Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Особливості використання арттерапевтичних технік у роботі з дошкільниками
»

Інформаційна картка "Астероїди" до уроку "Малі тіла Сонячної системи"

Астрономія

Для кого: 11 Клас

03.09.2019

Астероїди або малі планети здебільшого обертаються між орбітами Марса і Юпітера і невидимі неозброєним оком. Інформація про ці небесні тіла подана у вигляді тез. На уроці її зручно використати як роздатковий матеріал.

Астероїди

Астероїди або малі планети, здебільшого обертаються між орбітами Марса і Юпітера й невидимі неозброєним оком.

Першу малу планету відкрито в 1801 р., і за традицією її назвали одним з імен греко-римської міфології — Церера. Незабаром було знайдено й інші малі планети, названі Палладою, Вестою і Юноною. Застосовуючи фотографію, почали відкривати дедалі слабші астероїди. У наш час відомо понад 3000 астероїдів.

Протягом мільярдів років астероїди час від часу стикаються один з одним. Більшість астероїдів має не кулясту, а неправильну форму. Сумарна маса астероїдів оцінюється лише як 0,1 маси Землі.

Найяскравіший астероїд — Веста не буває яскравішим від 6-ї зоряної величини. Найбільший астероїд — Церера. Його діаметр близько 800 км, і за орбітою Марса навіть у найсильніші телескопи на такому малому диску нічого не можна побачити. Діаметр найменших відомих астероїдів становить лише близько кілометра . Звичайно, астероїди не мають атмосфери. На небі малі планети схожі на зорі, тому їх назвали астероїдами, що в перекладі з давньогрецької означає «зореподібні». Як і для планет, для них характерне петлеподібне переміщення на фоні зоряного неба.

Орбіти деяких астероїдів мають незвичайно великі ексцентриситети. Внаслідок цього в перигелії астероїди підходять до Сонця ближче, ніж Марс і Земля, а Ікар — ближче, ніж Меркурій. У 1968 р. Ікар наблизився до Землі на відстань менш як 10 млн. кілометрів, але його зовсім незначне притягання ніяк не вплинуло на Землю. Часом близько підходять до Землі Гермес, Ерот та інші малі планети.

2018 року група астрономів виявила астероїд 2018 VG18, який вони згодом назвали «Farout» — найвіддаленіший об'єкт Сонячної системи (120 астрономічних одиниць від Сонця)

Нові астероїди відкривають щороку. Першовідкривач має переважне право вибрати назву відкритої ним планети. У наш час найчастіше астероїдам присвоюють імена відомих учених, героїв, діячів науки і мистецтва.

Деякі малі планети названо іменами співробітників Головної астрономічної обсерваторії НАН України:

№2724 «Орлов»,

№2728 «Яцків»,

№3965 «Конопльова»,

№3966 «Шульназарія» (на честь Л.М. Шульмана і Г.К. Назарчук),

№7628 «Євгенифедоров» (на честь Є.П.Федорова), №14346 «Жиляєв».

Ім'я вченого носить астероїд 2809 Вернадський.

На честь Чижевського названо астероїд 3113 Чижевський (астероїд головного поясу, відкритий 1 вересня 1978 року).

Для привернення уваги до астероїдної загрози Генеральна Асамблея ООН визначила 30 червня кожного року як Всесвітній день астероїда

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.