і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
! В а ж л и в о
Предмети »

Іменники загальні і власні

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

ТЕМА. Іменники загальні й власні. Велика буква і лапки у власних назвах

МЕТА: поглибити знання учнів про іменник як частину мови,про вживання великої літери та лапок у власних назвах, удосконалювати відповідні орфографічні вміння й навички; розвивати культуру усного і писемного мовлення, логічне мислення, пам'ять; виховувати відповідальне ставлення до вивчення української мови

ТИП УРОКУ: урок формування практичних умінь

ХІД УРОКУ:

І.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ІІ.АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1.Лінгвістична гра «Естафета»

Кожна команда одержує завдання записати на дошці у колонки слова. Учень, який написав слово, передає крейду іншому члену команди. Переможе та команда, яка швидше впорається із завданням і не допустить жодної помилки. Записати слова, що позначають:

  1. 2

Назви фруктових дерев Назви птахів

--Узагальнюючі запитання до класу:

1)На які питання відповідають записані слова?

2)До якої частини мови вони належать?

3)Яка частина мови називається іменником?

2.Розподільний диктант

Записати у 2 колонки іменники: назви істот та неістот

Земля, мураха, пісня, соловей, життя, футболіст, натхнення, бактерія, дівчатко,русалка

--Пояснити,за якими ознаками ви розподілили іменники у 2 колонки

ІІІ.ПОВІДОМЛЕННЯТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ

ІV.ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1.Слово вчителя

2.Робота з підручником.

Вивчення орфограми «Велика буква і лапки у власних назвах»- с.96

Впр. 224- списати слова, підкреслити орфограму

3.Словниковий диктант з коментуванням

Тарас Григорович Шевченко, річка Либідь, Дніпро, оповідання «Лось»,Чорне море, Сатурн, сузір’я Великої Ведмедиці, журнал «Соняшник», Різдво, Будинок культури, Новий рік, назва нашого села; прізвище та імя письменника, якого вивчаємо на уроці укр.. літератури; твір, який вивчаємо

4.Творча робота

Доберіть власні іменники до запропонованих загальних. Складіть 2 речення. Поясніть правопис власних назв

Письменник…,поет…, артист…, місто…, художній твір…, річка…, країна…, цукерка…

5.Лінгвістична задача

Складіть пари речень так, щоб в одному вживалась власна назва, а в іншому—загальна. Поясніть уживання великої та малої літер

Роман—роман Кривий Ріг—кривий ріг дружба—«Дружба»

6.Лінгвістична гра

Ставши в коло,називати по черзі слова- власні назви, причому наступне слово має починатися на ту літеру,на яку закінчується попереднє. Хто не може назвати,вибуває з гри

Київ

V.Підбиття підсумків уроку

Рефлексія

Закінчіть речення:

--Мені подобається тема, що вивчається тим, …

--Я добре розібрався в…

--У мене виникають труднощі…

V.ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Вивчити правила с.96; вправа 225 (письмово)

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Урок формування практичних умінь

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Професійний розвиток педагогічних працівників. Як навчати дорослих ефективно? »
Просіна Ольга Володимирівна
36 годин
590 грн
295 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти