і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
Взяти участь
Поспішайте взяти участь у вебінарі Арт-терапія в роботі з підлітками і старшокласниками. Шлях до мети
До початку вебінару залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Предмети »

І. КРИЛОВ — ВИДАТНИЙ РОСІЙСЬКИЙ ПОЕТ-БАЙКАР. БАЙКИ І. КРИЛОВА

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Світова література, 6 клас

________________________

Урок № _________

ТЕМА. І. Крилов — видатний російський поет-байкар. Байки І. Крилова

Мета: зацікавити учнів біографією байкаря І. Крилова; працювати над виразним читанням байок; розвивати навички аналізу літературного твору, уміння зіставляти байки Езопа і Крилова; виховувати прагнення до високих моральних цінностей.

Хід уроку

І. Актуалізація опорних знань

Перевірка домашнього завдання

Докладний переказ байки Ж. де Лафонтена «Зачумлені звірі».

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

  1. Знайомство з біографією І. Крилова (1769–1844)

Слово вчителя

2. Читання і аналіз байки І. Крилова «Вовк і Ягня»

1) Читання байки вчителем

- Яке враження справила на вас байка?

- Що вразило в байці «Вовк і Ягня»?

2) Читання байки за особами

Бесіда

- Якою мовою написаний твір?

- Визначте головних героїв

-Де відбувається дія твору? Коли?

- З яких частин складається байка? Як вони називаються?

- У чому особливість моралі цієї байки в порівнянні з байками Езопа?

- Які епітети використовує поет, щоб описати Вовка та Ягня?

- Як звертаються герої один до одного?

- Які звинувачення на адресу Ягняти висуває Вовк?

- Доведіть, що ці звинувачення безпідставні.

- Напишіть промову адвоката, який захищає Ягня.

3) Робота над схемою

Які риси характеру уособлюють образи Вовка та Ягня?

В образі Ягняти зосереджені позитивні риси, а в образі Вовка — негативні.

Парадокс: позитивний герой страждає, а негативний живе далі, ніби нічого не

трапилося. Чому? («У сильного безсилий винен»: сила втілює владу, гроші, соціальний стан.)

Крилов указує на поширеність подібного явища: «Тому в історії ми темряву

прикладів чуємо». Чи відомі вам приклади з життя, що підтверджують слова

великого байкаря?

3. Порівняння байок Езопа і Крилова

І. А. Крилов часто запозичував сюжети для байок в Езопа і Лафонтена, але

при цьому докорінно змінював деякі моменти, створював нові літературні твори.

- Знайдіть подібність у сюжетах байок.

- Що нового привніс в байку російський поет?

4. Складання порівняльної таблиці

Спільне і відмінне у байках Езопа та Крилова

Езоп

Крилов

Спільне

  1. Місце дії

  2. «Боротьба» між персонажами.

  3. Діалог між героями.

  4. Трагічна кінцівка байки.

  5. Мораль

Відмінне

  1. Мова прозова.

  2. Лаконічний діалог

  3. Відсутність художніх засобів.

  4. Мораль в кінці твору.

  5. Констатація соціальної проблематики.

  1. Мова віршована.

  2. Значно розширений діалог.

  3. Наявність епітетів.

  4. Мораль на початку твору.

  5. Загальнолюдська проблематика.

5. Читання й аналіз інших байок Крилова.

IV. Підбиття підсумків уроку

Бесіда

- Що ви знаєте про російського баснописця І. А. Крилова?

- Проти яких людських пороків і суспільних вад спрямована байка «Вовк і Я гня»?

- Чого вчить байка «Ворона і Лисиця»?

V. Домашнє завдання

Виразно читати байку «Вовк та Ягня», принести текст байки «Квартет».

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

  • Додано
    11.08.2018
  • Розділ
    Зарубіжна література
  • Клас
    5 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    551
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    2
  • Номер матеріала
    IK991881
  • Вподобань
    0
Курс:«Українська мова у професійній діяльності державних службовців. Публічна комунікація»
Вікторія Вікторівна Сидоренко
36 години
1400 грн
590 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

«Методичний
тиждень 2.0»
Головний приз 500грн
Взяти участь