і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
Предмети »

Гумористичні твори. Л. Глібов "Щука"

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Т е м а. Жанрова різноманітність гумористичних творів. Велика роль гумору в житті українців. Л.Глібов. "Щука''. Гумор, сатира, байка, алегорія, мораль, фабула.

М е т а: Познайомити шестикласників з різноманітністю гумористичних творів; навчити визначати особливості побудови байки; читати й коментувати байку Л.Глібова "Щука"; розвивати логічне мислення; формувати життєстверджувальні, оптимістичні настрої.

Т и п у р о к у: урок засвоєння нових знань.

Ф о р м и р о б о т и: Сенкан, "Мікрофон'', творча робота, бесіда.

Х і д у р о к у

І. Мотиваційний етап.

1. З'ясування емоційної готовності до уроку ("Графічне зображення настрою").

2. Актуалізація суб'єктного досвіду (Есе "Що таке гумор? Яка його роль у моєму житті?"

3. Актуалізація опорних знань (бесіда: Які гумористичні твори вам відомі? Хто їх автори? Можливо, портрети і виставка книг підкажуть вам?)

ІІ. Цілевизначення та планування.

1. Окреслення кола проблем, які будуть розв'язуватися протягом вивчення теми.

2. Ознайомлення з цілями вивченої теми, доповнення власними цілями, вибір цілей уроку

ІІІ. Опрацювання навчального матеріалу.

1. Ознайомлення з жанровою різноманітністю гумористичних творів, поняттями ,,гумор", ,,сатира".

2. Робота з підручником.

3. Л. Глібов – сторінки біографії:

Хто він? Який він? (Пригадати, що відомо з попередніх класів; доповнити відомостями з підручника, з розповіді вчителя).

4. Ознайомлення з поняттями «байка», «алегорія», «мораль», «фабула» (Коментоване питання рубрик «Теорія літератури»

5. Робота над змістом , виразністю читання байки Л.Глібова «Щука»:

а) виразне читання вчителем

б) бесіда за змістом байки та її аналіз

- Які типові риси характеру втілює Лисиця?

- Чи засуджуєш ти її?

- Чи бувають, на твою думку, люди, які жодного разу в житті не схитрували?

- Якщо ні, то чому ж ми тоді засуджуємо цю рису - хитрість?

- Охарактеризуйте Щуку. Яка деталь у байці засвідчує, що вона не без гріха (зверніть увагу: за руку, як кажуть, її ніхто не спіймав - у тексті перед звинуваченням вжито слово «буцімби»)?

- Якими в байці виступають cудді? Як називають таких людей? Чому саме таких тварин увів Л.Глібов у сюжет байки?

- Яка мораль байки?

в) робота над виразністю читання (колективне читання (читання окремими учнями), визначення кращих читців).

ІV. Підсумок уроку

1. Складання сенканів.

Наприклад:

Гумор

Веселий, доброзичливий.

Забавляє, жартує, регоче.

Радісно стає на душі.

Сміх.

Сатира

Гостра, колюча.

Засуджує, викриває, висміює.

Незатишно від неї стає.

Критика.

2. Озвучення вражень від уроку ("Мікрофон 1"):

а) Що нового я виніс з уроку?

б) Що було найцікавішим?

3. Графічна рефлексія власної діяльності.

Домашнє завдання.

Обов’язкове: вивчити напам’ять байку Л.Глібова «Щука».

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

  • Додано
    14.08.2018
  • Розділ
    Українська література
  • Клас
    6 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    67
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    2
  • Номер матеріала
    DY922835
  • Вподобань
    0
Курс:«Формування навчальної мотивації в учнів. Теорія і практика»
Черниш Олена Степанівна
72 години
2700 грн
790 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

«Методичний
тиждень 2.0»
Головний приз 500грн
Взяти участь