І.Калинець. Про що розповіли незабудки. Конспект уроку. 3 клас

Опис документу:
Конспект уроку з літературного читання у 3 класі

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Літературне читання. 3 клас

Тема: І.Калинець «Про що розповіли незабудки»

Мета: закріплювати знання про особливості чарівних казок, вміння визначати головну дійову особу й характеризувати її;вдосконалювати вміння читати в особах; розвивати звязне мовлення; виховувати доброзичливість;бережливе ставлення до природи.

Обладнання: ілюстрації із зображенням квітів, картки – блискавки

Хід уроку

І.Орг. класу

- стали всі рівненько.

Один одному щиро всміхнулись

На урок старання не забудьте взяти

Тож починаєм працювати.

1 учень: Ми вам раді добрі люди

І вітаєм щиро вас

Та запрошуєм ласкаво

На урок у 3 клас.

II. Вправи на вдосконалення навичок читання.

  1. Читання слів із карток-блискавок

Ромашка, волошка, чорнобривці, жоржини, незабудки.

  1. Гра «Впіймай звук» [м]

Повітря нам потрібне всім

І дорослим, і малим

Мені, тобі, звірятку, пташці

Листочку, квіточці, комашці

  1. Гра «Переплутанка»

  • Зла фея зачарувала квіти, їх неможливо розпізнати, тільки прочитавши анаграми, ми зможемо їм допомогти. (Учитель демонструє малюнки із зображенням квітів. Діти відгадують їх назви)

нятрода шокамар

(троянда) (ромашка)

Циснар астрай

(нарцис) (айстра)

ІІІ. Перевірка д/з

  • Яку казку читали вдома?

  • Хто є автором?

  1. Виразне читання казки учнями.

  2. Гра «Чи були такі речення у казці»

  • Літа спливають день за днем чарівним календарем (ні)

  • Мовчить байдужа глибина, віщує лихо таїна (так)

  • Міркуючи і сяк і так на базар ішов хлопак (ні)

  • А жорна слухались наказу і мололи сіль одразу (ні)

  • Вони спокійно загули і вморе падать почали (ні)

  • До моря потім завернули у воду – плиг і потонули (так)

ІV. Фізкультхвилинка.

  • всі стають у коло і роблять те, що скаже вчитель.

  1. Якщо ти не збираєш в лісі великих букетів квітів, сплесни у долоні над головою.

  2. Якщо ти ніколи не залишаєш сміття у лісі, на березі річки тупни ногою.

  3. Якщо ти хочеш більше знати про природу навколо тебе – підніми руки і помахай ними.

  4. Якщо ти маєш добре серце – простягни руки вперед.

  5. Якщо ти піклуєшся про природу, все живе – простягни руки своїм сусідам, взявши їх за руки.

  • ось так, як ви дружно взялися за руки ми будемо єдині у прагненні зберегти природу і традиції нашого краю.

V. Робота над темою уроку.

1. Повідомлення теми і мети

- Напевно, ви здогадалися, що сьогодні ми будемо говорити про квіти. Недаремно сьогодні у нас їх цілий квітник.

Квітів як у морі

Листя у зеленім борі.

Щоби їх перелічити

Треба двісті років жити !

Любіть квіти любіть діти,

Гру барвистих кольорів,

Це окраса наших парків

Наших шкіл і всіх дворів.

  • Квіти – це вічні і прекрасні супутники нашого життя. А чи знаєте ви, що квіти насправді чарівні? Вони розмовляють між собою, люблять як і ми вранці умиватися, грітися на сонечку і навіть бачать різнокольорові сни. Чарівний світ квіткового, казкового царства. Скільки легенд, казок, віршів складено про них.

2 учениця: На такій тендітній ніжці

Ніжна квіточка сидить,

У біленькій спідничці

Жовтим ґудзиком блищить

Ой ромашко, біла квітка

Всім подобаєшся ти

І твоє біленьке личко

Бережемо ми завжди.

1 учень: із зелеої сорочки

Що зіткав весною гай

Білі дивляться дзвіночки

Як зовуть їх угадай.

Ще конвалії у гаї

На галявині цвітуть

І ніде, ніде немає

Кращих квіточок мабуть.

2 учень: Легенда про незабудку.

В Германії існує повір’я, що незабудки зростають на могилах нехрещених дітей, якби докоряючи батькам у тому, що вони забули виконати цей обряд.

2 учениця: Незабудка.

За старим переказом юнак, який палко кохав дівчину, пішов на болото, щоб нарвати для свої коханої букет квітів. Вони кликали до себе з голубої галявини. Юнак пішов уперед. Як тільки ступив на голубий килим то провалився у воду. Трясовина забрала його «Не забудь мене!» - були останні його слова. Так з’явилася назва цих квітів – незабудки.

  • Ось подивіться на цю квітку. Це незабудка. А тепер послухайте що розповіли незабудки українському письменнику Ігорю Калинцю. Він усе запам’ятав і записав для вас.

2. Читання казки учителем.

3. Словникова робота

Літепло – тепла вода

Гайовик – лісовик

Знітилася – засоромилась

Хутко – швидко

  • Як дбала дівчинка про квітки?

  • Яка біда була у дівчинки?

  • Чому добра чарівниця вирішила допомогти дівчинці?

  • Яким чином вона це зробила?

  1. Вибіркове читання.

  • Прочитати уривок, який показує, що дівчинка була добра

  • Що змінилося у дівчинки з часу пригоди в лісі?

  • Чому з’явилися квітки незабудки?

  1. Читання казки в особах.

VІ. Підсумок уроку

  • Як ви думаєте, чому ці квіти так хотіли допомогти дівчинці? (Вона їх садила, доглядала, поливала і любила)

  • А що треба робити щоб ця квіткова краса прикрашала нашу землю постійно? (треба бережно ставитися до квітів)

  • Прямуючи у лісі, садку чи полі прислухайтеся до тихих розмов квітів. І можливо, ви почуєте, як вони звертаються до вас:

  • Ми завжди були б щасливі,

і пахучі і красиві,

якби в полі, в лісі, в лузі,

бачили ми тільки друзів.

Тих, які б нас не топтали,

Без потреби не зривали

А на клумбах вдома, в школі

Висівали нас доволі,

Доглядали, поливали,

Ми б вам радість дарували.

VІІ. Д/з Читання в особах.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ГЕОГРАФІЇ залишилося:
0
4
міс.
2
1
дн.
1
4
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!