Ігор Калинець «Писанки», «Дивосвіт» (фрагменти).

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Т е м а. Ігор Калинець «Писанки», «Дивосвіт» (фрагменти).

М е т а: розповісти учням про життя і творчість Ігоря Калинця, познайомити з його поетичними творами; формувати вміння коментувати роль метафор, порівнянь у творах поета; розвивати творче мислення, виховувати естетичні почуття.

Т и п у р о к у: комбінований урок.

О б л а д н а н н я: портрет І. Калинця

Х і д у р о к у

І. Мотиваційний етап.

  1. З’ясування емоційної готовності до уроку ("Кольоровий настрій").

  2. Актуалізація суб’єктного досвіду та опорних знань (коментар слів Г.К. Андерсена: "Світ навколо нас повний краси, вона виявляється в найменших перелітних образах, яких часто не помічають люди. У краплині води, взятої з калюжі, вирує цілий світ… Відкрий тільки очі й дивись").

ІІ. Опрацювання навчального матеріалу.

  1. Перевірку домашнього завдання:

а) виразне читання поезій І. Жиленко (конкурс на кращого читця);

б) «Так» чи «ні»

  1. Знайомство з письменником Ігорем Калинцем.

а) «портрет розповідає»;

б) опрацювання матеріалу підручника (с. 127).

  1. Робота з поезією «Писанки»:

а) читання вірша вчителем;

б) словникова робота;

в) бесіда за змістом твору;

г) аналіз поезії:

Які думки, спогади викликав вірш?

Що в ньому реальне, а що уявне?

Який шлях проходить яєчко, щоб стати писанкою?

Що символізує писанка?

Яким у поезії постає образ мами?

Знайдіть у вірші метафори. Доведіть доцільність використання;

д) виразне читання поезії учнями.

  1. Вивчення фрагментів «Дивосвіту».

а) звернення до «Ключика розуміння» (1 абзац на с. 129 підручника);

б) самостійне читання поданих у підручнику фрагментів «Дивосвіту»;

в) створення асоціативних малюнків;

г) виразне читання твору;

д) робота над змістом та особливостями художньої форми:

Які засоби художньої виразності автор використав у віршах «Дивосвіту»? Наведіть приклади. Доведіть доцільність їхнього використання.

IV. Рефлексивно-оцінювальний етап.

Додатковий матеріал: загадки та прислів’я за творами І. Калинця

Домашнє завдання.

Обов’язкове для всіх: вивчити напам’ять однин з віршів І. Калинця.

На вибір: проілюструвати одну з поезій І. Калинця; створити власну поезію у стилі І. Калинця про явища природи чи предмети навколишнього світу.

Перевірка домашнього завдання

1. Жар-птиця утримувалася в в квіточому садку (ні)

2. Казково столиця освітилася через те, що жар-птиця розчинила сонячні брами (ні)

3. Жар-птиця взимку простудилася (так)

4. Жар-птиця протиставляється лихій гаві (так)

5. Загублена підкова була схожою на серп (ні)

6. Знайдену підкову дівчинка вирішує залишити собі (ні)

7. Дівчинка хотіла, щоб підкова виконала всі її мрії та бажання (так)

8. Героїня твору вирішила поїхати в Лапландію, щоб повернути підкову (так)

9. Слухняним діткам гном давав шоколадки (так)

10. На свята гном готує смачні страви (ні)

11. Гном полюбляє часто пити чай (ні)

12. В одної маркізи з фарфору гном навчився чемних манер (так)

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
3
міс.
2
6
дн.
2
3
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!