов козак по Україні».

Йшов козак по Україні

Та знайшов собі дівчину.

- За руки її бери,

В коло поскоріш веди.

Черевичок не жалкуй,

З нею ти танцюй, танцюй!

Л. Нагорна

Гра «Чи знаєш ти українські казки?» Права казкових героїв

Вихователь читає уривки з українських казок, а діти відгадують назву казки та знаходять ілюстрацію до неї, розповідають, які права та обов’язки порушені у казці:

« Був собі дід Андрушка, а в нього – баба Марушка, а в баби – дочечка Мінка, а в дочки – собачка Фінка, а в собачки – киця Варварка, а в киці – вихованка – мишка Сіроманка…» (Ріпка) – право на сім’ю, право на володіння та користування землею.

«Якось Дід старий по дрова в ліс ходив, та й у лісі рукавичку загубив. Бігла лісочком тим Мишка маленька, бачить: лежить рукавичка старенька. А вже настала холодна зима, а в Мишки ні хатки, ні нірки нема…» (Рукавичка) – право на житло.

«От замісив півник тісто, приніс дрова та й розпалив у печі. А як у печі нагріло, посадив пиріжки…» (Колосок) – право на працю, обов’язок дітей допомагати дорослим.

«Тільки-но дід вийшов, коли вже ведмідь цілий вулик меду приніс. Дід узяв мед, та тільки ліг аж у двері знов – дер-дер! – повен двір овець вовк понаганяв. А незабаром лисичка принесла курей, гусей, всякої птиці…» (Солом’яний бичок) – право на свободу.

«Пас-пас хлопець її аж до вечора та й став гнати додому. Тільки до воріт став доганяти, а дід став на воротах у червоних чоботях та й питає…» (Коза-Дереза) – право на родинну оселю.

«Другого дня знов пішли дід і баба по гриби. Приходять додому, аж у них і варенички зварені, і починочок стоїть на віконці. Вони знову до сусідів.» (Кривенька качечка) – право на особисте життя.

«Виріс цей хлопчик з малої деревини. У печі зміячку спік. Сам на дерево утік. Його гусенятко врятувало, на крилечка свої взяло. Принесло до тата й мами частувати пирогами…» (Івасик-Телесик) – право на життя та на сім’ю.

«Мій котику, мій братику, несе мене лиса за далекі ліса, за крутії гори… По каменю-мосту…» (Котик і півник) – право на життя та свободу, обов’язок дітей – слухатися старших.

«Народився з горошини. Виріс дужий молодець. Не боявся злого змія. Кожен цього хлопця знає, бо він зло перемагає…» (Котигорошко) – право на життя разом зі своїми батьками, захист слабшого.

Музична гра «Голос країни»

Діти діляться на команди, вихователь пропанує пригадати українські пісні. Виграє та команда, яка переспіває іншу.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.