: Індуїзм та буддизм – релігії індійського регіону.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок 11 клас

Тема уроку: Індуїзм та буддизм – релігії індійського регіону.


Мета: ознайомити учнів із найдавнішими культами та культурою Давньої Індії; дати уявлення про особливості суспільного ладу Індії; показати внесок староіндійської культури в розвиток світової науки і культури; удосконалювати навички роботи з історичною картою та підручником; засвоїти поняття: «Брахма», «Вішну», «Крішна брахманізм», «Будда», «буддизм», «веди», «Рігведа», «індуїзм», «ступа»; виховувати пошану до історії та культури країн світу.

Тип уроку: комбінований


Хід уроку: .

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань

  • Фронтальне опитування

1. Чим відрізняються природні умови долин річок Інд і Ганг?

2. Коли існувала Індська цивілізація? Назвіть свідчення її високого рівня розвитку.

3. Хто такі арії? Як вони потрапили до Індії?

4. Як відбулося заселення долини Гангу?

  • Підсумкове слово учителя.

Завершуючи опитування, вчитель зазначає, що з приходом аріїв починається ведійський період історії Індії. Назва періоду походить від священних індійських текстів — Вед, які є головним джерелом наших знань цієї епохи. У текстах Вед зібрані численні гімни богам і заклинання, які дозволяють нам скласти уявлення про релігію, обряди, суспільне життя, побут і культуру Індії.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

  • Робота за підручником

Прочитати текст параграфа і скласти план розділу параграфа. Оскільки це новий вид роботи для шестикласників, доцільно виконати його під керівництвом вчителя в ході коментованого читання.

  • План (зразок)

1. Веди — «Книги Знань», які зберігалися в пам’яті народу.

2. Індуїзм — релігія Індії.

3. Священні книги індуїзму.

4. Трійця богів індуїзму.

  • Опорний конспект

Релігійні вірування Давньої Індії

Найдавніша релігія — ведизм

Священні книги — «Веди» (у перекладі з мови аріїв «веди» — знання)

Найдавніша з «Вед» — «Рігведа» (Х ст. до н. е.)

Об’єкти поклоніння — деви

Основні деви: — Індра (цар богів, влаштовувач миру, володар блискавок); Агні

(бог вогню); Яма (бог смерті)

Пізніше вірування — брахманізм.

Поклоніння трьом головним богам:

Брахма

— бог-творець; зображувався чотириликим і чотирируким

Вішну

– бог-охоронець, на землі перевтілювався у Крішну

Шива

– бог-руйнівник

Священні книги — «Брахмани».

Варни і касти

Прочитати в підручнику визначення понять «варни» і «касти». Розглянути схему.

  • Коментуючи схему, слід звернути увагу на те, що розподіл на варни був віддзеркаленням не тільки суспільного, але й релігійного життя Давньої Індії. Уявлення про варни було тісно пов’язане з вірою у перевтілення: душа людини після її смерті переселяються в тіло іншої істоти. «Успіх» переселення душі й майбутнього втілення залежав від поведінки людини за життя.

Буддизм

  • Розповідь вчителя супроводжується роботою з ілюстраціями.

Опорний конспект

Буддизм — релігія, названа на честь її творця — Будди.

Справжнє ім’я засновника релігії — Сідхартха Гаутама, або Шак’ямуні, який був принцем племені шак’їв.

Головні принципи буддизму

 

4 благородні істини

 

– існування страждання

– його причини

– стан звільнення

– шлях до нього

Шлях до мети — досягнення прояснення (нірвана).

Найважливіші правила поведінки

не вбивати нічого живого

не красти

не брехати

не вживати їжу надмірно

любити весь навколишній світ

вживати тільки рослинну їжу

Культура Давньої Індії

  • Самостійна робота за завданням

Прочитати текст параграфа і дати відповідь на питання: які галузі культури були найбільш розвинені у Давній Індії?

Опорний конспект

Найважливіші досягнення давньоіндійської культури

Література

«Рігведи»

найдавніша збірка ведичних гімнів й заклинань

«Рамаяна»

поетичне оповідання про пригоди принца Рами, що боровся за порятунок своєї дружини

«Махабхарата»

поема про боротьбу між родами Пандавів і Кауравів

 ІV. Закріплення нових знань

Вчитель перевіряє виконання попереднього завдання. Відповідь на питання може бути записана у зошит.

V. Підсумки уроку

Заключне слово вчителя

1. Релігійне та культурне життя Індії відрізнялося багатством і своєрідністю.

2. Релігією аріїв був індуїзм; священними книгами були «Махабхарата», «Рамаяна» та «Бхагавадгита».

3. У III ст. до н. е. державною релігією Індії був проголошений буддизм.

4. Найважливішою традицією Індії, яка вплинула на суспільне, релігійне і культурне життя, був розподіл на варни і касти.

5. Найбільше розвинулися в Давній Індії література, архітектура, математика, астрономія.

VІ. Домашнє завдання

Опрацювати текст параграфа; письмово відповісти на питання, чому тільки в Давній Індії виникли варни і касти. Скласти кросворд на 20 слів за темою.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з МАТЕМАТИКИ залишилося:
0
3
міс.
2
4
дн.
2
0
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!