Інтегроване заняття для дітей молодшого дошкільного віку з теми: «Мово моя материнська»

Опис документу:
Усе на землі починається з любові... З любові народжується слово... Це ті слова, які над колискою промовляє мама. Саме мова для малюків і починається з чарівної казки, з маминої колискової, бо матусині казки- найдобріші, а колискові - найщиріші. На занятті діти з захопленням поринули в світ мудрості і тепла, відчули ніжність колискової пісні та чарівність казки.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Мета: формувати уявлення дітей про традиційне житло українців, про сімю. Закріпити знання дітей про казочку, мамину колискову. Розвивати:мовлення дітей, увагу, музичні здібності. Виховувати гостинність, почуття любові та поваги до рідних.

Обладнання: інтер’єр української хати, колиска, музичні композиції, атрибути до казки, іграшки.

Попередня робота: вивчення колискової «Котику сіренький», читання українських народних казок, вивчення українського таночку.

Хід заняття

Діти під музику заходять до прикрашеної зали в українському стилі.

Вихователь: Любі діти, сьогодні ми з вами вирушимо в далеке минуле, до українського села, в гості до тітки Ярини, яка знає багато чарівних казок і ніжних колискових. А їхати будемо на потязі.

  • Де наш потяг? Ось він.( вихователь звертає увагу дітей на аплікаційний потяг) Сідаємо у вагончики й вирушаємо в гості.

Музична гра «Подорож на потязі»

Потяг весело рушає,

Всіх маляток покатає

Чух – чух – чух,

Чух – чух – чух.

А колеса стукотять,

А малята не мовчать

Тук – тук - тук,

Тук – тук - тук.

Потяг весело рушає,

Всіх маляток покатає

Чух – чух – чух,

Чух – чух – чух.

Вихователь: Ось ми і приїхали в гості до тітки Ярини. Нині ми всі живемо в сучасних будинках та квартирах. А от раніше, в давнину, житлом українців була хата. Українська хата невеличка, але затишна і гостинна. Живе в цій хаті гарна господарка тітка Ярина.

Т. Ярина: Доброго дня, дорогі гості!

Діти: Доброго дня!

Тітка Ярина запрошує малят до хати.

Вихователь: Ми приїхали до вас у гості, шановна, за чарівною казкою та ніжною колисковою.

Т. Ярина: Всі маленькі діти полюбляють казки. А які ви знаєте казки?(відповіді дітей). А хто розповідає казки? А коли розповідають казки?(ввечері). Коли на небі спалахує перша зірочка, мама чи бабуся сідає біля вашого ліжечка і розповідає казку.

Зараз ми з вами за допомогою чарівної музики опинимося у казці (звучить музика, чути крик півника, курочки, курчати) Діти, чий крик ви чули?(відповіді дітей) Півник, курочка та курча – це одна сім’я. У кожного з вас є сім'я.(діти називають склад сім'ї)

Вихователь:Сім’я – це ті рідні та найближчі люди, які живуть поряд і піклуються одне про одного. Кожному в рідній сім’ї жити затишно і щасливо, бо тут тебе люблять, дбають про тебе, хочуть зробити щось приємне. Тож пропоную пограти пальчиками і пригадати членів своє родини.

Пальчикова гра «Моя сім’я»

Цей пальчик – мій дідусь,

Цей пальчик – бабуся,

Цей пальчик – татусь,

Цей пальчик – матуся,

А цей пальчик – я

От і вся моя сім’я!

Т. Ярина: У сім’ї всі піклуються про вас. Саме зараз я розповім вам казочку про сім'ю курчати.

Ця казочка про маленьке курча. Слухайте. (казка на фланелеграфі)

Жило на світі курча. Було воно крихітне, ось таке! Але воно думало, що воно велике, і коли гуляло на подвір’ї, то величалося і задирало голову– ось так!

Була у нього мама курочка. І була вона ось така. Вона дуже любила своє курчатко і годувала його черв’яками А черв’яки були ось такі.

Якось налетів на курочку злий кіт. Ось такий! І погнав її до самого озера. Залишилося курча біля паркану однісіньке. Раптом воно бачить як на паркан злетів півень. Озирнувся півень на всі боки та як закричить на все горло: «Ку – ку – рі – ку!» Я ледве не молодець! Я ледве не молодець!

Курчаті це сподобалося. Воно теж заверещало: «Пі – пі – пі!» Я теж молодець! Я теж молодець! І хотіло злетіти на паркан, але спіткнулося і впало прямо в калюжу. А в калюжі жила жабка. Була вона ось така. Побачила вона курча і сказала: «Ква – ква – ква! Далеко тобі до півника!» Тут прийшла мама курочка. Втішила малого і приголубила. Злетів з паркану тато півник і сказав: «Виростеш сину і будеш такий як я!» Ось і казочці кінець, а хто слухав – молодець!

Вихователь:Ця захоплююча оповідь нам дає життєвий урок – всьому свій час. Маленькому не під силу те, що може зробити дорослий. А головне – рідні ніколи не залишать у біді, допоможуть і втішать.

Чути плач дитини

Т. Ярина: Моя дитинка прокинулася.(підходить до колиски і колисає дитя)

Вихователь:Мамині слова лагідні й ніжні, і пісеньку, що вона співає своїй дитині так само спокійна та лагідна. Ця пісня називається колискова. Давайте візьмемо свої іграшки та й заколишемо їх, співаючи (беруть іграшки і співають колискову «Котику сіренький»)

Т. Ярина: Дякую малята, що допомогли мені заколисати дитя. Як приїдете додому, ввечері попросіть матусю розповісти вам казочку. А зараз вийдемо на подвір’я та притупнемо чобітками.

Буде весело малята!(український

таночок)

Вихователь:Дякуємо за гостинність! За чарівну казку, за ніжну колискову, за веселий таночок. (Дякують і прощаються. Сідають у вагончики і вирушають додому)

Вихователь:Ось і побували ми в селі в тітки Ярини. Чи сподобалася вам наша подорож? А що ми робили в гостях у тітки Ярини?(відповіді дітей)

Вихователь:А зараз я пропоную намалювати мамину колискову «Котику сіренький».

У кожного з вас на папері намальований силует якогось предмета з пісні.(вихователь по черзі запитує у малят, що ж зображено у кожного на папері)

Діти малюють манкою (діти обводять намальований силует клеєм і посипають манкою)

Вихователь:Ось який гарний малюнок. (вихователь викладає дитячі роботи на фліпчарті). Кожен із вас малював якийсь предмет з пісні, а коли ми з'єднали всі роботи, вийшов один гарний малюнок до пісні. Коли на небі зійшли зорі, з'явився місяць,заглянула у віконечка ніченька:матуся заколисала під колискову пісню своє дитя і попросила котика не будити малятко, а оберігати його сон.

Вихователь: Діти, мамина колискова, чарівна казка супроводжують нас все життя, зачаровуючи красою народного слова, сповненого мудрості й тепла. Слухаючи мамину колискову, чарівну казочку всім серцем відчуваєте як мама любить вас. Колискова - це оберіг від лиха,що огортає ніжністю і любов’ю.

Комунальний заклад

«Бердянська загальноосвітня санаторна школа – інтернат I III ступенів» Запорізької обласної ради

Інтегроване заняття з пріоритетом мовленнєвого розвитку

для дітей молодшого дошкільного віку

з теми: «Мово моя материнська»

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»