Методичний матеріал "І. Карпенко-Карий. «Сто тисяч». Засоби сатиричного змалювання" створений для таких цілей:
1. Забезпечення вчителя інформаційно-методичною базою :
Дати чіткі рекомендації щодо викладання теми, що стосується сатиричних засобів у трагікомедії.
Запропонувати ефективні форми, методи й прийоми роботи для детального аналізу засобів сатири в тексті.
2. Поглиблення знань учнів про сатиру та її роль у драматургії :
Розкрити специфіку використання сатиричних прийомів І. Карпенком-Карим.
Пояснити, як сатиричні засоби впливають на формування образів, сюжету та розкриття проблематики твору.
3. Розвиток літературознавчих умінь учнів :
Сприяти формуванню навичок аналізу художніх засобів у літературі.
Допомогти учням зрозуміти сатиричні прийоми як ключовий компонент трагікомедії.
4. Забезпечення міжпредметних зв'язків :
Показати, як сатиричне змалювання суспільних вад показано не тільки в літературі, але й в інших видах мистецтва (театр, живопис, кіно).
Порівняти сатиричні засоби, використані Карпенком-Карим, із засобами інших українських та світових авторів.
5. Підвищення інтересу до вивчення творчості І. Карпенка-Карого :
Запропонувати вчителю цікаві завдання, вправи та запитання, які стимулюють інтерес учнів до теми.
Надати матеріали для інтерактивних методів навчання (рольові ігри, творчі завдання, дискусії).
6. Формування морально-етичних цінностей :
Допомогти учням осмислити суспільні й моральні проблеми, утворені в п'єсі, через аналіз сатиричних елементів.
Спонукати до обговорення актуальності цих проблем у сучасному житті.
7. Забезпечення підготовки до оцінювання :
Надати вчителю ресурси для підготовки тестових завдань, контрольних робіт та інших форм перевірки знань із теми.
Забезпечити методичну підтримку для проведення підсумкових уроків чи позакласних заходів за твором.
Використання:
Методичний матеріал можна використовувати:
Під час підготовки до уроків з теми «Засоби сатиричного змалювання».
Для розробки планів-конспектів занять, інтерактивних вправ, тестів чи контрольних робіт.
Як ресурс для позакласної роботи або літературних вікторин.