і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень».
Щотижня отримуйте приємні подарунки.
Взяти участь

Іменники, що означають опредмечені дії. Навчальний діалог.

Передплата на журнал
Бібліотека
матеріалів

Конспект уроку з української мови

3 клас

Тема: Іменники, що означають опредмечені дії. Навчальний діалог.

(с.125-125, впр.298-303)

Мета: сформувати поняття предметності на прикладі іменників, що означають опредмечені дії; закріплювати навички творення іменників від дієслів за зразком, розрізнювати частини мови; розвивати вміння користуватися іменниками у власному мовленні;виховувати почуття відповідальності за свої дії та вчинки, любов до природи, рідного краю.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань

Обладнання: картки настрою (смайли),опорна схема «Іменник», м’яч, музичний супровід.

Очікування:

  • навчити утворювати іменники від дієслів, і навпаки;

  • поліпшити настрій в учнів на уроці.

Хід уроку

І.Організаційний момент

- Діти, з яким настроєм ми прийшли на урок? ( показують картки- смайли).

А щоб був гарний настрій, треба потрудитися. Побажаємо один одному успіхів!

( беруться за руки, говорячи: « Успіхів тобі!»)

ІІ. Повторення вивченого матеріалу

- Згадайте, які частини мови ви вже вивчили? Кому важко згадати, зверніться до підказки, але ці слова зашифровані.

н и к н е м і

п р и н и к т е м к

в о с л о є д і

- Яку частину мови ми вивчаємо зараз?

- Що означає іменник? (назву предмета) (картка ПРЕДМЕТ, ІСТОТА)

- На які питання відповідають істоти? Наприклад.(картка ХТО)

- На які питання відповідають неістоти? Наприклад. (картка ЩО)

- Що таке власні назви? (картка АНДРІЙ, КИЇВ)

- Що таке загальні назви? (картка ХЛОПЧИК, МІСТО)

- Чим виступає в реченні? (картка ПІДМЕТ)

- Яка частина мови називається іменником? (картка ІМЕННИК)

- Від якої частини мови ми утворювали іменники на попередньому уроці?

IIІ. Актуалізація опорних знань

  1. Каліграфічна хвилинка.

  • Відкриємо зошити і почнемо свій шлях до знань з каліграфічної хвилинки.

Са ад ре адреса

Раніше я не знав бабусиної адреси

- До якої групи відноситься це слово? (до словникових слів)

Зверніть увагу на ненаголошені [е], [и].

  1. Проблемна ситуація

-Як, на вашу думку, чи можна з цього слова утворити дієслово, щоб відбувалася дія?

Знайдіть це дієслово, яке заховалось у ряді букв.

К М Р Я Т Р И Ь Р В Ю Ч А К А Д Р Е С У В А Т И Б О Ф В О Ж И Т И С

IV. Повідомлення теми уроку.

  • Сьогодні ми будемо з вами вчитися утворювати від дієслів іменники і навпаки; будемо вчитися розрізняти частини мови.

V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

1. Творення іменників від дієслів (вправа 299, с. 125) (Самостійне виконання вправи)

— Утворіть спільнокореневі іменники від поданих дієслів за зразком. Але це завдання я пропоную вам виконати з другого стовпчика. (усно)

Мурує – муляр, читає – читач, тче – ткач, бігає – бігу, плаває – плавець, співає – співак.

-А тепер слова першого стовпчика ви запишите у зошитки самостійно.

Читає – читання, пише – письмо, сміється – сміх, полює – полювання, малює – малювання, літає – літак.

— З однією парою слів другого стовпчика складіть речення.

Муляр мурує стіну. Плавець плаває у басейні. Співак співає на сцені.

— Підкресліть підмет і присудок.

3. Орфоепічна хвилинка

— Порівняйте вимову і написання слів сміється, тче.

Фізкультхвилинка

V. Узагальнення й систематизація отриманих знань

1. Коментоване письмо (вправа 300, с. 125)(Робота біля дошки)

— Прочитайте вірш.

— Про що розповідає автор?

— Випишіть іменники із залежними від них прикметниками.

— Поставте питання від іменника до прикметника.

(Зима (яка?) весела; зірками (якими?) срібними; димками (якими?) синіми)

2. Розвиток зв’язного мовлення (вправа 301, с. 126)(Робота біля дошки)

— Розгляньте малюнки.

— Які дії виконують діти?

— Запишіть назви дій іменниками.

Катається — катання, бігає — біг, грає — гра, спускається — спускання.

— З утвореними дієсловами складіть речення про зимові розваги дітей. (усно)

3.Робота за вправою 302 (с. 127)

(ччитає вчитель під музичний супровід)

— Послухайте опис степу.

— Які загальні назви в ньому вжито?

(Степ, вітер, траву, небо, зірками, блакиті, далечінь, лози)

— Запишіть третє речення. Підкресліть підмет і присудок.

— Усно встановіть зв’язок слів у реченні.

Вітер (що робить?) хвилює;

хвилює (що?) траву;

хвилює (як?) злегка;

вітер (який?) передранішній.

-Знайдіть у вправі речення, яке відповідає даній схемі.

________ … … ______

Чорніють здалеку високі лози.

-Запишіть це речення.

4. «До твого словничка» (с. 127)

— Прочитайте слова, дотримуючись правильної вимови.

5. Хвилинка спілкування

-Я вважаю, що слова читання, письмо, малювання є дієсловами. Чи згодні ви зі мною? Поясніть.

VI. Підсумок уроку.

  • Чого ви навчились на уроці?

Чи навчилися ми з вами утворювати від дієслів іменники? Зараз це і перевіримо! Пограємо у «Словниковий футбол»

Від поданих слів утворіть іменники.

Радісний — ...

зимовий — ...

чудовий — ...

дзвінкий — ...

жити - …

дружити - …

допомагати - …

жартувати - …

VIІ. Рефлексія

  • Чи сподобався вам урок? Підніміть свої смайли.

  • А чи задоволена я , відгадайте по цій таблиці. Читаємо,починаючи з останнього стовпчика вгору.

!

И

Д

В

Д

І

І

М

І

А

А

Н

Ц

Я

В

Н

З

Д

Д

Д

И

Е

Е

О

О

І

М

Л

Ж

Г

Л

В

И

О

У

О

О

О

Ш

В

Д

Ь

М

П

А

О

Я

С

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

  • Додано
    27.02.2018
  • Розділ
    Українська мова
  • Клас
    3 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    92
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер материала
    IN060975
Збірник методичних матеріалів проекту «Всеосвіта» I видання

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

Збірник методичних матеріалів проекту «Всеосвіта» I видання