Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Особливості використання арттерапевтичних технік у роботі з дошкільниками
»

Інформаційна картка "Планета Уран"

Астрономія

03.09.2019

Інформаційна картка "Планета Уран" містить основну інформацію про планету у вигляді тез. Її зручно розмістити на стенді у кабінеті фізики та використати як роздатковий матеріал при вивченні теми "Планети Сонячної системи".

Планета Уран

Сьома від Сонця планета Сонячної системи Уран була відкрита у 1781 році англійським астрономом Уільямом Гершелем. Це перша планета відкрита людиною за допомогою телескопа. Коли Гершель виявив у зоряному небі невідомий доти об'єкт він спочатку подумав, що це комета.

Нову планету сер Вільям Гершель назвав на честь короля Георга третього — Georgium Sidus, що перекладається як «Зірка Георга». Сучасна назва була запропонована німецьким астроном Йоганном Боде і широкого вжитку вона набула лише з 1850 року. Назва «Уран» походить від імені давньогрецького бога, який уособлює небо та є дідом Зевса.

У Китаї, Японії, та Кореї назва планети Уран перекладається як «король зоряного неба».

День на Урані триває 17 земних годин, а рік 84 земних роки.

Ця планета, перевищує масу Землі у 14 разів, вона є найбільш легкою з усієї зовнішньої групи.

Уран чудовий тим, що здійснює своє обертання "на боці", оскільки нахил осі обертання планети біля 98 градусів.

Планета має дуже холодне ядро, випромінюючи велику кількість тепла в космос. Основну частину атмосфери Урану складають водень і гелій.

Окрім водню і гелію, на планеті Уран виявлені сліди метану та інших вуглеводнів, а також хмари з льоду, твердого аміаку і водню.

Ця атмосфера є найхолоднішою планетарною атмосферою Сонячної системи з мінімальною температурою в − 224°C.

Уран має 27 супутників. Всі супутники планети Уран заморожені світи з всіяними кратерами пейзажами. Більшість з них це глиба з гірських порід та льоду.

Багато з них названі на честь героїнь драм Шекспіра. Зокрема є Дездемона, Корделія, Офелія, Розалінда, та Джульєтта. Є навіть супутник який зветься Купідон.

Уран має кільця, але не такі помітні і яскраво виражені, як у Сатурна. Уран має 13 кілець і згідно досліджень, вони з'явились вже після формування планети. Вчені вважають, що кільця є залишком, розірваного силами тяжіння або зруйнованого метеоритом, супутника. Зовнішнє кільце синього кольору, наступне червоне, а всі інші сірого. Два зовнішніх кільця виявили лише в 2003 та 2005 роках завдяки знімкам отриманих з телескопа Габбл.

Найцікавішим супутником Урана є Міранда. Вона має крижані каньйони, тераси та інші дивні виглядають ділянки поверхні.

При хороших погодних умовах Уран можна побачити неозброєним оком.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.