Сьогодні відбулась
онлайн-конференція:
«
Освіта проти насильства: методи профілактики та алгоритми реагування
»
Взяти участь Всі події

Хай дитина знає кожна - жартувать з вогнем не можна

НУШ

Для кого: 1 Клас, 2 Клас, 3 Клас, 4 Клас

23.10.2021

59

6

0

Опис документу:

Сучасний змістовний урок ЯДС для 3 класу з метою реалізації здоров'язбережувальної змістової лінії. Насичений сучасними технологіями: кубування, робота з лепбуком, цеглинками LEGO, елементами театралізації. Можна використовувати для проведення ранкових зустрічей та виховних годин.

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема. Хай дитина знає кожна – жартувать з вогнем не можна!

Мета. Ознайомити з причинами виникнення пожеж та правилами протипожежної безпеки, порядком дій у надзвичайних ситуаціях. Розвивати мотивації до безпечного способу життя, потребу в повсякденному дотриманні правил пожежної безпеки. Виховувати повагу до праці пожежників.

І. Організаційний момент.

1.Вірш емоційного налаштування.

1 .Ось дзвінок пролунав,

На урок нас всіх зібрав.

До нас гості завітали

То ж давайте їх ми привітаєм

Вітання учнів.

2. Щиро ми гостей вітаємо і здоров`я всім бажаємо!

3. Усмішка щасливо сяє на дитячих личках, очі весело блищать,рум`яніють щічки,щоб прожити сотню літ і проблем не мати

Правила протипожежної безпеки будемо вивчати.

4.А почнемо ми, з розминки - із «цікавої торбинки».

-Треба речі в ній пізнати і про них нам розказати.

-Що в цій торбинці, потрібно впізнати ці предмети і назвати їх.

Загадки

1.Що то за гість, що сам себе їсть?

2.Живуть в тісній темниці без страху темноти,хлоп`ята яснолиці-вогню малі брати.

3.Дає вогник,а не свічка є причиною пожежі, здогадались-запальничка.

(Діти впізнають: свічка, сірники, запальничка)

Що ці предмети об’єднує? ( Вони можуть спричинити вогонь).

Асоціативний кущ-вогонь.

А що є наслідком вогню?(Пожежа)

Сьогодні ми познайомимося з дуже корисними правилами - правилами протипожежної безпеки, іншими словами у нас виховний захід обережного поводження з вогнем.

Девіз нашого заходу: Нехай дитина знає кожна, жартувать з вогнем НЕ МОЖНА!

Змагатися будуть команди-групи.

Представлення команд.

1 тур.

Дискусія «Займи позицію»

Як ви вважаєте,вогонь людині друг,чи ворог?

Оберіть позицію і доведіть свої міркування.

Якщо забути про обережність,тоді вогонь стає людині ворогом.Тоді не буде він дарувати нам своє тепло,а перетвореться на безжального ворога і руйнівника.


2 тур.

Вправа «Мікрофон»

Перегляньте слайди,назвіть причини виникнення пожеж.

Причини виникнення пожеж.

Які причини виникнення пожеж? (Відповіді школярів)

Причин багато. Але найчастіше пожежі виникають з участю людини

  • через пустощі дітей;

  • необережне поводження з вогнем;

  • порушення правил пожежної безпеки;

  • аварії на підприємствах;

  • підпали.

Інколи пожежі виникають без участі людини. Це пожежі

  • від ударів блискавки;

  • виверження вулканів;

  • самозаймання торфу.

Вчитель:Так причин багато,але 80% пожеж виникає через дитячі пустощі.

Підсумуємо і проведемо гру «Світлофор впевненості»

Учні за допомогою сигнальних карток показують відповідь:

зелений – «так», червоний – «ні».

- Найбільша кількість пожеж виникають через пустощі дітей ( Так )

- Найчастіше пожежі виникають через не вимкнені електричні прилади. ( Ні )

- Під час пожежі треба метушитися, бігати, кричати, створюючи паніку. ( Ні)

- Під час пожежі треба зателефонувати за номером «102» .(Ні)

- Телефон пожежної команди – 101.(Так )

- Найцінніше, що треба рятувати під час пожежі,- це іграшки. (Ні)

3 тур

«КУБ»

Наступна наша вправа «КУБ»

Кожна команда самостійно обирає питання і дає відповідь.

Складання пам’ятки - Ось ви вже й маєте достатньо знань про правила безпеки. Тому спробуймо скласти пам’ятку, як потрібно себе поводити, щоб не сталося пожежі.

  1. Ніколи не панікуй! Якщо загорілась невелика річ - кинь її на підлогу. Полум’я затопчи ногами, накрий мокрою ковдрою або залий водою.

  2. Якщо вогонь не загас, залиши помешкання й поклич дорослих.

  3. Якщо в квартирі багато диму, лягай на підлогу, дихай через зволожений рушничок, серветку,футболку тощо.

  4. На випадок пожежі телефонуй 101. При цьому чітко повідомляй адресу(вулицю, дім, квартиру, код під’їзду,своє ім’я та прізвище , що - загорілось і з якої причини.)

Підсумовуємо використовуючи народну мудрість:

«Водою пожежу гасять,а розумом попереджають»

«Хто добрих порад не слуха,той потім на пальці дмуха,та пізно»

«З малої іскри-великий вогонь»

Чи відомо вам, що в кожній школі, чи садочку, на кожному підприємстві,де одночасно буває багато людей, є місце, де зберігаються речі, необхідні при гасінні пожежі?

Як називається таке місце? (ПОЖЕЖНИЙ ЩИТ).

От зараз і перевіримо, чи знаєте ви що там повинно бути?

  1. тур

ГРА « Збери пожежний щит »

(Діти відгадують загадки, а відгадку-малюнок чіпляють на « пожежний щит»)

Загадки :

1 . Хвіст дерев яний, залізний рот,

Скрізь вистачає мені турбот. ( Сокира)

2. Два вушка, ще й дужка.

Порожнє бринить, а повне – мовчить. (Відро)


3. Я вмію все робити –

Копати, прикидати.

Невже ви не впізнали

Звичайної … ( Лопати)


4. Маю довгу шию, маю два носи,

Все з вогню дістану, тільки попроси. (Багор)


5. Я всюди рвуся на пролом,

А називаюсь просто… (Лом)

6. Коли вогнище палає,

Він гасить його допомагає.

Із піщинок наш дружок,

Здогадались? Це… (Пісок)




7.Буває хмаркою вона, сніжинкою буває.

Бува, як скло, крихка й тверда,

Та більше рідкою буває.

Найважливіша в пожежного зброя

З нею завжди іде він до бою. (Вода)


8. Він завжди на гвіздочку,

Має червону сорочку.

І вогонь блокує вміло

В білій і пухнастій піні. ( Вогнегасник)

Вчитель. Це є первинні засоби пожежогасіння.

Отже під час гасіння пожеж використовують різні предмети та речовини пожежогасіння.

-- Також пожежі гасять:піском, ґрунтом, водою, піною та порошком з вогнегасників, цупкою тканиною.

5 тур

Вправа «Цеглинки»

1. На випадок пожежі телефонуй за номером

а) 102; б)101; в) 103.

2. На новорічне свято я обов’язково візьму

а) бенгальські вогні;б)петарди; в)веселий настрій.

3. Скільки приладів потрібно вмикати в одну розетку

а) 1; б)3; в)2.

4. Не можна розпалювати багаття в

а) безвітряну погоду;

б) суху погоду;

в) холодну погоду.

5. Суши білизну

а) над газовою плитою; б)на каміні; в)у ванній кімнаті.

6. Якщо в квартирі багато диму, закрий вологим рушником

а) ніс і рот; б) очі; в) рот.

7. До горючих речовин відносяться

а) пісок;б)папір;в) вода.

8. Чим не можна гасити бензин?

а) водою;

б) ґрунтом; в) піском;

6 тур

Гра «Можна - не можна».

Слухайте уважно, сірники?

Сірники брати не можна. Газова плита?

Її теж включати і чіпати без дорослих не можна.

Посуд?

Посуд можна сіпати, але обережно.

Книги?

Книги можна дивитися і читати без дорослих.

Праска?

Праска чіпати не можна.

Іграшки?

В іграшки можна грати і без дорослих.

Обігрівач?

Обігрівач чіпати і включати без дорослих не можна.

Олівці та фарби?

Олівці і фарби можна брати і малювати, але тільки на папері.


7 тур

Конкурс «Театральний»

Малечі про серйозні речі

Міні-вистави про причини винекниння пожеж.

8 тур

Захист малюнків.

Підсумки:

Підвести підсумки нам допоможе казка «Четверо лисенят»

Щоб в кожний дім прийшло благополуччя і не сталося біди,ми скажемо разом дружне «НІ» всім пожежам на Землі!

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.