І Відкритий турнір знавців музично-теоретичних дисциплін

Музика

29.07.2019

362

3

0

Опис документу:
Розробка проведеного І відкритого турніру знавців музично-теоретичних дисциплін серед учнів мистецьких шкіл є результатом проведеного даного заходу. Може бути використана як сценарій проведення теоретичних конкурсів в митсецькій школі
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Доброго дня, дорогі друзі, шановні гості, викладачі та поважне журі!

Ми раді вітати Вас на першому міському конкурсі знавців теорії музики та музичної літератури серед учнів мистецьких навчальних закладів нашого міста.

В нашому конкурсі приймають участь команда Камянець-Подільської дитячої музичної школи ім.. Ф.Ганіцького «Гармонія» - викладач – Сторожук Олександра Олександрівна, команда Кам’янець-Подільської хорової школи «Експромт» - викладач Прокопов Володимир Олександрович, Кам’янець-Подільської школи мистецтв у складі НВК №9 «Тріольки» - викладачі Горячок Наталія Святославівна та Ліпчинська Ірина Олександрівна .

Перш ніж розпочати наш конкурс я представлю Вам наше шановане, поважне журі:

- Лачко Тетяна Юріївна, голова журі, завідувач відділом музично-теоретичних дисциплін Хмельницького музичного коледжу імені Владислава Заремби

- Аліксійчук Олена Станіславівна, доцент кафедри «Теорії і методики музичного виховання» педагогічного факультету Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка

- Мартинюк Ольга Володимирівна, викладач музично-теоретичних дисциплін Камянець-Подільського коледжу культури

Ми розпочинаємо наші конкурсні змагання конкурсом, який називається «Привітання». Команди мали домашнє завдання – підготувати назву та девіз своєї команди, обмежень у них не було, тому надіємося на їх фантазію та креативне мислення. Тому, надаємо слово капітанам команд або їх представникам. Перший конкурс оцінюється від 1 до 5 балів.

2-й конкурс націлений виявити знання наших учасників з географічно-біографічної точки зору. У Вас на столах лежить по два конверти. В першому на картках зображені портрети композиторів, а в іншому потяги і на них назви держав, треба «посадити» кожного композитора в свій потяг , потяг – має кишеньки для портретів. По закінченню конкурсу ніхто з учасників команд не має права змінювати виконане завдання, а представники команд повинні пояснити свої відповіді. Оцінюється даний конкурс від 1 до 10 балів, у кожної команди по 5 портретів, тому максимально – по 2 бали за кожен портрет.

3-й тур нашого конкурсного змагання покаже, наскільки наші учасники орієнтуються в різномаїтті музичного інструментарію. Ваше конкурсне змагання складатиметься з двох частин, кожній команді буде дано послухати уривок з музичного твору, але звучатиме даний твір в нетрадиційному виконанні – не той інструмент, для якого написаний даний твір. Вам слід відгадати композитора, твір та інструмент на якому звучить даний твір. А в другій частині відповіді, ви повинні сказати для якого інструменту написаний даний твір в оригіналі. Конкурс оцінюється за наступною схемою – 2 бали за першу частину відповіді і 1 бал за другу частину відповіді. (після даної відповіді на екран виводиться виконання з завдання і оригінал виконання твору)

Звучать: 1) Й.С.Бах. «Жарт» з оркестрової сюїти сі мінор (виконання – домра + фортепіано)

2) А.Вівальді. «Літо», ІІІ частина, «Гроза» з циклу «Пори року» (виконання – бандура + акордеон)

3) Й.С.Бах. Токата і фуга ре мінор, тема токати. (виконання – на бокалах)

4) М.А.Римський-Корсаков. «Політ джмеля» з опери «Казка про царя Салтана» (виконання - домра)

А зараз давайте трішки відпочинемо і послухаємо красиву музику у виконанні учнів нашої школи

Наступне 4-те конкурсне випробовування складається для кожної команди з 10 запитань, на які вони повинні відповісти за певний проміжок часу. Чим швидше ви відповідатимете, тим більше балів заробите, за умови вірної відповіді, звичайно.

Запитання для першої команди:

1) У волинки є три струни. і)

2) Тарас Шевченко вмів грати на кобзі. і)

3) Пісня про двох друзів, які полюбляють засмагатити.

(«Пісенька Левеняти й Черепахи»)

4) Назвіть батьківщину композитора Едварда Гріга (Норвегія)

5) Хто автор балету «Лускунчик»? (П.І.Чайковський)

6) Скільки симфоній написав В.А.Моцарт? (41)

7) В який календарний період виконують щедрівки і колядки? (зимовий календарно обрядовий цикл)

8) Що таке реквієм? (траурна меса)

9) Хто такі берендеї (герої казкового царства з опери «Снігуронька» М.А.Римського-Корсакова)

10) Скільки опер написав Фридерік Шопен? ( Жодної)


Запитання для другої команди:

1) Музикою можна лікувати хвороби. ак)

2) Фредерік Шопен писав музику для віолончелі та скрипки. і)

3) Скільки балетів написав П.І.Чайковський (Три)

4) Пісня про дитину, яка любить смачно поїсти, та зовсім не любить

працювати. («Антошка»)

5) До якого календарно-обядового циклу відносяться жниварські пісні? (літньо-осінній календарно-обрядовий цикл)

6) Яку назву має опера Бетховена? («Фіделіо»)

7) Хто з композиторів «Могучої кучки» був хіміком? (О.П.Бородін)

8) До інструментарію якої країни відноситься бандура? (Україна)

9) В якого інструменту є клавіші – у баяна чи акордеона? (акордеон)

10) «Спляча красуня» П.І.Чайковського – це балет чи опера? (балет)

Запитання для третьої команди:

1) Барабан є ударним інструментом. (ТАК)

2) В основу своєї пісні (прототип) «Колискова» до опери «Поргі і Бес» Джордж Ґершвін поклав українську народну пісню-колискову. ак)

3) Кого з композиторі «Могучої кучки» називали казкарем? (М.А.Римського-Корсакова)

4) До якого календарно-обрядового циклу відноситься обряд «Меланкування»? (зимовий календарно-обрядовий цикл)

5) Пісня про транспорт кольору неба. Блакитний вагон»)

6) Яка обробка народної пісні М.Д.Леонтовича стала своєрідним світовим гімном Різдва? («Щедрик»)

7) Хто з відомих світових композиторів є автором славнозвісного «Собачого вальсу»? (Ф.Ф.Шопен)

8) Хто з українських композиторів є автором «Червоної Рути»? (Володимир Івасюк)

9) Якого жанру немає в творчості Й.С.Баха? (Опера)

10) Скільки частин має цикл «Пори року» Антоніо Вівальді? (Чотири)

Запитання для четвертої команди: (за наявності)

1) Гімн України написав Михайло Вербицький ак)

2) Композиторами можуть бути тільки чоловіки. і)

3) Хто з відомих композиторів-романтиків написав всесвітньо відому кулінарну книгу? (Джоаккіно Россіні)

4) Кого з українських композиторів називають «українським Моцартом» (М.С.Березовський)

5) Пісня про місце, де завжди є безліч бананів та кокосів, і де живеться

легко і просто.   («Чунга-Чанга» )

6) Хто з композиторів на момент написання своєї вже Дев’ятої симфонії був уже абсолютно глухим? (Л. ван Бетховен)

7) Міланська консерваторія носить ім’я цього композитора, хоча в 1833 році відмовила цьому ж композитору у зарахуванні на навчання. Хто цей композитор? (Джузеппе Верді)

8) Для виготовлення струн цього інструменту необхідно 1500 метрів дроту (Рояль)

9) Завдяки якому німецькому композитору в церкві змогли співати не лише чоловіки, а й жінки? (Й.С.Бах)

10) Яка відома українська співачка відродила оперу Джакомо Пуччіні після гучного провалу? (Соломія Крушельницька, опера «Мадам Баттерфляй»)

Запитання для п’ятої команди: (за наявності)

1) Давньогрецький математик Піфагор був музикантом ак)

2) Микола Лисенко мав докторський ступінь з біології. ак)

3) В якому творі Бетховена вперше в історії симфонічного оркестру звучить тромбон? (П’ята симфонія)

4) Який інструмент виготовляється виключно з деревини клена? (Кларнет)

5) Пісня про юнака, для якого апетит і втамування голоду були важливішими, ніж почуття кохання? («Із сиром пироги»)

6) Перед роботою над написанням своїх творів цей композитор завжди виливав собі на голову відро холодної води з льодом, мотивуючи це кращою роботою мозку (Л.ван Бетховен)

7) Прізвище цього композитора з німецької перекладається «струмок» (Й.С.Бах)

8) Моцарт настільки шалено полюбляв цю гру, що міг спустити на неї за вечір весь гонорар, виплачений напередодні (більярд)

9) До якої національної школи відноситься композитор Фелікс Мендельсон? (Німецька композиторська школа)

10) Німецький композитор епохи Класицизму, який використав у своєму творі мелодію української народної пісні (Л. ван Бетховен)

Оцінюється цей конкурс – 1 бал за вірну відповідь.

А зараз, хочу запропонувати вам музичну паузу, а наше вельмишановне журі зможе підвести перші підсумки

Наступне 5-те конкурсне завдання основане на вашій зоровій пам’яті. Вам на картках запропоновані музичні приклади. Ваше завдання – впізнати музичний твір, назвати композитора. Додатковий бал можна заробити за виконання на фортепіано даного уривку, якщо твір вокальний – заспівати.

Оцінюється даний конкурс наступним чином – 2 бали за першу частину відповіді, і додатковий бонусний бал – за виконання уривку.

Передостанній конкурс має назву «Що? Де? Коли?». На екрані Вам дається запитання. Вам треба дати на нього відповідь. За вірну відповідь на запитання – матимете 2 бали. Для кожної команди – по 1 запитанню.

І останній тур – «Чорна скринька». На ваших столах є невеликі скриньки, в яких приховані предмети, які так чи інакше пов’язані з музичних світом. Додатково ви маєте картку, яка охарактеризовує даний предмет. Вашим завданням буде вгадати за описом цей предмет. Конкурс оцінюється за 5-бальною шкалою.

1) Відгадайте, що лежить в цьому ящику, якщо відомо, що це подарунок П.І.Чайковського своєму племіннику Володі. П. І. Чайковський писав своїй приятельці Надії фон Мекк: «Мої племінники і племінниці такі милі діти, що для мене велике щастя перебувати між них. Володі зробив подарунок, присвятив йому дитячі п’єси». (Відповідь: В 1878 році композитор написав «Дитячий альбом», який складається з 24 п’єс).

2) Що спільного в музичного інструмента і лазерного принтера? (Відповідь: барабан)

3) Музичний інструмент, який є невід’ємною частиною дитячого оркестру, культових служінь, шкільних урочистостей (Відповідь: дзвоник, дзвони)

4) Цей предмет є у кожної хазяйки на кухні, але якщо змінити матеріал виготовлення цього предмету, то він стане музичним інструментом (Відповідь: ложки)

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.