Іменники-синоніми, іменники-антоніми. Багатозначні іменники. Пряме і переносне значення іменників.

Опис документу:
: Іменники-синоніми, іменники-антоніми. Багатозначні іменники. Пряме і переносне значення іменників. Мета: закріпити у дітей знання про граматичні категорії іменника за допомогою фреймових структур; вчити добирати іменники-синоніми й антоніми, визначати пряме й переносне значення іменників; розвивати пам'ять, мовлення, мислення, увагу школярів, вміння працювати в групах; виховувати любов до рідної мови, взаємодопомогу.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема: Іменники-синоніми, іменники-антоніми. Багатозначні іменники. Пряме і переносне значення іменників.

Мета: закріпити у дітей знання про граматичні категорії іменника за допомогою фреймових структур; вчити добирати іменники-синоніми й антоніми, визначати пряме й переносне значення іменників;

розвивати пам'ять, мовлення, мислення, увагу школярів, вміння працювати в групах;

виховувати любов до рідної мови, взаємодопомогу.

Обладнання: мультимедія, фрейми (каркаси), макет кораблю, карта подорожі, вирізані зірочки із паперу.

  1. Організація класу.

  2. Привітання.

  3. Узагальнення знань про іменник із використанням фреймових структур.

  • Добрий день дорогі гості (діти вітаються з гостями)

  • Діти,сьогодні в нас не звичайний урок. Тому що ми з вами відправимось у подорож. А будемо подорожувати по океану Мови де продовжимо знайомитись з іменниками-антонімами, синонімами, багатозначними словами та словами в прямому та переносному значеннях. Відправляємось у подорож на чарівному кораблі(вчитель демонструє корабель).

  • В добрий путь!

Першою зупинкою (демонструється слайд) буде о. Іменник.

Ми отримали телеграму від Іменника (вчитель зачитує телеграму).

-Дорогі діти, на мій острів напали пірати. Вони зробили тут безлад і переплутали всі мої граматичні категорії. Тепер інші учні не можуть розібратися в темі «Іменник». Допоможіть!

Фреймові структури

  • Дітки, давайте допоможемо . У вас на партах лежать фломастери, аркуші із зображенням фреймів (каркасів) куди потрібно записати, які граматичні категорії іменника ви знаєте.

Кожна група по-своєму представляє іменник (фреймові структури):

1-ша група – у вигляді квітки

2-га група – у вигляді хлопчика

3-тя група – у вигляді сонечка

4-та група – у вигляді домівки

Захист фреймів.

  1. Фізкультхвилинка

  • Молодці, ви справились із цим завданням. Тому пливемо далі

о. Відпочинку.(слайд)

  • Хтось там бачу притомився і на парту похилився. Треба всім нам дружно встати, Фізкультпауза почати. (Вмикається відео і діти повторюють рухи).

  1. Закріплення знань про іменники-антоніми, синоніми, багатозначні та пряме і переносне значення слів.

  • Третя наша зупинка це о. Лексикологія. (слайд)

  • І Іменник для кожної групи дібрав окремі завдання:

1-ша група:

  1. Пояснити, що таке антоніми.

  2. Дібрати антоніми до іменників: день, літо, багач, Батьківщина, життя

2-га група:

  1. Пояснити, що таке синоніми.

  2. Вибрати найбільш влучне слово із синонімічного ряду іменників: їжа, страва, харч, корм, пожива.

Восени люди заготовляють для тварин - ________(корм).

Комахи під корою дерев знаходять - ____________(поживу).

У дорогу турист взяв із собою - ________________(їжу).

3-тя група:

  1. Пояснити,що таке багатозначні слова.

  2. Дібрати до поданих слів якомога більше різних значень та пояснити їх.

Коса, гребінь, миша, диск.

4-та група:

  1. Із наведених прикладів пояснити, що означають іменники вжиті в переносному значенні та дібрати до них іменники в прямому значенні:

Крапля надії (крапля дощу), міцний сон (міцний матеріал).

Коли ми порівнюємо людину із такими назвами тварин: лисицею, зайцем, орлом, левом що мається на увазі. Ці слова вжиті в якому значенні?

  1. Пояснити, для чого потрібні слова вжиті в переносному значенні. (Для того, щоб зробити нашу мову виразнішою, яскравішою, поетичнішою)

  • Діти, у вас на партах лежать конверти із завданням, яке потрібно виконати. Відкрийте його. У групі ви повинні працювати однією командою. Найкраще справить та команда, в якій буде тиша.

Захист робіт (починає захищати роботу командир групи, а кожен учень доповнює)

  1. Підсумок уроку.

  • Розумнички!Ось і підійшла до кінця наша подорож.

Сьогодні на уроці ви показали себе маленькими зірочками у безмежному океані Мови.

Оцінювання дітей.

  1. Домашнє завдання.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.