Сприяти формуванню в учнів 8-го класу свідомого розуміння своєї ролі як активних громадян, розвинути почуття відповідальності за власні дії та їхній вплив на суспільство, а також заохотити до практичної громадянської активності на рівні школи, місцевої громади та держави.
1. Розуміння громадянських прав та обов'язків: * Завдання: Ознайомити учнів з основними правами людини та громадянина, гарантованими Конституцією України та міжнародними документами. Пояснити взаємозв'язок між правами та обов'язками громадянина. Проаналізувати роль законів та правил у демократичному суспільстві. Очікувані результати: Учні знають ключові громадянські права та обов'язки. Учні розуміють, чому важливо дотримуватися законів та поважати права інших. * Учні можуть наводити приклади реалізації прав та виконання обов'язків у повсякденному житті.
2. Розвиток почуття відповідальності: * Завдання: Формувати усвідомлення зв'язку між особистими рішеннями та їхніми наслідками для себе, оточуючих та громади. Виховувати відповідальне ставлення до своїх слів, вчинків та зобов'язань. Обговорити важливість етичної поведінки та моральних цінностей у громадському житті. Очікувані результати: Учні демонструють відповідальність за свої навчальні та громадські доручення. Учні аналізують можливі наслідки своїх дій перед їх вчиненням. * Учні прагнуть діяти згідно з принципами чесності та поваги.
3. Заохочення до громадянської участі: * Завдання: Ознайомити учнів з різноманітними формами громадянської участі (волонтерство, шкільне самоврядування, участь у місцевих ініціативах, екологічні акції, петиції тощо). Розвивати навички конструктивного діалогу, співпраці, роботи в команді та вирішення конфліктів мирним шляхом. Стимулювати учнів до виявлення актуальних суспільних проблем та пошуку шляхів їх вирішення на доступному рівні. Очікувані результати: Учні знають різні способи впливу на життя своєї школи та громади. Учні виявляють ініціативу та беруть участь у шкільних та позашкільних громадських заходах. * Учні вміють працювати в команді для досягнення спільної мети.
4. Формування активної громадянської позиції: * Завдання: Виховувати повагу до різних думок та культур, здатність до толерантного спілкування. Розвивати критичне мислення для аналізу інформації (зокрема, в медіапросторі) та прийняття обґрунтованих рішень. Надихати на проактивну позицію щодо покращення життя у своїй школі, громаді та країні. Ознайомити з принципами демократії, важливістю виборів та участі у прийнятті рішень. * Очікувані результати: Учні висловлюють власну думку, поважаючи при цьому позиції інших. Учні здатні розрізняти факти та фейки, критично оцінювати інформацію. * Учні виявляють зацікавленість до суспільно-політичного життя та прагнуть бути корисними своїй країні.