Густина речовини.

Опис документу:
Тип уроку. Комбінований урок. Прилади та матеріали: терези, брусок, лінійка, мензурка, колба з водою, тіла однакової маси та однакового об’єму, картки з завданнями задач. Презентація

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Урок 31/2. Густина речовини.

Мета:

Освітня . Формувати поняття густини речовини і навичок розрахунку густини, маси і об’єму.

Розвиваюча. Розвивати уявлення про будову речовини.

Виховна . Виховувати культуру оформлення розрахункових задач.

Тип уроку. Комбінований урок.

Прилади та матеріали: терези, брусок, лінійка, мензурка, колба з водою, тіла однакової маси та однакового об’єму, картки з завданнями задач.

Презентація Урок 31.2

Запам'ятовувати вміє той, хто вміє бути уважним.

С. Джонсон

Хід уроку

1.Організаційний момент.

2.Перевірка домашнього завдання.

Три учні біля дошки розв’язують задачі:

Задача 1. Перебуваючи в нерухомій байдарці, турист у напрямку берега кинув

зі швидкістю 2м/с важкий рюкзак. Унаслідок кидка байдарка набула швидкості

20см/с. Якою є маса байдарки з туристом, якщо маса рюкзака 10кг?

Задача 2. Куля масою 10г, що летить горизонтально, потрапила в дерев’яний

брусок масою 500г, що лежить на гладкій горизонтальній поверхні, і застрягає в

ньому. Якою була швидкість кулі, якщо брусок після пострілу набув швидкості

10 м/с?

Задача 3. Лисиця, тікаючи від собаки, що її переслідує, часто рятується тим,

що робить різкі раптові рухи убік саме в той момент, коли собака готовий

схопити її зубами. Чому собака при цьому промахується?

Фронтальне опитування:

  1. Дайте визначення інерції. Що таке інертність тіла?

  2. Дайте визначення маси тіла, позначення, одиниці вимірювання, прилад для вимірювання.

  3. Від чого залежить маса тіла?

  4. Який звязок між масою тіла і швидкістю?

Вчитель аналізує розвязані задачі біля дошки і оцінює роботу учнів.

3.Актуалізація опорних знань.

Бесіда за запитаннями:

1. З чого складається речовина?

2. З чого складаються молекули?

3. Чи однакові молекули води в гарячому чаї та в арктичній кризі?

4. Основні положення атомно молекулярного вчення про будову речовини.

4.Мотивація навчальної діяльності.

Учням демонструємо тіла однакової маси, а потім тіла однакового об’єму.

Запитання учням:

- Чи всі тіла однакової маси мають однаковий об’єм?

- Чи всі тіла однакового об’єму мають однакову масу?

Учні відповідають, вчитель аналізує їх відповіді і

оголошує тему та мету уроку.

Тема: Густина речовини.

5.Сприйняття та засвоєння нового матеріалу.

Дослід . Тіла рівного об’єму, але різної маси і навпаки.

Маса суцільного тіла залежить не тільки від його об’єму, але й від речовини, з

якої складається це тіло.

Густина речовини – фізична величина, що показує, яку масу

має дана речовина в одиниці об’єму (1 м3) .

Наприклад: густина води 1000 кг/м3. Це означає, що маса одного кубічного

метра води – 1000 кг.

Густина льоду 900 кг/м3. Це означає, що маса одного кубічного метра льоду

900 кг.

Чарівний трикутник: закриваючи позначення шуканої величини, можна

просто прочитати потрібну формулу.

Аби щоразу не підраховувати відношення маси до об’єму тіл, вченими були

створені таблиці густин різних речовин для твердих тіл, рідин і газів.

Для вимірювання густини газів, рідин та твердих тіл використовують ареометр.

Густина сплаву визначається за формулою

6.Осмислення об’єктивних зв’язків.

Вчимося розв’язувати задачі:

Задача 1. Кубик із ребром, що дорівнює 2 см, має масу 20 г. Із якого

матеріалу виготовлений кубик?

Задача 2. Свинцева куля об’ємом 60 см³ має масу 0,565 кг. Визначте,

суцільна ця куля чи порожниста. Якщо куля порожниста, то визначте об’єм

порожнини (ρ = 11,3 г/см³).

Задача 3. Олов'яний брусок об'ємом 100 см3 і свинцевий брусок об'ємом

300 см3 розплавили та виготовили сплав. Яка густина сплаву?

Задача 4. Посудина об'ємом 0,0002 м3 вміщує 180 г масла. Яка густина масла?

Задача 5. Об'єм свинцевого важка дорівнює 89 см3. Який об'єм матиме мідний

важок такої самої маси?

Задача 6. Знайдіть густину сплаву з 445 г міді та 730 г олова.

Задача 7. У скільки разів відрізняються маси суцільного кубика з довжиною

ребра 8 см та порожнистого кубика таких самих розмірів, який виготовлено з

того самого матеріалу, з товщиною стінок 2 см?

Запитання на закріплення (продовжити речення):

густина речовини – це …

густина позначається літерою …

одиницею густини є …

густину деяких речовин можна знайти в …

щоб г/см3 перетворити в кг/м3, треба …

7.Підсумок уроку.

Метод «Мікрофон»

  • Що ми робили на уроці?

  • Чи досягли ми мети уроку?

Оцінювання вчителем роботи учнів на уроці.

8.Домашнє завдання.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»