• Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Культура
  • Іконопис: біблійні сюжети. Персонажі. Ікона богоматері Володимирівської . Іконописець Алімпій. Ікони «Козацькі Покрови»
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
5
міс.
1
0
дн.
0
4
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!

Іконопис: біблійні сюжети. Персонажі. Ікона богоматері Володимирівської . Іконописець Алімпій. Ікони «Козацькі Покрови»

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок 10 клас

Тема: Іконопис: біблійні сюжети. Персонажі. Ікона богоматері Володимирівської . Іконописець Алімпій. Ікони «Козацькі Покрови»

Мета: Розширити знання дітей по темі, розкрити особливості іконопису, вчити порівнювати, співставляти твори мистецтва, оперувати мовними та виражальними засобами живопису, привернути увагу дітей до іконопису, бажання відвідування музеїв, соборів, виховувати естетичні смаки, повагу до культурних та духовних надбань народу, пишатись їх здобутками, розвивати духовність.

Обладнання: Фотоальбоми: «Національний художній музей України», «Український живопис»,серія журналів «Видатні художники», Закон Божий.

Музичний ряд: Ф. Шуберт «Ave Maria», Й.С. Бах «Токата і фуга ре- мінор»

Відео ряд: Презентація (слайд-шоу «Іконопис»)

Тип уроку: комбінований

Хід уроку

I Організаційний момент.

1. Звучить хорал Церковного співу зі служби в Храмі (фрагмент фонограми за вибором вчителя)

2. Повідомлення теми і мети уроку.

II Актуалізація опорних знань учнів.

1. Гра «Аукціон» (ведучий називає номер питання і продає за бали, в кінці робиться підсумок.

Питання до гри:

  • Яка книга рятувала Робінзона Крузо на острові?

  • Які ще знаєте святині?

  • Кого найчастіше зображують на іконах?

  • Де знаходяться ікони?

  • Які ви знаєте ікони?

  • Яке призначення ікон?

  • Які ви знаєте молитви? (прочитати одну з молитов)

  • Як вшановують ікони?

III Мотивація навчальної діяльності

  1. Обмін враженнями про відкриття (відвідування) Собору в місті.

  2. Які ікони запамятались під час відвідування собору?

  3. Ознайомлення з матеріалами фотоальбому «Український живопис: Київ «Мистецтво», 1985, «Великие художники…» ООО «Иглмосс Юкрейн» ч. 121, «Національний художній музей України» - Київ «Мистецтво». 2002 р.

IV Вивчення матеріалу теми уроку. (звучить запис «Ave Maria» Ф. Шуберта)

1.Слово учителя про розвиток іконопису на Україні з використанням слайд - шоу «Іконопис України».

2. Інтерактивна гра «Коло ідей» ( учитель ставить завдання в групах, в яких іде обговорення матеріалу. Учитель фіксує та узагальнює думки учнів)

3. Робота в зошитах: запис порівняння особливостей іконопису та монументального живопису.

4.Виступ учня за випереджувальним завданням (тема: «Ікони «Козацькі Покрови»»( до цього завдання перегляд ілюстрацій альбому «Національний художній музей України»

5. Групова робота. Виступ учнів за книгою «Закон Божий» (тема «Сучасні ікони»).

6. Повідомлення учнів. Відомі духовні святині України.

V. Підсумок уроку.

Перегляд слайд – шоу «Собори Житомирщини».

VI. Висновок.

«Бережіть собори душі своєї» ( за романом О. Гончара «Собор»)

У. Домашнє завдання:

  • Створити слайд – шоу про один із відомих соборів.

  • Зібрати матеріали про ікони річних церковних свят.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Сучасні проблеми адаптації та соціалізації особистості»
Левченко Вікторія Володимирівна
36 годин
590 грн