і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень».
Щотижня отримуйте приємні подарунки.
Взяти участь

Хімічні явища

Передплата на журнал
Бібліотека
матеріалів

Урок №15 Природознавство 5 клас

Тема: Хімічні явища, їх ознаки. Гниття.

Мета: - навчальна: продовжити формування уявлення про різноманітність явищ, дати поняття про хімічні явища, їхні характерні ознаки, ознайомитись з особливостями горіння, гниття в природі, житті людини;

- розвивальна: розвивати уявлення про різницю між явищами, спостережливість, допитливість;

- виховна: виховувати бережне ставлення до довкілля, повагу до знань, що роблять життя безпечним, комфортним.

Форма роботи: розповідь, бесіда, демонстрації дослідів, малюнків, таблиць, робота з підручником.

Обладнання: підручники, зошити, хімічна склянка, 5г питної соди, оцет, скляна паличка, сірники, малюнки, мультимедійне обладнання, відео сюжет про гниття листя

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

I. Організаційний момент.

Рефлексія.

Вчитель перевіряє готовність учнів до уроку. Вибір настрою. Взятися всім разом за руки, відчути тепло товариша, посміхнутись, побажати вдалого дня.

ΙΙ Перевірка виконання учнями домашнього завдання.

1.Фронтальна бесіда: (перевірка раніше засвоєних знань).

2. Робота біля дошки.

Завдання №1. Доповніть схему

?

?

?

?

?

?

Фізичні явища

Завдання №2. Наведіть приклади природних та штучних (участь людини) явищ

Природні

Штучні

1. Звукові

1.

2.

3.

1.

2.

3.

2. Світлові

1.

2.

3.

1.

2.

3.

3. Електричні

1.

2.

3.

1.

2.

3.

4. Магнітні

1.

2.

3.

1.

2.

3.

Перевірка письмових завдань вправи 4 сторінка 57 та вправи 4 сторінка 62. Обговорення («взаємоперевірка»)

Обговорення інформації учнів щодо дослідницької роботи виконаної впр. 5, 6.

Результати проведених дослідів з гребінцем та магнітом.

Виконання тестових завдань на окремих аркушах:

Світло належить до явищ:

а) хімічних; б) фізичних; в) біологічних

2. Вкажіть природне джерело звуку:

а) шелест листя; б) транзистор; в) гітара

3. Що відбувається з тілом при нагріванні?

а) віддає тепло; б) одержує тепло; в) змін не відбувається

4. Що відбувається з поверхнею Землі вночі?

а) нагрівається; б) охолоджується; в) нагрівається і охолоджується

5. Виберіть тіла, що притягуються магнітом.

а) олівець; б) цвях; в) лист паперу

6. Електричне поле можна створити за допомогою

а) батарейки; б) лампочки; в)

7. До механічних явищ належить:

а) рух учнів на перерві; б) нагрівання чайника; в) спів пташок

ΙΙΙ Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми, мети, завдань уроку.

Чи задумувалися ви над тим, як відбувається утворення нових речовин, чому горить вогонь, куди дівається опале листя в саду? Чим хімічні явища відрізняються від фізичних? На сьогоднішньому уроці ми на всі ці питання одержимо відповідь, дізнаємось, які явища відносять до хімічних, проведемо дослідження звернемо увагу. Чому відбувається гниття? Тема уроку: «Хімічні явища, їх ознаки. Гниття.»

ΙV Пояснювальна розповідь, демонстрація досліду. Відео сюжет про гниття листя.

Ми з вами ознайомилися з механічними, тепловими, звуковими, магнітними, світловими, електричними явищами. Вони мають певні відмінності, але вони мають спільну ознаку. Під час цих явищ утворення, руйнування, перетворення, змінення речовин не відбувається! Ці явища називають фізичними. Змінюється лише агрегатний стан речовини, форма, розміри. Наприклад: вода → лід → рідина → пара, подрібнення речовин і т.д. Жодна речовина не була зруйнована і нова речовина не виникла.

Утім можуть бути такі зміни, у наслідок яких одні речовини перетворюються в інші. Такі зміни відносять до хімічних явищ або хімічних реакцій.

Демонстрації досліду. Дія оцту на питну соду. Що спостерігаємо? Піднесення запаленого сірника до склянки. Що відбулося? Чому погас сірник?

Висновок: Щойно відбулося хімічне явище або хімічна реакція – перетворення одних речовин в інші. Під час теплових явищ – речовина не руйнується, а під час хімічних руйнується одні речовини і утворюються інші.

Ознаки хімічних явищ

Ми спостерігали виділення газу – це перша ознака;

далі запах вказує на утворення нових речовин;

поява світла та тепла (спалювання дров)

зміна кольору (утворення іржі)

утворення осаду

(можна продемонструвати горіння деревини, утворення осаду, зміна забарвлення).

Робота з підручником.

Опрацювання фрагменту статті про «Гниття як природне хімічне явище». Обговорення прочитаного запитаннями після тексту.

V Фізкультхвилинка

VΙ Узагальнення та систематизація вивченого.

1.Диктант. З наведеного переліку явищ випишіть окремо фізичні та хімічні явища: горіння вугілля, утворення іржі на залізних цвяхах, утворення хмар, випаровування води, гниття листя, скисання молока, виділення газу, протягування заліза магнітом, горіння електричної лампочки.

2.Інтерактивний прийом «Естафета». На дошці записано основні терміни уроку (хімія, хімічне явище, виділення газу, гниття, зміна кольору, зміна запаху).

За бажанням учнів, по черзі, обирається слово і дається його пояснення, наводяться приклади. Якщо учень не може пояснити слово, передає (символічну естафету) іншому.

3. Заповніть таблицю

Хімічні явища у природі

Хімічні явища як результат діяльності людини

1.утворення іржі на залізі

2.

3.

1. виготовлення будівельних матеріалів

2.

3.

Обговорення питання.

У чому полягає значення хімічних явищ для життєдіяльності людини? Наведи приклади позитивного і негативного значень.

VΙΙ Підведення підсумків уроку, оцінювання роботи учнів.

1.Прийом «Роблю висновок»

1.Хімічні явища, на відміну від фізичних – це руйнування одних речовин і утворення інших.

2.Хімічні явища мають певні ознаки

3.Гниття – відносять до природного хімічного явища

4.Хімічними явищами можна керувати

VΙΙΙ Повідомлення домашнього завдання

Рефлексія.

1.Опрацювати §15, відповісти на запитання в кінці тексту;

2.Сторінка 65 вправа 4, письмово;

3. Станьте дослідником, виконайте дослідження на сторінки 65

4. Завершити підготовку міні-проекту. Підготуватись до презентації.

5. Підготувати по 3 питання, які починаються «Чому?»

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
За оновленою програмою
  • Додано
    24.02.2018
  • Розділ
    Природознавство
  • Клас
    5 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    6829
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    1
  • Номер материала
    QE787696
Збірник методичних матеріалів проекту «Всеосвіта» I видання

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

Збірник методичних матеріалів проекту «Всеосвіта» I видання