Хто як до зими готується

Опис документу:
Мета: розширювати уявлення дітей про зовнішній вигляд тварин, способи приготування до зими; учити будувати відповідь до поставленого запитання; учити утворювати прикметники із суфіксом -ат- (вухатий); звертати увагу на прикметники з посиленою ознакою (злющий); стимулювати вживання речень з однорідними членами; розвивати вміння характеризувати предмети за істотними ознаками та діями; учити добирати і називати слова-рими; виховувати допитливість, дбайливе ставлення до об’єктів живої природи, інтер

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема. Хто як до зими готується

Мета: розширювати уявлення дітей про зовнішній вигляд тварин, способи приготування до зими; учити будувати відповідь до поставленого запитання; учити утворювати прикметники із суфіксом -ат- (вухатий); звертати увагу на прикметники з посиленою ознакою (злющий); стимулювати вживання речень з однорідними членами; розвивати вміння характеризувати предмети за істотними ознаками та діями; учити добирати і називати слова-рими; виховувати допитливість, дбайливе ставлення до об’єктів живої природи, інтерес до художніх творів.

Попередня робота: читання вірша Г. Демченка «Білочка»; розглядання сюжетної картини «Хто як до зими готується»; розглядання предметних карток із зображенням диких тварин.

Матеріал: іграшки — дикі тварини (заєць, лисиця, їжак, білка, ведмідь, вовк); сюжетна картина «Осінь у лісі»; картки із зображенням тварин, комах (бджілка, мураха, павучок) та їх будинків.

ХІД ЗАНЯТТЯ

І. Організаційний момент

Пропоную дітям утворити коло.

1 Психогімнастика «Зайчата й лисиця»

— Уявіть, що ви — маленькі зайчата, які вийшли погратися на сонячній галявинці. Зайчата швидкі, веселі, граються на сонечку, стрибають. Покажіть, як вони веселяться. Раптом з’являється лисиця. Усі зайчата завмерли. Хто поворухнеться, того лисиця знайде. Стоять зайчата смирно, причаїлися, завмерли, мовчать, від лисиці ховаються.

— Молодці! Нікого лисиця не знайшла.

ІІ. Основна частина

Виставляю сюжетний малюнок осіннього лісу та пропоную дітям відповісти на запитання.

— Що зображено на цьому малюнку? (Ліс) Яка пора року настала у лісі? (Осінь) Як ви здогадалися, що це осінь? Вирушимо у подорож до осіннього лісу.

Заплющте очі та скажіть: «Один, два, три — казко, прийди!»У цьому лісі мешкають звірі. Щоб дізнатися, хто тут мешкає, потрібно відгадати загадки.

Влітку сіренький, а взимку біленький.

Довгі вуха має, швидко в лісі стрибає.

Вихователь виставляє іграшку зайчика.

— Так, це заєць. Які у зайця вушка? (Довгі) Якщо у нього довгі вуха, який він? (Вухатий) Як ви вважаєте, навіщо йому такі вуха? (Вони йому потрібні, щоб добре чути.) Які передні лапки у зайчика? (Короткі) А які задні лапки? (Довгі) Навіщо йому такі ноги? (За допомогою таких ніг зайчик добре стрибає і швидко бігає.) Як змінюється хутро зайчика наприкінці осені? (Наприкінці осені сіре хутро зайчика змінюється на біле.) Навіщо? (Для того щоб вовк та лисиця не розгледіли його на снігу.) Яким ще стає хутро? (Хутро стає теплішим та густим.) Ось так зайчик готується до зими.

Це красуня непроста, вона хитра та руда,

Має хутро золотаве, і розумна, і лукава. (Лисиця)

Виставляю іграшку лисички.

— Так, це лисиця. Яка лисиця? (Вона руда, хитра, пухнаста.) Лисиця дуже хитра, яка вона? (Хитрюща) Де живе лисиця? (Вона живе у норі.)

У пору холодну ходить злий, голодний,

Сіру шубу має, зайців полюбляє? (Вовк)

Виставляю іграшку вовка.

— Так, це вовк. Який вовк? (Він сірий, лахматий, великий, сердитий, злий.) Вовк дуже злий, який він? (Злющий) Вовк та лисиця взимку не сплять та запасів на зиму не роблять.

У теплій шубі він лежить, цілу зиму міцно спить,

А пробудиться від сну — зустрічатиме весну. (Ведмідь)

Виставляю іграшку ведмедя.

— Так, це ведмідь. Який ведмідь? (Він великий, клишоногий, бурий, сильний.) Він дуже сильний, який він? (Сильнющий) Яка шуба у нього? (У нього товста та

тепла шуба.) Як він ричить? Що він полюбляє їсти? (Восени ведмідь ходить по лісу, їсть спілі ягоди, горіхи та жолуді, збирає мед, нагулює собі жирок.) А що робить ведмідь узимку? (Узимку, коли сніг та холодно, він спить у барлозі.)

У мене шубка з колючок, у мене сіра спинка.

Ніс, як чорний п’ятачок, очі-намистинки. (Іжак)

Виставляю іграшку їжака.

— Так, це їжак. Покажіть, як їжак фиркає, коли шукає собі їжу. Який їжак? (Він колючий, сірий, маленький.)

Пухнаста, маленька, руденька, жвавенька.

Прудкі стрибають ніжки, гриби їсть та горішки? (Білка)

Виставляю іграшку білки.

— Так, це білка. Яка білка? (Руда, пухнаста, прудка, маленька) Який хвіст у білки? (Довгий, пухнастий) Яка білочка? (Хвостата) Де живе білка? (На дереві у дуплі) Як вона готується до зими? (Вона збирає гриби, горіхи.) А що відбувається з хутром білочки наприкінці осені? (Білочка змінює своє хутро. Улітку воно руде, а взимку — сіре.) Навіщо? (Для того щоб її не було помітно на дереві.)

2 Гра «Додай слово»

— Підкажіть слова-рими з вірша Грицька Бойка «Білочка».

— Де ти, білочко живеш?

Що ти, білочко… (гризеш)?

— У зеленому ліску.

У дуплі, у… (соснячку).

Я гризу горішки,

І гриби, і… (шишки).

— А в морози люті-злі

Ти не мерзнеш у… (дуплі)?

— Мене добре зігріва

Моя шубка… (хутряна).

І тому зимові дні

Мені зовсім… (не страшні).

Вихователь виставляє іграшки комах.

— А ще в лісі живуть комахи. Хто це? Вони також готуються до зими. Де живуть мурахи? (Мурахи живуть у мурашнику.) Так, у ньому вони живуть улітку. А де живуть вони взимку? А куди ховаються павучки, жуки, мухи? Також восени стає менше птахів. Чому? А тих птахів, які залишаться зимувати, захищатиме від холоду пір’я. Коли холодно, вони настовбурчують пір’я і гріються.

3 Дидактична гра «Хто де живе?»

Роздаю дітям малюнки із зображенням комах, тварин та пропонує знайти їх будинки на сюжетному малюнку.

ІІІ. Підсумок

— Нам уже час повертатися до дитячого садочка. Заплющте очі та скажіть чарівні слова: «Один, два, три! Казко, додому нас поверни!» Пригадайте, що ми бачили в осінньому лісі. Вам сподобалася подорож до лісу?

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Сертифікат від «Всеосвіти» відповідає п. 13 постанови КМУ від 21 серпня 2019 року № 800 (із змінами і доповненнями, внесеними постановою КМУ від 27 грудня 2019 року № 1133)

Обрати Курс або Вебінар.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.


Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!

Всеосвіті 3 роки!

Святкуємо гучно та з подарунками!

+ 10 подарункових боксів з фірмовими товарами від «Всеосвіти»!

+ 10 подарункових боксів з фірмовими товарами від «Всеосвіти»!

до розіграшу подарунків залишилось
00
00
00
00