ІГРИ НА УРОКАХ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ 1КЛАС

Опис документу:
Від учителя початкових класів значною мірою залежить, чи полюблять діти читати, стануть друзями книги і постійними її читачами, чи залишаться байдужими до літератури. Пропоную зразки ігор. які можна використати па уроках мови в 1 класі.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

ІГРИ НА УРОКАХ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ 1КЛАС

Анограми

1) ебон 2)чамсйин 3) шака

аримх нийгар сако

ощд гайнипо даво

атонб цямьсі гино

Звук упіймай – слово називай

Мета: вчити поєднювати окремі звуки у слова, формувати навики звукового синтезу.

Учитель вимовляє звуки [нІ, і, ч] - ніч, [з, е, м, лІ , а] - земля, [ о, к, о ] – око. Діти повинні «упіймати» звуки і назвати слово.

Назви одним словом

Мета: розвивати вміння добирати до поданих слів узагальнюючі, викладати їх із букв розрізної азбуки.

Діти з букв розрізної азбуки складають потрібне слово.

Зозуля, соловей, ворона, ластівка - … .

Спідниця, сорочка, пальто, шарф - … .

Яблуко, лимон, груша, мандарин - … .

Заєць, вовк, білка, лисиця - … .

Знайди пару

Мета: розвивати читацькі навички, мислення.

Подано два стовбчики слів. Треба прочитати і знайти пару до кожного слова.

а) «Слова- друзі» (синоніми)

робота школяр

дорога хата

будинок праця

учень шлях

відважний холонути

веселий спокійний

пухкий іти

мирний хоробрий

мерзнути м’який

крокувати радісний

б) «Слова-вороги» (антоніми)

ніч широкий

початок знайти

холод день

вузький тепло

загубити кінець

сміятися холодно

говорити плакати

низький високий

тепло мовчати

Гачок

Мета: розвивати техніку читання, увагу.

У таблиці записані однакові слова. Серед них таке, що відрізняється лише однією літерою. Слова демонструють певний час. За цей час діти повинні знайти і назвати зайве, тобто «гачок».

роза дуб нірка кора рука

роза дуб нірка гора рука

роза дуб гірка кора рука

коза зуб мірка кора рука

роза дуб нірка кора щука

Слово заблукало

Мета:розвивати читацькі навички,зв’язне мовлення, вміння ділити предмети на групи.

а) Карась, сом, в’юн, борсук, окунь, краснопірка.

б) Матіола, троянда, береза, конвалія, ромашка.

Діти мають швидко прочитати слова і знайти серед них зайве. Пояснити свій вибір.

Правда чи неправда

Ця гра забезпечує негайне залучення учнів до обговорення та може бути вступом до геми уроку або на етапі підведення підсумків.

Вчитель заздалегідь готує список тверджень, що стосуються вивченої теми. Половина цих тверджень повинна бути правдою, половина - ні. Твердження мають бути записані на окремих картках і відповідати кількості учнів класу.

Кожен учень одержує одну картку із записаним на ньому твердженням. Завданням є визначити істинність написаного. Дітям дається кілька хвилин на обдумування своєї відповіді. Після того - представлення роботи кожного учня із наступним коментарем вчителя (або самих учнів).

Наприклад:

  • В українському алфавіті 33 букви.

  • Звук - це те, що ми чуємо, а буква - те, що пишемо.

  • Звуків менше, ніж букв.

  • Голосних букв 6.

  • Склади у слові визначаємо за наявністю у ньому голосних звуків.

  • Ми маємо 10 букв на позначення голосних звуків.

  • Буква «м який знак» завжди позначає м 'який звук.

  • Буква «я» завжди позначається одним звуком «а».

  • Приголосних звуків більше, ніж: голосних.

  • Голосні звуки вимовляються легко, без перешкод, тощо

Доповни речення

Мета: вчити доповнювати речення за змістом, розвивати зв’язне мовлення, мислення.

Влітку листочки на деревах зелені, а восени…

Трава літом …, а восени…

Влітку сонечко…, а восени ….

Перестав усе як треба

Мета: розвивати швидкість читання, спостережливість, увагу.

Засобакали гавки. Закицькали нявки.

Зажабали кваки. Закачкали кряки.

Закізкали меки. Забаранали беки.

Казковий музей

Мета: формувати знання про жанрові особливості казки (магічні предмети ).

Учитель проводить уявну екскурсію залами музею. Кожна зала отримує назву залежно від жанрових особливостей твору, що вивчається, дидактичної мети уроку.

Наприклад.

Зараз ми з вами ознайомимося з музеєм, де є зала Казок. У ній експонуються чарівні предмети. Здогадайтеся, кому вони належать? (Торбинка та пара добрих чобіт — «Кіт у чоботях», веретено — «Зачарована красуня», вентилятор — «Про Карлсона, що живе на даху» тощо.)

Наприклад: казка «Колобок». (Зміна: зникла Лисичка.) З'явився — зник

Мета: розвивати творчу уяву, зв’язне мовлення.

Після ознайомлення з твором діти працюють у групах. Кожній групі пропонуються завдання.

1-й варіант.

Уявіть, що до даного твору потрапив персонаж з іншого твору. Чи зміниться сюжет? Як розвиватимуться події?

Виграє група, яка найцікавіше передасть свій варіант створеної казки (оповідання, вірша тощо).

Наприклад: казка «Дрізд і голуб». (Зміна: прилетіла ворона, соловей тощо.)

2-й варіант.

Уявіть, що один з героїв твору за наказом чарівника зник. Чи зміниться сюжет? Як розвиватимуться події?

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Основи фінансової грамотності»
Часнікова Олена Володимирівна
72 години
790 грн
790 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації (лист МОН № 4/2181-19 від 30.09.2019 р.).

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись